1. Hogy értékeli 2015-öt saját biztosítója és a biztosítási piac szempontjából?
2. Mit tekint saját biztosítója és a szektor előtt álló legnagyobb kihívásnak 2016-ra?
3. Mely termékek és szolgáltatások területén hozhat növekedést 2016 saját biztosítójánál, illetve a biztosítási szektorban?
Kisbenedek Péter elnök-vezérigazgató, Allianz
1. Az idei évet a jubileum jegyében indítottuk, hiszen 125 éve alapították anyavállalatunkat Berlinben. Az elmúlt 125 év a fejlődés, a siker és a stabilitás jegyében telt. Mára az Allianz a világ legjelentősebb cégeinek egyike, világszerte több mint 85 millió ügyfél számíthat az Allianz szaktudására, tőkeerejére, és a szolgáltatásai által nyújtott biztonságra. Az Allianz Hungária sikereit 2015-ben olyan rangos elismerések is bizonyították, mint a 11. alkalommal elnyert Superbrands, a 8. alkalommal elnyert Business Superbrands díjak és a World Finance - Global Insurance Award, mellyel az Allianz Hungária lett a legjobb magyar biztosító. Díjaink közül különösen büszkék lehetünk a Legjobb Munkahely 2015 elismerésre, mellyel bizonyítottuk, hogy nemcsak szolgáltatóként, hanem munkáltatóként is a legjobbak vagyunk. Ez a díj azért is fontos, mert munkatársaink elkötelezettségét tükrözi, amely záloga jövőbeni eredményeinknek. 2015-ben is folytattuk azt a munkát, hogy ügyfeleink igényeihez igazodó, kiemelkedő szolgáltatásokat nyújtsunk. Tovább haladtunk az új digitális megoldások bevezetése terén is. A megújult kalkulátorok, az új gyorstarifálók - a kötelező biztosítási gyorstarifáló mintájára elindult casco, utána pedig a lakásbiztosítási gyorstarifáló is - jó kiindulási pontot adnak ügyfeleinknek a tájékozódásban, a szerződéskötésben. Mindemellett megújult a honlapunk is, aminek köszönhetően lehetővé vált, hogy web-oldalunk minden platformon - a hagyományos számítógépek után már a rohamosan terjedő táblagépeken és okostelefonokon is - egységes megjelenésű, jól használható legyen, és dizájnjában, valamint webes megoldásaiban is megfeleljen a legújabb trendeknek. Díjfizetési lehetőségeinket három technikai újítással bővítettük. A fehér csekk és a rajta található QR kód bevezetésével ügyfeleink már okostelefonon keresztül is intézhetik befizetéseiket. A mobil POS révén tanácsadóinknál lehet egyszerűen, gyorsan és biztonságosan kártyával rendezni az első, az esedékes vagy akár a késedelmes díjat. Ha pedig ügyfelünk a telefonos ügyintézést részesíti előnyben, akkor a magyar biztosítási piacon elsőként az Allianznál élhet a telefonon keresztüli bankkártyás fizetési lehetőséggel.2. A változó környezet új kihívások elé állít minket. A jövő már nem az, amit néhány évtizede annak hittünk, a világunk felgyorsult és váratlan fordulatok, kiszámíthatatlan változások jellemzik életünket. Biztosítóként akár 50-60 éves távlatra is vállalunk kötelezettséget ügyfeleink érdekében, így nem mindegy, hogy ebben az időszakban milyen trendek történnek a világban, és hogy miként alakul a jövőnk. A folyamatos változás jellemző a pénzügyi szolgáltatásokra is. Ha szeretnénk megtartani versenyelőnyünket, és tovább növekedni, elébe kell mennünk ezeknek a változásoknak. Az Allianz SE kezdeményezésére elindult egy többéves, csoportszintű megújulási program, ami megerősíti a csoport működésének alapjait és új növekedési pályára állítja a leányvállalatokat 2016-tól. Minél inkább arra kell törekednünk mind a 70 országban, hogy tevékenységeinket az ügyfelek igényeinek szem előtt tartásával végezzük. Éreztetnünk kell velük, hogy páratlan értéket közvetítünk nekik, amely hibátlan ügyfélélménnyel és odafigyeléssel párosul. Az Allianz még nagyobb hangsúlyt kíván fektetni az ember- és teljesítményközpontú kultúrára. A német anyavállalatunk a következő években a megújulási program keretében szeretné javítani a hatékonyságát azzal, hogy globálisan továbbviszi vállalatunk digitalizációját. Az így elért nyereséget a nemzetközi csoport technológiai, humán erőforrással kapcsolatos és növekedésserkentő beruházásokba forgatja vissza. Az Allianz világszerte arra is törekszik, hogy olyan üzleteket építsen, amellyel kiaknázhatja a méretgazdaságosság előnyeit. Ezt a megújulási programot a magyarországi viszonyoknak megfelelően mi is adaptáljuk. Magyarországon minél inkább arra kell törekednünk, hogy tevékenységeinket az ügyfelek igényeinek maximális szem előtt tartásával végezzük. Ugyanis az elégedett ügyfelekből lesznek a hűséges ügyfelek, és a hűséges ügyfelek segítenek elérni a nyereséges növekedést. Az ügyfelek elvárásai, viselkedése gyorsan változik: az, ami tegnap elég volt, holnap már kevés lehet. Az ügyfélközpontúsághoz nekünk is ennek megfelelően kell hozzáállnunk, és folyamatosan dolgoznunk kell azért, hogy az ügyfeleink folyamatosan fejlődő elvárásait ismerjük, sőt meg is haladjuk azokat. Az Allianz Hungária Zrt. közel 30 éve a hazai biztosítási piac meghatározó szereplője és egy felelős vállalatirányítással rendelkező, innovatív és megbízható biztosítóként áll a társadalom rendelkezésére. Hiszünk abban, hogy a fenntartható fejlődés az élet minden területén fontos, és társaságunk számára is kiemelt jelentőséggel bír: felelős, a társadalmi tevékenységében aktív vállalatként alakítjuk mindennapi tevékenységünket. Ennek részeként az Allianz az emberek figyelmének felkeltésével, az aktuális problémák felvetésével, a társadalmi párbeszéd elindításával és megoldási javaslatok felsorakoztatásával tevékenyen részt vállal a jövő formálásában, és működik felelős vállalatként közvetlen környezetében.
3. Növekszik várhatóan a biztosítási piac, egyre többen szeretnék, ha bárhol, a számukra legkényelmesebb csatornán keresztül juthatnának biztosítási és vagyonkezelési megoldásokhoz. A moduláris, digitális termékek iránt is folyamatosan növekszik a kereslet, emiatt továbbra is folytatni kell az innovációt mind termék, mind digitális megoldások terén. Innovatív megoldásként bevezettük az Allianz Drón biztosítást, amely az új technikai eszköz terjedésével lépést tartva kínál felelősségbiztosítást üzembetartóinak. Emellett az egészségbiztosítási szegmensben a magyar piacon elsőként kínálunk ügyfeleinknek géndiagnosztikán alapuló életmód tanácsokat a Genetika+ kiegészítő fedezetünk révén. Az ügyfeleink igényeit szem előtt tartva számtalan esetben felmerülnek olyan biztosítási igények, amelyek nem feltétlenül vagyoni kockázatokkal kapcsolatosak, hanem elsősorban kényelmi szempontú, egy család életét megkönnyítő, szolgáltatási jellegűek. Ezekre is egyre több assistance és kiegészítő megoldás áll rendelkezésre a portfóliónkban. Reményeink szerint 2016-ban is folytatódnak a piaci tendenciák, ami alapján növekedésre számítunk számos szegmensben. Nagy tartalék van az alulbiztosítottság miatt a lakásbiztosítási piacban és a kkv-szektorban, így ezeken a területeken is van teendőnk és lehetőségünk is. Emellett a mezőgazdasági biztosítások, azon belül is a díjtámogatott növénybiztosítások elmúlt években nyújtott jó teljesítménye továbbra is fókuszba helyezi ezt a területet is. A jegybank kialakította és meghirdette az etikus biztosító koncepcióját, az etikai szempontok erősítésre kerülnek majd a nyugdíjbiztosításokon túl, a többi életbiztosítási terméknél is.
Erdős Mihály elnök-vezérigazgató, Generali
1. Évről évre azzal a célkitűzéssel végezzük munkánkat, hogy stabil növekedés mellett az ügyfelek elvárásait szem előtt tartva fejlődjünk és fejlesszünk. Örömteli tényként könyvelhetjük el, hogy a javuló gazdasági környezet hatására a hazai biztosítási szektor egésze újból egy eredményes évzárás elé tekint. Az év első kilenc hónapjában a biztosítótársaságok teljes díjbevétele 2,6 százalékkal emelkedett. Mi pedig a korrigált díjbevétel 5,1 százalékos növelésével megszilárdítottuk piacvezető pozíciónkat. Emellett kimagasló eredménynek tartom, hogy az életbiztosítási szegmensben, azon belül is a nyugdíjbiztosítási üzletágban az ügyfelek első számú választása lehettünk. Ebben az eredményben nem csupán a piacvezető pozíció elérése jelent számunkra eredményt, de az a tény is, hogy amellett, hogy egyre többen látják be, hogy szükségük lesz nyugdíj-kiegészítésre, sokan már konkrét lépéseket is tesznek. Az idei üzleti év egyik legjelentősebb eseménye az volt számunkra, hogy a nemzetközi Generali Csoport új üzleti stratégiát határozott meg, amelynek elsődleges célkitűzése, hogy a Generali Európa vezető lakossági biztosítója legyen, illetve, hogy olyan egyszerű és okos megoldásokat kínáljunk ügyfeleinknek, amelyekkel tevékenyen óvhatjuk és jobbá tehetjük életüket. A jövőben is ezt az utat követjük majd, erőfeszítéseink középpontjába ügyfeleink igényeit helyezve még erősebben.2. A megváltozott fogyasztói igényeknek, a felgyorsult technológiai változásoknak megfelelően igyekszünk egyszerűbb és okosabb megoldásokat nyújtani, ehhez azonban az is kell, hogy 183 éve tartó egyenletes fejlődésünket alapul véve, a kiváló termékek, a teljes körű szolgáltatási paletta, a kiterjedt értékesítési hálózat és magas minőségű háttérfolyamataink erényeit megtartva egy olyan új megközelítés irányába lépjünk tovább, amely még inkább ügyfélcentrikus. Sorsfordító időszak előtt állunk, hazai és nemzetközi szinten is. Véleményem szerint a következő időszakban - így 2016-ban is - a teljes biztosítási szektor, és stratégiánk értelmében a Generali is még nagyobb hangsúlyt fektet majd az adatelemzési és technológiai innovációs fejlesztésekre. Ugyanakkor a technológiai fejlesztések mellett mi a jövőben is kiemelt figyelmet fordítunk a személyes tanácsadásra, hogy közvetlen jelenlétünkkel, a helyi igényeknek megfelelő biztosítási szolgáltatásokat tudjunk nyújtani.
3. Egyfelől megújult stratégiánk mentén arra törekszünk, hogy egyszerűbb és okosabb megoldásokat kínáljunk, hogy a változó ügyféligényeket kielégítve személyre szabott termékekkel lehessünk ügyfeleink segítségére. Másfelől, továbbra is nagyon fontosnak tartjuk, hogy a biztosítók felelős értékesítési magatartással erősítsék az öngondoskodási kultúrát a lakosság körében. Az öngondoskodást, amely mára közel egyet jelent a nyugdíjbiztosítással, szeretnénk szélesíteni: az értékalapú értékesítést támogatva célunk, hogy növeljük a kockázattudatosságot, és ezzel egy időben ügyfeleink lehető legtöbb kockázatára megoldást nyújtsunk. Ha a nyugdíjbiztosítással rendelkezők számát nézzük, amely már meghaladta a 100 ezer főt, vagy az öngondoskodás egy másik formáját, az önkéntes nyugdíjpénztárakat, amelyeknek nagyságrendileg egymillió tagja van, azt mondhatjuk, hogy bár ez nem kevés, még van hová fejlődni. Főképp, ha azt is vizsgáljuk, hogy a nyugdíjpénztárakban az átlagos megtakarítás nem éri el az egymillió forintot sem, ez pedig nem elegendő nyugdíj-kiegészítésre. Így 2016-ban is törekedni fogunk arra, hogy nyugdíjbiztosításaink segítségével még több ember időskori boldogulásához járuljunk hozzá. Ehhez a személyes tanácsadás mellett olyan online eszközöket fejlesztünk, amelyeknek nagy szerepük abban van, hogy megfelelő módon támogassák a tanácsadóinkat és ügyfeleinket a megfelelő döntés meghozatalában. Az öngondoskodást és a kockázattudatosságot a középpontba állítva a lakossági biztosítások mellett a vállalati biztosításokra is nagy hangsúlyt fektetünk. Lakossági oldalról a nyugdíjbiztosítások mellett már az idei év végén láttunk egyfajta felfutást például a gépjármű-biztosítások terén, ahol egyrészt növekszik az igény a saját biztonságról való gondoskodásra, másfelől felértékelődik a stabil, megbízható biztosítók szolgáltatása. Ezen gondolatiság mentén további növekedésre számítunk 2016-ban is. A vállalati biztosítások terén pedig, főként a kkv-szektorban várjuk a vásárlási hajlandóság növekedését, ahol egyelőre mind a kockázattudósság, mind a biztosítási penetráció elmarad a nyugat-európai átlagtól.
Yann Ménétrier vezérigazgató, Groupama
1. A biztosítási piacon ellentétes folyamatok voltak megfigyelhetők. A gazdaság és a lakossági fogyasztás növekedésének köszönhetően a nem-élet biztosítási piacon érezhető volt a fellendülés. Különösen a gépjárműbiztosítási piacon volt ez látványos, ahol a korábbi években kialakult rendkívül alacsony árról érezhető volt a pozitív elmozdulás. Az élet piacon az alacsony kamatkörnyezet megnehezítette az egyszeri díjas termékek értékesítését, ugyanakkor a nyugdíjbiztosítási piac, elsősorban a folytatólagos díjfizetésű biztosítások esetén biztatóan növekszik. Érezhető volt a piacon az Szolvencia II. irányelv bevezetés előszele is, amely várhatóan a szereplők számának csökkenéséhez vezet, hiszen csak tőkeerős társaságok tudnak megfelelő biztonságot nyújtani az ügyfeleknek. A Groupama szempontjából sikeres évet zárunk. Megőriztük és megerősítettük harmadik helyünket, előzetes terveink szerinti eredményt várunk. Új székházba költöztünk. Új szolgáltatásokat vezettünk be, azaz kívül-belül megújultunk.2. Életbe lép a Szolvencia II. irányelv, melyre természetesen már felkészültünk. Kihívást jelent azonban a felelős biztosítótársaság koncepció megjelenése, illetve általában a jogszabályi környezet gyors változása, hiszen az ezekhez való folyamatos alkalmazkodás leköti erőforrásainkat. Nem kifejezetten a 2016-os évhez kötődik, de folyamatosan napirenden lévő kihívás a biztosítási szakma presztízsének folyamatos javítása. Fontos ez amiatt is, mert a biztosítási üzletkötés sajnos nem elég vonzó tevékenység a fiatalok számára, a szakma sajnos elöregedett. Ezen mindenképpen javítanunk kell, ha továbbra is azt szeretnénk, hogy ügyfeleink magas színvonalú, személyes tanácsadásban részesülhessenek.
3. A lakossági biztosítások piacán 2016-ban a nyugdíjbiztosítási díjbevételek növekedésére számítunk. A Groupamánál az ügyfeleknek számára nyújtott versenyképes árú és személyre szabott kínálat volt és lesz ennek a növekedésnek a mozgatórugója. A vállalati biztosítások piacán, úgy gondoljuk, hogy a növekedést a kkv-szektor fogja generálni. Szolgáltatásainkkal kapcsolatban arra törekszünk, hogy minél több csatornán legyenek elérhetőek, legyen szó akár TeleCenterünkről, internetes oldalunkról, mobil applikációnkról, ügyfeleinknek ugyanolyan magas színvonalú, személyre szabott tájékoztatást és kínálatot fogunk nyújtani.
Cornelia Coman vezérigazgató, NN
1. Az életbiztosítási piac nem növekedett az utóbbi időben, de a rendszeres díjas piac növekedésének mindenképpen örülnünk kell. A rendszeres díjas megoldások képviselik az igazi hosszú távú megtakarításokat, melyek előrelátó pénzügyi gondolkodást kívánnak meg az ügyfelek részéről, de ezzel párhuzamosan hosszú távra is teremtenek értéket számukra. Örömmel látom, hogy egyre több figyelem irányul a nyugdíjbiztosításokra és általában a nyugdíjmegtakarítási formákra. A nyugdíj vitathatatlanul a következő évtizedek egyik legnagyobb kihívása lesz, és komoly felelősségünk van abban, hogy megoldási lehetőségeket kínáljunk az embereknek a közelgő problémákra. 2015 kétség kívül az egyik legizgalmasabb év volt az NN Biztosító történetében, mely emellett még nagyon sikeres év is volt. Az NN márkanév bevezetése beváltotta a hozzá fűzött várakozásainkat, és kampányainknak köszönhetően márkaismertségünk magasabb a tervezettnél: az emberek 67%-a ismeri az NN-t, és ami hasonlóképpen fontos, tízből négyen ajánlanák életbiztosításainkat ismerőseiknek, amivel kutatásunk szerint a piac legnagyobb arányban ajánlott életbiztosítója vagyunk. A MABISZ harmadik negyedéves adatai szerint az NN megerősítette piacvezető pozícióját az életbiztosítási piacon, és megszerezte az első helyet a nyugdíjbiztosítások piacán is. Idén dobtuk piacra rugalmas, testre szabható életbiztosítási termékünket, az Életút programot, mely előre nem látható egészségügyi problémák esetén nyújt segítséget. A termék nagyon népszerű, több mint 3500 szerződést értékesítettünk, és ügyfeleink nagyra becsülik a moduláris termékben rejlő biztosítási védelmi lehetőségeket, így a terméket összesen 10 000 kiegészítő biztosítással egészítették ki. Összegezve tehát 2015 sikeres, emlékezetes év volt az NN számára.2. Három fontos szabályozói változást hoz 2016. Január 1-vel lép életbe a Szolvencia II szabályozás, mely jelentős változást jelent minden biztosító számára. Az NN készen áll a bevezetésre, már az új elvárások szerint riportálunk, és a Szolvencia II szerinti tőkemegfelelési mutatónk nem csak teljesíti az elvárt szintet, de a piaci várakozásnál is magasabb. Szintén január 1-től lép hatályba az új biztosítási törvény, ami sok változtatást kívánt meg a biztosítók részéről, hogy megfeleljenek az előírásoknak. A harmadik szabályozói változás az MNB etikus életbiztosítási koncepciója, ami komoly változást jelent majd mind a piac, mind az NN számára. Mi az NN-nél maximálisan egyetértünk az MNB elveivel, mivel reméljük, hogy az új koncepció kiegyensúlyozottabb ügyfélkiszolgáláshoz, és így kevesebb panaszhoz, elégedettebb ügyfelekhez vezet, ami minden szereplő számára előnyös lesz.
3. Az NN továbbra is arra koncentrál, hogy több biztosítási védelmet nyújtson ügyfeleinek, és olyan hosszú távú megtakarítási megoldásokat kínáljon, amelyek megfelelő választ kínálnak a változó ügyfélelvárásokra. Úgy gondolom, hogy a biztosítóknak a más szektorokban működő cégekhez hasonló módon kell előrelépniük a digitalizáció irányába. Az ügyfelek egyértelműen ezt várják el tőlünk; az emberek egyszerű, karnyújtásnyira elérhető megoldásokat keresnek. A biztosítók pedig nemcsak más pénzügyi szolgáltatókkal versenyeznek, hanem meg kell küzdeniük az ügyfelek figyelméért teljesen más területeken működő cégekkel is. De én ebben növekedési lehetőséget látok. A háztartások megtakarításai nőnek, a fogyasztói bizalmi indexek emelkednek, és mindemellett a magyar családok még mindig nagyon alulbiztosítottak. Mindez lehetőségeket rejt, és nekünk az NN-nél világos terveink vannak arra, hogyan éljünk velük. Már dolgozunk azokon az eszközökön, amelyek segítségével fel tudjuk kelteni az emberek figyelmét, és olyan megoldásokat tudunk kínálni, amelyeket könnyű, sőt, öröm használni.
Pandurics Anett elnök-vezérigazgató, Posta Biztosító
1. Az év egészében visszafogott bizakodás jellemezte a hazai piacot, amire alapot adhattak az értékesítési adatok. Nemcsak díjbevételben, szerződésszámban is sikerült előrelépnie a piacnak. Azt gondolom, a biztosítások iránti növekvő igény nem csak a gazdasági helyzet javulásával függ össze, hanem azzal, hogy a biztosítók egyre transzparensebb működése egyre jobb hívószó a családtagjaikról, magukról, vagyonukról gondoskodni akarók számára. Az a tény, hogy a biztosítók által megalkotott teljesköltség-mutató (TKM) első körben a nyugdíjbiztosítások esetében immár a szabályozás része lett, szerintem elismeri a munkánkat, amit a Magyar Nemzeti Bankkal és a Nemzetgazdasági Minisztériummal közösen végeztünk az elmúlt évben. Az év második felét sajnos beárnyékolta az Astra biztosító augusztusi felfüggesztése Romániában, ami a magyar fióktelepen keresztül a magyar kgfb-piacot is érintette és érinti jelenleg is. Azt gondolom, hogy az immár hosszú hónapok óta húzódó ügyben fontos volt átmeneti megoldást találni a védtelen harmadik személyek - a károsultak - kártalanítására. El kell mondanom, hogy az MNB a kezdetektől fogva a magyar ügyfelek érdekeit tartotta szem előtt és emellett a szakma számára is kezelhető megoldásokat kereste egy olyan ügyben, amely egyébiránt egyértelműen rávilágított az európai szabályozás hiányosságaira. A mostani helyzetben úgy néz ki, hogy sikerül az ügyfelek érdekeinek védelme mellett a szektor által elszenvedett veszteségeket az adott körülményekhez képest a lehető legkisebbre csökkenteni. Ami a Posta Biztosítót illeti: az elmúlt évek kiemelkedő növekedése után az idei tervek logikusan visszafogottabbak voltak. Terven felül teljesítettünk ugyanakkor, amivel sikerült megerősíteni a második helyünket az életbiztosítási piacon és a hatodik helyünket a kompozit rangsorban. Külön öröm, hogy számottevően bővült rendszeres díjas portfoliónk, és az utas- és lakásbiztosítások területén is sikerült növekedni. Kiemelkedő volt az évünk a nyugdíjbiztosítások területén, hiszen 80% körüli növekedéssel zárjuk az évet, ami egyértelműen mutatja, hogy ügyfeleink számára vonzó terméket fejlesztettünk.2. A szektor számára az egyik legnagyobb kihívás az ún. etikus biztosító szabályok bevezetése és azok megfelelő implementálása lesz. Az MNB-vel folytatott egyeztetések alapján azt gondolom, hogy a hazai biztosítási piac zökkenők nélkül fogja venni az akadályt, amit az új szabályozás megkíván. A lépés ugyanakkor erősítheti az ügyfelek bizalmát, ami a piac fejlődését és a biztosítási szektor reputációjának további javulását eredményezheti. Az egész piac számára tartogat kihívást az alacsony hozamkörnyezet mind a termékfejlesztési, mind pedig a vagyonkezelési területen Ha lehetne egy kívánságom, akkor biztosan egy nyugalmasabb, meglepetésmentes évet kívánnék a szektornak a 2016-os évre a kgfb-piacon. A Posta Biztosító jó kiinduló helyzetből várja a változásokat, felkészültünk mind a Szolvencia 2 élesítésére, mind a várható szabályozási kihívásokra. A 2016-os év fókuszába a nyugdíjcélú és a gyerekekről/unokákról való gondolkodást célzó megtakarítási termékeket helyezzük az életbiztosítási területen, itt több újdonsággal is készülünk.
3. A megtakarítási termékek az alacsony kamatkörnyezetben nem igazán vonzóak, ugyanakkor a lakosságban mind a biztonság, mind az öngondoskodás iránti hajlam erősödik majd. Ez kedvező lehet, hiszen a biztosítók olyan pluszt - a biztosítási védelmet - tudnak hozzáadni a termékekhez, amelyekkel más piaci szereplő nem tud szolgálni. E tekintetben a kockázati életbiztosítások terén is szeretnénk előrelépni, de persze a hangsúly a nyugdíjbiztosításon lesz.
Nik Vincke vezérigazgató, K&H Biztosító
1. A K&H Biztosító a terveihez igazodó jelentős növekedés ért el 2015-ben. Jó termékekkel rendelkezünk, és kizárólag olyan értékesítőkkel működünk együtt, akik kiváló szolgáltatást tudnak nyújtani ügyfeleinknek. Az elmúlt időszakban olyan új megoldásokat vezettünk be, amelyek nemcsak megkönnyítik a biztosító és az ügyfelek, valamint a közvetítők közötti kommunikációt, de egyúttal transzparensebbé is teszik azt. Piackutatásaink azt mutatják, hogy a K&H a 3 legjobb biztosító közé tartozik mind a saját mind a teljes ügyfélkörben, és ennek az elégedettségüknek mind az ügyfelek, mind a közvetítők hangot adnak ismerőseik körében. Minden bizonnyal ez jelenti növekedésünk alapját. Büszkén jelenthetjük ki, hogy a K&H Biztosító története során először több mint 1 millió ügyféllel zárja az évet. Ami a szektort illeti, a stagnálás éveit követően a nem élet piac ismét növekedésnek indult. A piac sokszereplős, ami erős piaci versenyt eredményez, és több szereplő méretgazdaságossági kihívással kell, hogy szembenézzen. Ha a piacot kockázati szempontból közelítjük meg, akkor azt látjuk, hogy ügyfeleink ismét többet autóznak, amely növeli a gépjármű biztosítási szegmens kárgyakoriságát. Ennek fő oka a csökkenő üzemanyagárakban, a válságból történő kilábalásban keresendő és a biztosítási díjak nemrég elkezdődött emelkedéséhez vezetett, amely várhatóan folytatódik 2016-ban is. 2015-ben is számos jogszabályi változás történt, amelyek implementációja az előírt határidőkre jelentős terhet jelentettek a biztosítási szektorra, mind a változó folyamatok, mind a kiszolgáló informatikai rendszerek tekintetében.2. Mindig az jelenti a legnagyobb kihívást, hogy meggyőzzük ügyfeleinket arról, hogy a K&H a legjobb ajánlattal rendelkezik a piacon. Az ügyfél preferenciák változnak és azt tapasztaljuk, hogy egyre több ügyfél a digitális csatornákon lép velünk kapcsolatba. Ez a tendencia az elkövetkező időszakban bizonyosan tovább fog erősödni. Úgy látjuk, hogy a javuló gazdasági környezetben egyre többen képesek megtakarítani, és számukra az életbiztosítás egy vonzó, megbízható alternatíva. 2016 a Szolvencia II. első éve, az erre való felkészülés sok energiát emésztett fel. A K&H felkészülten várja az újévet ebből a szempontból is. A magyar gazdaság számára elengedhetetlen, hogy egy olyan erős és stabil biztosítási szektorral rendelkezzen, amelyben az ügyfelek megbíznak, és amellyel hosszú távú kapcsolatot, együttműködést teremtenek.
3. Úgy véljük, hogy a K&H már most is a piac élmezőnyébe tartozik a digitalizáció terén, és további beruházásokat tervezünk ezen a terülten annak érdekében, hogy megkönnyítsük ügyfeleink és értékesítőink életét. E mellett meg kívánjuk erősíteni pozíciónkat a kkv-k területén is. A lakossági piacon elértük az 1 milliós ügyfélszámot, de a kkv-szegmensben bizonyosan tudunk még növekedni.
A biztosítóvezérek válaszait társaságuk 2015 első kilenc hónapjában elért díjbevétele alapján állítottuk sorrendbe, az Aegon és az Uniqa ezúttal nem tudott válaszolni megkeresésünkre.