A cikk megjelenését a Telekom támogatta.
Nem csupán a készülék, hanem egyre inkább a vele járó szolgáltatás az, ami miatt egyre népszerűbbek az IT-eszközök bérlésével járó konstrukciók a számítógépek megvásárlása helyett. A megfelelően beállított készülék, a naprakész szolgáltatási csomag, a rendelkezésre állás, és szükség esetén a gépek cseréje az, ami összességében előnyössé teszi az ilyen ajánlatokat.
A Szallas.hu szabadidős foglalási oldalt működtető Szallas Group a közelmúltban több Apple eszközre kötött szerződést a Magyar Telekommal. A már nevében is beszédes, Mac as a Service szolgáltatás keretében nem csupán készülékeket, hanem szolgáltatási csomagot is kapott a vállalat.
Versenyképesség havidíjért
A Szallas.hu-nál alapvetően minden kolléga olyan eszközön dolgozik, amilyenen szeretne. A fejlesztő pozícióknál az utóbbi időszakban került bevezetésre, hogy tesztként egységesen Mac rendszert használnak – mondta el a Portfolio-nak Győrfi Dániel, a Szallas Group Chief Technology Officere. Kifejtette: lightweight IT-val rendelkeznek, ami azt jelenti, hogy nincsenek óriási szerverszobáik, lokális, egyedi alkalmazásaik, amelyeket telepíteni kellene a gépekre, hanem minden böngészőből elvégezhető. Gyakorlatilag két alkalmazást használ a cég nagy része, az egyik a böngésző, a másik a táblázatkezelő. Ugyanakkor a fejlesztésen, a cégcsoport egy alap csapatában, és egyéb speciális területeken sok más szoftver segíti a kollégákat. Ezek kezdeti telepítése és karbantartása sok idő és energia. Ebben tudnak segteni az eszközkezelő szolgáltatások, amik erős szempontok a kiválasztásnál.
Természetesen az IT-eszközök beszerzésénél is felmerülhet, hogy mi kedvezőbb a cég számára. „Minden esetben el tudjuk dönteni, hogy a jelen helyzetben mi a jobb a cégnek, ha lízingelünk vagy ha megveszünk egy eszközt. Mind a kettőnek megvan a helye, mindkét konstrukciónak vannak előnyei. Kedvezőbb ugyanakkor az az ajánlat, amely az eszközön túl szolgáltatásokat is biztosít. A kapott ajánlat pedig kifejezetten versenyképes volt abból a szempontból, hogy mennyi hozzáadott érték van mögötte” – fogalmazott Győrfi Dániel. Hozzátette:
„Más területen mi is aktívan vásárolunk eszközöket, annak is van előnye IT és pénzügyi szempontból is. Ez a lehetőség azért tetszett nekünk, mert olyan hozzáadott értéket jelent, ami pénzben is leképezhető, és ezt is számításba kell venni.”
A szolgáltatáson van a hangsúly
Elterjedt jelenség, hogy a különféle bérleti konstrukciókban eszközöket kínáló piaci szereplők igyekeznek többet adni egy puszta laptopnál. Ez a Szallas.hu esetében mindenekelőtt rendelkezésre állást jelent, amely hozzájárul ahhoz, hogy a cég működése zavartalan és zökkenőmentes legyen.
A gépekre hároméves kiterjesztett Apple Care garancia is vonatkozik, az eszköz meghibásodása esetén egykapus bejelentési felületet kap a partnercég, amely a szervizzel kapcsolatos teljes ügyintézést is magában foglalja. Ez azt is jelenti, hogy ha elromlik a gép, akkor a szolgáltató rögtön cseréli. Erre a Szallas.hu-nál a próbaidőszakban nem került sor, hiszen vadonatúj gépekről van szó. A másik fontos hozzáadott szolgáltatás a teljeskörű eszközmenedzsment.
„Itt nem is maga az eszköz a lényeg, hanem a tudás, a támogatás, amit a partner adott hozzá. A kollégáim egybehangzó véleménye az volt, hogy itt kompetens, informatív és nagyon ügyfélközpontú partner áll rendelkezésre, így kaptunk támogatást mind az eszközökhöz, mind a szoftverkezelőhöz. Ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy a fejlesztési szervezetben el tudtunk készíteni egy persona eszközt, amelyet kinyitva automatikusan betölti, feltelepíti, elkészíti azt a környezetet, ahol a tesztelőnek dolgoznia kell - ami más, mint ahol egy fejlesztőnek kell dolgoznia, és nagyon más, mint egy olyan eszköz, amit a boltban megvehetünk. Egy dobozból kivett géppel még az embernek dolgoznia kell, és a mentornak is segítenie kell a telepítés folyamatát, a konfiguráció és minden beállítás esetében. Ez napokat jelent, amit mi a kapott szolgáltatással megspóroltunk, hiszen ott van egy virtuális kezdőcsomag a számítógépben. Egy teljesen érintetlen, új gépet kaptak a kollégák, de az nem volt üres, minden munkára készen volt beállítva.”
A szolgáltatás tehát magában foglalja a kezdeti felmérést és tervezést, a technológia és eszköz kiválasztását, beszerzését, a szükséges környezet telepítését és az integrációt, valamint a későbbi életciklus-menedzsmentet is.
A szolgáltatást a Szallas.hu három évre rendelte meg, a tervek szerint a lejáratkor új gépeket igényelve folytatják az együttműködést.
A munkavállaló is elégedett
A konstrukció egyik legfontosabb jellemzője - amellett, hogy nincs induló részlet, beruházási költség, és a készülék vételára helyett csak a használatért kell fizetnie a partnernek - az, hogy prémium eszközöket használhatnak az alkalmazottak. Ez nem csak a munkát teszi hatékonyabbá, hanem növelheti a munkavállalói elégedettséget is.
Mindez egyszerre jelent a cégnek vonzó munkahelyteremtést és munkaerő-megtartást, valamint növekvő versenyképességet azzal, hogy nagyobb megbízhatósággal működő eszközök használatával megkönnyíti az IT üzemeltetés feladatait. A Mac gépek természetesen nem jelentenek kizárólagosságot a platformot tekintve, megoldható hibrid (Mac és PC) IT flotta üzemeltetése is. Az Apple eszközök könnyen beilleszthetők a meglévő infrastruktúrába, és nem jelent problémát a multiplatformos rendszer üzemeltetése sem.
A cikk megjelenését a Telekom támogatta.
Címlapkép: Getty Images