Pozitívan fogadták a befektetők az Airbus második negyedéves gyorsjelentését. Noha a vállalat nyeresége visszaesett az időszakban, és az ellátási láncokkal kapcsolatos problémák miatt most azt is megerősítették, hogy idén a korábban vártnál kevesebb repülőgépet szállítanak le - írta a WSJ.
Az ipari források szerint az Airbus új stratégiát dolgoz ki űrrendszerekkel foglalkozó üzletágának fellendítésére. A vállalat célja, hogy megerősítse pozícióját a piacon és versenyképes maradjon, ezért tárgyalásokat folytat európai konszolidációról, amelybe olyan nagy nevek is beletartoznak, mint az olasz Leonardo és a francia Thales.
A Reuters információi szerint a Boeing arra kéri a beszállítókat, hogy hozzák nyilvánosságra a kínai titán használatával kapcsolatos, 2014 óta vezetett nyilvántartásokat, folytatva a kereskedelmi repülőgépekben használt fém hitelesítésére használt hamis papírok ellenőrzését.
Még ebben a hónapban megkaphatja az Airbus népszerű gépe, az A321 legújabb típusa, az XLR a szabályozó hatóságok engedélyét, amely hosszabb hatótávú, így akár 11 órás járatokat is lehet vele üzemeltetni. Többek között a Wizz Airnek is van megrendelése az új típusra, amivel akár Indiába indíthat járatokat – írja a Bloomberg.
Az elmúlt hetekben a Boeing több ügyfelét figyelmeztette, hogy a 737 Max típusú repülőgépek szállítása további késedelmeket szenvedhet. A Bloomberg News értesülései szerint a 2025-ben és 2026-ban esedékes gépek leszállítása akár három-hat hónappal is csúszhat.
A Wizz Air további késésekre számít az Airbus repülőgépek szállításában, Váradi József, a fapados légitársaság vezérigazgatója azonban optimista a kapacitás növelésével kapcsolatban. A Reutersnek adott interjújában kifejtette, hogy bár az Airbus szállítási zavarai folytatódnak, ezek nem fogják jelentősen befolyásolni a Wizz Air terveit.
A Boeing és az Airbus, a világ két legnagyobb repülőgépgyártója jelentős lépéseket tettek beszállítói hálózatuk átalakítása érdekében: a Boeing beleegyezett, hogy 4,7 milliárd dollárért visszavásárolja a Spirit AeroSystems részvényeit, míg az Airbus több százmillió dolláros kompenzációért cserébe átvette a Spirit veszteséges európai hálózatát - írja a Reuters.
Bezuhant a mai piacnyitást követően a francia repülőgépgyártó Airbus árfolyama, miután a vállalat csökkentette a 2024-es évre kitűzött várakozásait, beleértve a repülőgép-szállításokat és a nyereséget is - írta meg a Cnbc.
Az európai repülőgépgyártó óriás, az Airbus hétfőn bejelentette, hogy csökkenti 2024-es szállítási célkitűzéseit.
Két újabb H225M típusú helikopter érkezett a Magyar Honvédséghez az Airbus Helicopters franciaországi gyártóközpontjából - jelentette be hétfőn a magyar honvédelmi miniszter.
Az Airbus áprilisban 61 repülőgépet szállított le, ami 13 százalékos növekedést jelent a tavalyi azonos időszakhoz képest, ezzel az év eleje óta összesen 203 gépet adott át - írja a Reuters.
Az Airbus gyengébb első negyedévi pénzügyi teljesítményről számolt be. A cég 577 millió eurós korrigált üzemi eredményt ért el, ami 25 százalékos csökkenést jelent az előző év azonos időszakához képest. Ezzel párhuzamosan a bevétel 12,83 milliárd eurót tett ki. Ez elmarad az elemzők által várt 789 millió eurós működési nyereségtől.
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal, ennek értelmében nagyobb befogadóképességű repülőket közlekedtetnek Debrecen és München között hétfői és pénteki napokon - jelentették be az első gép megérkezése után pénteken sajtótájékoztatón Hajdú-Bihar vármegye székhelyén.
A tavalyi első negyedévhez viszonyítva jelentősen csökkentek az Airbus és a Boeing együttes kereskedelmi célú repülőgép szállításai - számolt be a Cirium.
Az Airbus az év első negyedévében 12%-os növekedést ért el repülőgépek kiszállításában, 142 gépet szállítva le, ezzel megelőzve amerikai versenytársát a Boeinget, amely 83 repülőgépet adott át. Az Airbus továbbá 170 új megrendelést nyert e.
A román főváros helyett Budapesten landolt hétfőn éjjel egy utasszállító gép, miután azon füstöt érzékeltek - számolt be a 444.hu.
Eddig ember alkotta eszköz ilyesmire nem volt képes.
Kemény volt ez az év, és ezzel még nincs vége.
Cikkünket folyamatosan frissítjük.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?