A Gránit Bank napokban megjelent tőzsdei tájékoztatójából kiderül, hogy a pénzintézet kiemelt figyelmet fordít a környezettudatos működésre és a fenntarthatóság támogatására.
A bank négy fő célt határozott meg a környezeti szempontok terén:
- környezettudatos belső működés;
- a károsanyag-kibocsátás csökkentése;
- az energiafelhasználás csökkentése;
- és a fenntarthatóság támogatása;
„A digitális technológia gyors terjedése, az internet penetráció magas szintje, az okostelefonok megjelenése megváltoztatja az életünket, az ügyfelek egyre nyitottabbak lesznek a digitális pénzügyi megoldások iránt" - hangsúlyozza a bank. Ez nem csak innovatív, de egyben fenntartható és környezetbarát irányt is jelent, hiszen a kiterjedt fiókhálózat hiánya (összesen két fiókjuk van) jelentősen csökkenti a bank ökológiai lábnyomát
A lebomló bankkártyától az online számlanyitásig
A bank elkötelezett a környezetbarát megoldások iránt. Erre jó példa, hogy bankkártyáik gyorsan lebomló termékek: 2021-ben Magyarországon az elsők között kezdték meg a környezetbarát alapanyagból készült bankkártyák kibocsátását. A kártyák gyorsabban lebomló, környezetbarát plasztikból készülnek, de a kártyákat kísérő levelek és a borítékok is újrahasznosított papírból készülnek.
Folyamatosan bővítik az end-to-end digitális szolgáltatásokat, és világviszonylatban is az elsők között tették lehetővé ügyfeleik számára a bankkártyás vásárlásaikkal járó CO2 kibocsátás nyomon követését a mobilapplikációjukban, lehetőséget adva arra is, hogy faültetéssel csökkentsék ökológiai lábnyomukat.
Környezetvédelmi politikájukat három stratégiai pillér határozza meg:
- Innovatív digitális banki szolgáltatások;
- Konzervatív hitelezési gyakorlat, támogatva a zöld energiát kiaknázó projekteket;
- Magas likviditás és költséghatékony működési modell;
A bank környezetvédelmi intézkedései több mérhető mutatón keresztül jelennek meg, mint például a papírhasználat csökkentése, a CO2 kibocsátás mérséklése, az alacsonyabb villamosenergia felhasználás és a környezettudatos hitelezés.
A bank fenntarthatósági jelentése szerint 2023-ban ügyfeleik körében jelentős volt a digitális szolgáltatások használata:
- A lakossági ügyfelek 91%-a szelfivel vagy Videóbankon keresztül nyitott számlát;
- Az állampapírvásárlások és eladások 90%-a online történt;
- A babaváró kölcsönt igénylők 97%-a online vitte végig a teljes folyamatot;
- A jelzáloghitel igénylők 96%-a digitális ügyfélfiókon keresztül intézte a hiteligénylést;
Számításaik szerint 2011 és 2024. szeptember között a digitális ügyintézésnek köszönhetően:
- 1 473 737 kg papírt takarítottak meg;
- 14 737 fát mentettek meg;
- 122 707 980 kg CO2 kibocsátást kerültek el.
Karbonsemleges működés 2020 óta
2020 óta minden évben elkészítik hivatalos karbonlábnyom-számításukat és ettől az évtől a Gránit Bank semlegesíti is - többek között erdősítési projektek támogatásával- a GHG Protocol nemzetközileg elismert módszertan alapján kiszámított Scope 1 és Scope 2 kibocsátását, így a bank 2020 óta karbonsemlegesen működik.
Múzeumok és sporttámogatás
A pénzintézet társadalmi felelősségvállalási stratégiája három pilléren alapul: társadalmi edukáció, esélyegyenlőség megteremtése, valamint a sport és kultúra támogatása. A bank támogatja többek között a Magyar Ökumenikus Segélyszervezetet, a Magyar Kajak-Kenu Szövetséget, a Magyar Vízilabda Szövetséget és a Szépművészeti Múzeumot.
A cikk megjelenését a Gránit Bank támogatta.
Címlapkép forrása: Portfolio
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ