Az incidenst még nem hozták nyilvánosságra, de bennfentesek szerint a probléma az európai és az amerikai fizetési rendszerek közötti összhang hiányából eredt. Amikor bizonyos tranzakciókat elutasítottak, a Revolut tévesen visszatérítette az utalásokat saját forrásból - állítja három, a helyzetet ismerő személy.
Bár a Revolut az ellopott mintegy 23 millió dollár egy részét visszaszerezte, a nettó vesztesége körülbelül 20 millió dollár volt, ami a 2021-es éves nettó nyereségének majdnem kétharmadával egyenlő - tették hozzá az említett személyek.
A probléma először 2021 végén jelentkezett eseti jelleggel. A helyzetet ismerő három személy szerint szervezett bűnözői csoportok aztán 2022 elején rendszerszinten kezdték el kihasználni a hibát. Magánszemélyek drága vásárlásokat hajtottak végre, amelyeket aztán elutasítottak, és végül a megszerzett pénzt ATM-eken keresztül vették fel. A csalás nem az ügyfélszámlákat, hanem a Revolut saját pénzeszközeit érintette.
A Revolut rendszerei nem észlelték a tömeges csalást, miután fény derült az incidensre, a Revolut amerikai leányvállalata több millió dolláros készpénzinjekciót kért az anyavállalattól, majd végül 2022 tavasza körül javították ki a hibát. A Revolut nem kívánta kommentálni az ügyet.
A fintech még mindig vár a banki engedélyére az Egyesült Királyságban, több mint két évvel azután, hogy először benyújtották a kérelmet. Pedig az engedélyt tipikusan kevesebb mint egyéves átfutási idővel szokták megadni - írja a Financial Times.
Címlapkép: Shutterstock