
Ginzer Ildikó, az MKB Bank vezérigazgató-helyettese szerit bármennyire is felgyorsultak a digitalizációs törekvések, ez nem azt jelenti, hogy elveszett volna a személyes kapcsolatok jelentősége. A bonyolult befektetési döntések tanácsadást igényelnek, az ügyfelek személyekkel akarnak beszélni. A mindennapi tranzakciókban a digitális csatornák nagyobb szerepet játszanak, de a bankok akkor lesznek sikeresek, ha az ügyfelek igényeit felismerik, és ennek megfelelően nyújtanak szolgáltatásokat.
Pár évvel ezelőtt a prémium ügyfélélmény egy privilégium volt, mára már inkább választás. A bank az élet kulcsmozzanataiban is ott van az ügyféllel, amikor boltban fizet, vagy amikor egy kiemelt életeseménynél finanszírozásra van szüksége. Az ügyfélnek azt kell éreznie, hogy az adott termék személyre szabott, és pont olyan, mint amire neki éppen szüksége van.
Sok ügyfélkutatást végzünk, az elmúlt években ez nagyon sokat változott a bankszektorban. Míg anno egy új terméket a bevezetés után teszteltünk vissza, most gyakorlatilag az ügyfelek visszajelzései előre érkeznek, előre mérjük fel, hogy mik lesznek a reakcióik, mennyire lesz sikeres a termék.
Ez igaz a panelbeszélgetés keretében bemutatott metákártya termékekre (MKB World Elite Metalt és MKB Platinum Metal) is (lásd videó), mely a nevéhez híven fémből készült különleges, álló kártyadesignnal rendelkező hitelkártya. Az új kártyatermék fejlesztésének befejezési fázisába az ügyfeleket is szeretné bevonni a bank: a kártya tesztelésében részt vehetnek azok az ügyfelek, akik regisztrálnak a kártyának dedikált honlapon.
Az innovációnak folyamatosnak kell lennie: 32 évvel ezelőtt az MKB volt az első, amely bankkártyát vezetett be a hazai piacon, és arra törekszünk, hogy továbbra is élen járjunk ebben. Akik szeretnének a tesztfázisban részt venni, december végéig csatlakozhatnak, és jövő év elején, ha a szolgáltatáscsomag kialakítása lezárul, akkor indul élesben a termék.
Eölyüs Endre (Mastercard) a panelbeszélgetésen kifejtette, szerinte most az IT-infrastruktúra területén is hatalmas a verseny, a fejlesztések eredményeinek egy része még nem is látszik az ügyfelek oldalán, de hamarosan ez az idő is eljön. A költségszint és az ügyfélélmény a legfontosabb, de a verseny nem csak termékszinten zajlik: a bankolás nem egy „love brand”, de mégis fontos, a bank hogyan pozícionálja magát és a termékeit.
Az európai bankszektor nem áll rossz helyen a nemzetközi versenyben, Magyarország sem, de egy-két kemény lépést meg kell tennie a hazai bankoknak, hogy versenyképesebbek legyenek.
Iparágakon keresztül is versenyezni kell az ügyfelekért, az ügyfelek elvárásai folyamatosan emelkednek. Az innováció mérhetetlenül drága játék, de minden szereplőnek ki kell találni, hogy „fast follower” akar-e lenni, vagy innoválni is akar. Ez nem mindenhol dőlt el, pedig előbbi is nagyon sikeres taktika lehet.
Demeter Ákos (EY) szerint a bankszektornak modernizációra van szüksége, ami alatt nem csak az ügyfelek felé történő fejlesztés, hanem a belső folyamatok digitalizációja is értendő. A perszonalizáció technológiai háttere már megvan, az a kérdés a bank oldalán, hogy csak a saját adataiból dolgozik, vagy kinyúl a külső adatforrásokhoz is, és ezzel együtt teszi személyesebbé a bankolást.
Az a kérdés, hogyan tudunk információkat gyűjteni az ügyfélről, például honnan tudjuk meg, hogy nyaralni megy, amire nagyon jól lehet biztosítást értékesíteni, ehhez ki kell nyúlni a bankon túli adatokért.
A prémium ügyfélnek kevés ideje van, de épp ezáltal növekszik az elvárása, hogy minél gyorsabban és egyszerűbben, de jó ügyfélélmény mellett bankoljon.
Zólyomi Zsolt parfümőr szerint nem csak a bankszektorban, a divatiparban, luxusiparban is rendkívül felgyorsult a digitalizáció, a személyes találkozókra szükség lenne, de most másképpen kell ezeket a találkozókat szervezni. A luxusiparban az a trend, hogy a tárgyak már nem annyira számítanak, sokkal inkább valamilyen élményt igényelnek az ügyfelek. Kelet-Európában nagyon fontos, hogy hatalmas strasszkövekkel ráírják a ruhára, hogy milyen márkát hordunk.
De ma már Nyugat-Európában nem ezt keresik, hanem az egyedi fejlesztésű – az én esetemben - illatot tudnak kapni, ami egy művészeti kvalitás, ilyet nem mindenhol kaphatnak.
Zólyomi egyik korábbi projektje során különleges feladatot kapott: egy svájci magánbank elköltözött korábbi székhelyéről, egy vadiúj üvegbeton épületbe költöztek, de meg kellene kreálni azt a hangulatot, amit a klasszikus törzsvevői, a szupergazdag ügyfeleik korábban megszoktak. Tehát azt az illatot, amit a korábbi patinás épületben, bőrfotelekben ülve a régi székházban éreztek, át kellett menteni egy elektroszmogos üvegbeton épületbe. Illat szempontból vissza kellett menni az időben egy vinatage illathoz.
Mi parfümőrök egy láthatatlan dolgot árulunk: érzelmeket. Te úgy leszel boldog, hogy ha elég ügyesen mesélsz az életedről, és én alkotok egy olyan keveréket, vagy választok egy olyan kis példányszámú különlegességet, amit ha megérzel, akkor égi angyali mosoly fog uralkodni rajtad.
A címlapkép forrása: Getty Images.
A cikk megjelenésének támogatója: MKB Bank
Folytatódik Donald Trump keresztes hadjárata: szinte teljesen ledarálta elődje intézkedéseit
Beteljesítette, amit ígért.
Országszerte lezárások jöhetnek az 50 év után megjelent betegség miatt
A védekezés részeként védőzónákat hoznak létre.
Újra kap amerikai fegyvereket Ukrajna, Putyin nagyon dilemmázik a tűzszüneten – Háborús híreink szerdán
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
Kimondta Putyin egykori tanácsadója: minden európai békefenntartót meg fognak ölni
Oroszország nem enged.
Súlyos döntésre kényszerült a Pentagon: létezik egy kulcsfontosságú terület, ahol kénytelenek Ukrajnára támaszkodni
Kanyarban sincsenek a saját fejlesztéseik.
Mennyire lehet jó egy 19 dolláros eper?
Nagyot megy most egy eper. egy szemet(!) adnak 19 dollárért, igaz, szépen becsomagolva. Az emberek pedig veszik, mint a cukrot, mert bár drága, de annyira finom, hogy minden pénzt megér. Az egyik am
Ellenségből szövetséges, majd újra rivális
Arra talán senki sem számított, hogy Donald Trump elsőként békés északi szomszédját sújtja brutális védővámokkal. Kanadaiak tömege tekint árulásként a lépésre, amellyel az Egyesült Á
A túlzott bankköltségek és a pénzügyi tudatosság fontossága
HitelesAndrás - Keress, kövess, költözz! A túlzott bankköltségek és a pénzügyi tudatosság fontossága Manapság egyre többen panaszkodnak a bankok túlzott költségeire, és úgy tűnik, hogy
Demján 1+1 után se állj le: pénz még van, csak kérni kell!
Az elmúlt hónapokban a Demján 1+1 pályázat felforgatta a pályázati ökoszisztémát.
Swiftonomics - Taylor Swift gazdasági hatása
Taylor Swift legutóbbi, 2023 és 2024 között 5 kontinensen zajló, 149 állomásból álló \"Eras Tour\" világkörüli koncertturnéja körülbelül 2 milliárd dollár bevételt generálva világszer
Munkabérelőleg kezelése - digitális megoldással
A munkabérelőleg kifizetések hagyományosan sok adminisztrációval és manuális munkával jártak mind a HR, mind a pénzügyi osztályok számára. Az RSM Hungary élen jár abban, hogy ügyfelei sz
Újra a rajtnál a legenda - A TAG Heuer-sztori, 2. rész
A TAG Heuer történelmi hullámvasútja során már több csúcs- és mélypontot is megélt, erről az első részben írtunk. Az elmúlt időszakban pedig az LVMH-tulaj Bernard...
The post Újra a rajtn
A Fogtündér is megszorít
Cudarul alakul a tejfogpiac az elmúlt időszakban, a Fogtündér sem kerülhette el a gazdasági viharokat, zsinórban második éve csökken a kiesett fogakért járó juttatás. Pedig...
The post A Fogt


- Itt a nagy bejelentés: megállapodott egymással Ukrajna és az Egyesült Államok, jelentős lépés a béke felé
- A kisgyerekeket támadja ez a betegség - Csúcson van a magyar kórházak terhelése
- Pár nap alatt elszabadult a pokol: kegyetlen rezsimet takart a nyugatbarát álca
- Trump háta mögött Ursula von der Leyen kiszervezte az Egyesült Államok mögül a világot
- A világ egyik legerősebb hatalma már a háborúra készül, ennek már látszanak a jelei
Portfolió menedzser
Mi kell még a tűzszünethez Ukrajnában?
Egyebek mellett erről is szó volt a szerdai Checklistben.
Krízisben a kávé: meddig drágulhat még a magyarok kedvence?
Nagy kérdés, hogy lehet-e jó minőségű kávét fenntartható módon előállítani.
Új fegyvert vet be a kormány az infláció ellen – Sikerülhet letörni a bolti árakat?
Erről is kérdeztük Török Zoltánt, a Raiffeisen Bank vezető elemzőjét.
Eladó új építésű lakások
Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.
Sikeres befektető online tanfolyam
Képes leszel megtalálni a számodra legmegfelelőbb befektetési terméket, miközben olyan gyakorlati stratégiákat sajátítasz el, amiket azonnal bevethetsz a sikeres befektetésekhez!
Divat vagy okosság? ETF-ek és a passzív befektetések világa
Fedezd fel az ETF-ek izgalmas világát, és tudd meg, miért válhatnak a befektetők kedvenceivé!