Már minden Auchan áruházban lehet muncholni
Néhány hete számolt be róla a két vállalat, hogy tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de május elejétől már az összes áruházukra kiterjesztették a szolgáltatást, így minden Auchanban az eredeti árhoz képest akár 66%-kal kedvezményesebben hozzá lehet jutni a háromféle munch csomaghoz. A munch csomagot „Maradtmég” fantázianéven kínálja az Auchan, a pékség csomag 1500 forint értékű terméket tartalmaz, amit 500 forintért adnak, a zöldség-gyümölcs munchba 3000 forintot érő zöldségek és gyümölcsök kerülnek, amit 1000 forintért lehet elvinni, a hűtést igénylő, 6000 forint értékű mix csomagért pedig 2000 forintot kell fizetni. A csomagokat a vásárlók délután 17 óráig rendelhetik meg a Munchin keresztül és általában 18:30-20:30 között vehetők át a vevőszolgálatokon található átvételi pontokon.
Globális karbonmenedzsment tanúsítványt szerzett április végén a budapesti repülőtér
Április végén számolt be róla a Budapest Airport, hogy a Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI) Repülőtéri Karbon Akkreditáció rendszerében elérte a 4+ „Átmenet” szintet. Ezt jelenleg az értékelésben résztvevő több mint 550 repülőtér kevesebb, mint tíz százaléka érte el eddig, a közép-európai régióban pedig a Budapest Airport elsőként szerezte meg a tanúsítványt.
A Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI) által életre hívott Repülőtéri Karbon Akkreditáció az egyetlen globális, intézményileg jóváhagyott program, amely a világ repülőtereinek szén-dioxid-kibocsátását szigorú tanúsítási rendszer segítségével értékeli, egytől ötig terjedő skálán.
A Budapest Airport 4+ „Átmenet” („Transition”) minősítés megszerzéséhez szükséges volt, hogy a légikikötő a működéséből fakadó közvetlen karbonkibocsátást teljes mértékben ellensúlyozza, és partnerei bevonásával is törekszik az emissziók csökkentésére. Emellett kijelölt egy hosszú távú, abszolút emissziócsökkentési célt, kidolgozta az érintett felek partnerségi tervét, a saját kibocsátásának csökkentése mellett az elmúlt években újabb elemekkel bővítette a közvetett, a repülőtéren működő vállalatok tevékenységéből származó karbonkibocsátás mérését. Az adatgyűjtés során a repülőtér-üzemeltető figyelembe vette többek között a légijárművek jégtelenítése és az utak, gurulóutak és forgalmi előterek síkosságmentesítése során használt anyagokra vonatkozó információkat, begyűjtötte az építkezések és fejlesztések során az alvállalkozók által használt üzemanyagok mennyiségére, a keletkező hulladék és szennyvíz útjára és kezelésére vonatkozó adatokat. A mérések emellett a légitársaságok részére kiszolgált teljes üzemanyag-mennyiségre és a repülőtéri dolgozók munkába járási szokásainak feltérképezésére is kiterjednek.
Bővített ESG jelentés az Opus Global-nál
Második önálló fenntarthatósági jelentését publikálta a vállalatcsoport, amely az előző évinél több leányvállalatot bevonva, magasabb sztenderdeknek megfelelően vizsgálta diverzifikált portfóliójába tartozó leányvállalatainak tevékenységét. Az ESG jelentés már az összes jelentős üzletágra kiterjed, átfogóbb és a nemzetközi GRI standardokhoz jobban közelítő riport készült, és a tervek szerint a jelentéstételi folyamatot az egyre tudatosabb működéssel összhangban évről-évre tovább mélyítik.
A jelentésben szereplő üzletágak között van az energetika, a turizmus, az élelmiszeripari szegmens, és idén először a jelentésbe bevonták az építőipari szegmenst is.
Ipari hulladékáramból nyernék ki az európai ipar növekedéséhez kulcsfontosságú nyersanyagot
Májusban számolt be róla az EIT InnoEnergy, hogy a gumi-, a kerámia- , az üveg- és a kozmetikai iparban nélkülözhetetlen cink-oxid (ZnO) zöld előállításának arányát kívánja növelni azáltal, hogy befektet egy új technológiát kifejlesztő lettországi vállalatba, a Catalyco-ba.
A cink-oxid (ZnO) kulcsfontosságú nyersanyag az európai ipar növekedése szempontjából. A világszerte előállított ZnO több mint felét a gumi és gumiabroncsok gyártásához használják fel, miközben számos más ágazat sem képes helyettesíteni a cink-oxidot a gyártási folyamataiban. Európa számára komoly kihívást jelent a cink-oxid behozataltól való nagyfokú függőség. Évente több mint 70 000 tonna ilyen anyagot – az európai kereslet 38 %-át - importálnak az EU-ba, főként Kínából, Indiából, Dél-Koreából, Japánból és Tajvanról, valamint az Egyesült Államokból és Kanadából. Ezzel egyidőben mind a vegyipar, mind a kohászat melléktermékeiben és hulladékáramaiban jelentős ZnO-tartalékok maradnak kihasználatlanul. Becslések szerint az alternatív források – beleértve a helyi ipari hulladékokat is – akár évi 18 millió tonna ZnO-t is biztosíthatnának a kontinens piacai számára.
A Catalyco technológiája lehetővé teszi a ZnO mellett a réz-, nikkel- és kobalt-oxidok visszanyerését is, ezzel támogatva az európai ipar külső beszállítóktól való függőségének csökkentését.
Címlapkép forrása: Getty Images