Ebben van most növekedési potenciál
Parádi-Varga Tamás, az SPB Befektetési Zrt. vezérigazgatója úgy látja, hogy belátható időn belül javulni fog a globális hozamkörnyezet, hiszen a Fed már megkezdte a kamatemelést, és várhatóan az EKB is ebbe az irányba megy majd, ezután pedig az MNB-nek sem lesz más választása.Arra számít, hogy 3 éven belül elindul ez a folyamat, ami a hozamkörnyezet módosulását is maga után fogja vonni. A private banking szegmens növekedésével kapcsolatban is optimista, hiszen az látszik, hogy a telítettség ellenére évi néhány %-kal továbbra is növekszik a torta.
Az évek óta várt generációváltást egyelőre nem látja a private bankingben, viszont fontos trendnek tartja, hogy egyre jelentősebbé válik egy új szegmens, a prémium banking, amibe a napokban az SPB is belépett.A premium bankingre szerintünk úgy kell tekinteni, mint a private banking előszobájára: a cél az, hogy a premium ügyfeleket idővel "felneveljük", és 5-10-15 éven belül ők is private banking ügyfelekké váljanak
- mondta el a vezérigazgató a Portfolio-nak.Csökkentett nyitólimittel lőnek a fiatalokra
A private banking szolgáltatáshoz hasonlóan a konzervatív szemléletmód lesz jelen a prémium banki szolgáltatásnál is, azonban alapvető különbség lesz a 2 szegmens között, hogy a privát banki ügyfelek esetében - vagyis nagyobb vagyonnál - minden esetben egyedi portfóliót építenek, míg a prémiumnál a kockázatok optimális kezelése miatt sokkal inkább befektetési alapokból érdemes építkezni.Az új premium banking szolgáltatás egyedi jellemzője, hogy kortól függően eltér a nyitólimit: 35 éves kor alatt 5 millió, 35 éves kor fellett pedig 10 millió forint lesz a szolgáltatónál.
Parádi-Varga Tamás a kor szerinti szegmentációt nagyon fontos lépésnek tartja.A legtöbb esetben kizárólag vagyon alapján szegmentálunk, de a 35 év alatti korosztály fontos célcsoport nekünk, hiszen tagjai beszélnek nyelveket, sokat utaznak, van külföldi munkatapasztalatuk, így valószínűleg sokkal nyitottabbak arra a fajta a globális portfolióépítésre és nemzetközi befektetési tanácsadásra, ami hagyományosan erőssége az SPB-nek
- véli a vezérigazgató.Egyelőre a meglévő értékesítési hálózat foglalkozik a premium banking ügyfelekkel is, de hosszú távon külön fogják választani a két szegmenssel kapcsolatos kommunikációt. Míg a private bankingnél elegendő a klasszikus csatornák használata, a premium ügyfelek eléréséhez hatékonyabb és gyakoribb kommunikációra lesz szükség. Emellett a premium szegmensben várhatóan erősebben megjelenik az digitalizáció és a különféle kényelmi szolgáltatások használata. Parádi-Varga Tamás szerint, ahogy a private bankingnél, úgy a prémium esetében sem válthatják ki a gépek a személyes tanácsadást, de ezekben a döntésekben várhatóan nagyobb szerepe lesz a technológiai támogatásnak.
A cikk megjelenését az SPB Befektetési Zrt. támogatta.