- csökkenő bevételek: a nettó kamatbevételek 11%-kal, a nettó díj- és jutalékbevételek 4%-kal, a teljes bevételi szint 10%-kal csökkent, ugyanakkor
- még több céltartalékot írt vissza a bank, mint egy évvel korábban, ez a tétel most a tavalyi első féléves 7,7 milliárd forint után 13,0 milliárd forinttal javította az adózás előtti eredményt, és a 13,3 milliárdos adózás előtti profit csaknem egészét adta,
- a működési költségek gyakorlatilag stagnáltak (mindössze 1%-kal nőttek),
- a korábbi méretzsugorodás miatt a bank 9%-kal kevesebb (3,4 milliárd forint) bankadót fizetett,
- az adózás előtti eredmény így 23%-kal lett magasabb az egy évvel korábbinál, az adózott eredmény pedig 25%-kal.
A CIB Bank közleményében az alábbiakat ismertette még:
- A bank mérlegfőösszege a tavaly év végi növekedés után az idei év első félévében ismét nőtt. Az emelkedés mértéke a tavalyi év azonos időszakához képest 16,1 százalék volt, így a mérlegfőösszeg 2018. június végén 1836,8 milliárd forintot tett ki.
- A vállalati hitelezés piacán a CIB Bank hitelállománya 5 százalékkal növekedett 2017 év végéhez képest.
- Jelentős eredményeket értek el a lakossági hitelezés területén: a jelzáloghiteleknél 43 százalékkal emelkedett az új kihelyezés 2017 első félévéhez képest. A folyósított jelzáloghiteleken belül nőtt a rögzített és a teljes futamidőre fix kamatozású hitelek aránya: 2018 első félévében a folyósított jelzáloghiteleken belül 48% Minősített Fogyasztóbarát Lakáshitel volt, míg további 8,7%-ot tettek ki a teljes futamidőre fix kamatozású jelzáloghitelek. A személyi kölcsönök esetében az új kihelyezések volumene 29 százalékkal nőtt.
- Folytatódott a stabil növekedés a befektetési alapokban kezelt vagyonok esetében is, mely 16 százalékkal emelkedett tavaly júniusához képest.
- A hitelportfólió minősége tovább javult, a 90 napon túli késedelemben lévő hitelek aránya a szektor átlag alá csökkent, 2018. június végén már csak mindössze 2,8 százalék volt.
- A bank tőkemegfelelési mutatója magas, 21,6 százalék.
A lakossági szegmensben a bank új folyamatok bevezetésén, illetve az egyéb kereskedelmi csatornák, különös tekintettel a mobilalkalmazás és az internetbank fejlesztésén keresztül kívánja növelni a hitelkihelyezések volumenét. Ennek keretében 2018 nyarán teljesen megújult a bank honlapja, melyen ősszel lehetővé válik majd Magyarországon elsőként az új ügyfelek számára is a teljesen online személyi kölcsön igénylés, valamint az oldalon elérhető lesz az online számlanyitás. A digitalizációs törekvések jegyében a bank mobilalkalmazása is megújult: a továbbfejlesztett applikációban számos új funkció elérhető, köztük a telefonszám alapján történő átutalás. A CIB üzleti stratégiájának része a vállalati piaci pozíciónak erősítése ügyfélakvizíciókon és növekvő üzleti volumeneken keresztül. A vállalati internetbank és front-end rendszer megújításával, a folyamatok egyszerűsítésével a cél, hogy a kkv- és a nagyvállalati ügyfelek ügyleti, betéti és devizaforgalmuk minél nagyobb hányadát a CIB-nél bonyolítsák.
A tavaly meghatározott és 2021-ig tartó négyéves stratégia alappillérei az alábbiak:
- A bank egészét átható digitális átállás végrehajtása a fizikai hálózat szerep- és feladatkörének átalakításával párhuzamosan.
- A fenntarthatóan nyereséges működés érdekében a bevételek növelése az élesedő versenykörnyezetben úgy, hogy a bevételek egyre nagyobb hányada származzon az ügyfeleknek nyújtott plusz szolgáltatások díjaiból és jutalékokból.
- A költséghatékonyság javítása a digitalizáció és az értékesítési csatornák optimalizációja révén.
- A nem teljesítő hitelek leépítését célzó folyamat befejezése, a hitelminőség fenntartása.