A főként telemarketing szolgáltatást nyújtó eSense Nyrt. leányvállalata, a CallComm Zrt. tavaly nyerte el a HIPA 300 millió forintos támogatását. Az egymilliárd forint összértékű beruházást munkahelyteremtésre és -megőrzésre, valamint képzési programok megvalósítására fordították. Nyíregyházán az egyetem campusára költözött át a vállalat call centere, amelyet Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter adott át.
A beruházásnak köszönhetően több mint 100 új munkahelyet hozott létre a vállalat, így az eSense-cégcsoportnak már több mint 650 munkavállalója van Budapesten, Nyíregyházán és Miskolcon.
A cégcsoportnál év végéig további dinamikus bővülés várható, a jelenlegi trend folytatódik – tájékoztatta a Portfolio-t Varga Gábor vezérigazgató. Úgy fogalmazott: a cég eredményei és céljai nem tudnának megvalósulni tapasztalt, jól képzett, elkötelezett és motivált munkavállalók nélkül, a működés sikere szempontjából a munkavállalói elégedettség az egyik legfontosabb tényező. Kiemelte: céltudatosan törekszenek arra, hogy kollégáik kellemes környezetben, a vezetők által biztosított támogató légkörben, stabil munkahelyen dolgozzanak. A cég által biztosított képzéseknek és a változatos megbízói elvárásoknak köszönhetően pedig lehetőségük van folyamatosan fejlődni, ami a vállalatnak és a befektetőknek is jelentős értéket teremt – hangsúlyozta Varga Gábor.
Az anyavállalat fő tevékenységi körét a call center szolgáltatások képzik: első sorban telefonos értékesítéssel, ügyfélszolgálatok, diszpécserközpontok és információs vonalak kialakításával és üzemeltetésével, tanácsadással, munkaerő-kölcsönzéssel foglalkoznak, emellett felnőttképzési szolgáltatásokat is nyújtanak.
Szijjártó Péter az új nyíregyházi egység megnyitóján többek között arról beszélt, hogy a korábban Budapest-orientált iparágban egyre inkább felzárkóznak a vidéki nagyvárosok is, jelenleg a szektorban foglalkoztatottak negyedét a fővároson kívüli munkavállalók alkotják. Hozzátette: a közép-európai régió egyik legfőbb telemarketing szolgáltatójának számító cég beruházása azért is jelentős a hazai gazdaság szempontjából, mert lehetőséget nyújt a tehetséges, nyelveket beszélő, egyetemet végzett fiatalok számára a munkaerőpiacra való belépésre, ezzel hozzájárul a fiatal munkaerő Magyarországon tartásához.
A szektor összesen közel százezer embernek ad munkát itthon, a foglalkoztatottak átlagéletkora 33 év, 82%-uk pedig felsőfokú végzettséggel rendelkezik, vagyis sok friss diplomás első munkahelye egy call center.
Az eSense két éve lépett a tőzsdére, ezzel Magyarország eddig egyetlen tőzsdén jegyzett call centeres cége. Varga Gábor nemrég a tavalyi évet értékelve úgy nyilatkozott, hogy 2023-as év intenzív növekedést hozott a vállalat számára, amely a teljesítményében is megmutatkozik: az eSense árbevétele a tavalyi évben közel 800 millió forinttal haladta meg a 2022-es eredményt, az idei évben pedig története legjobb pénzügyi eredményére számít a menedzsment.
A dinamikus növekedés mellett realizált emelkedő eredményesség a munkavállalók teljesítményével együtt köszönhető a cégcsoport által megvalósított informatikai és technológiai fejlesztéseknek is, amelyektől a csoport további jelentős hatékonyságnövekedést és értékteremtést vár a befektetői számára.
Címlapkép forrása: Getty Images
A cikk megjelenését az eSense Nyrt. támogatta.