Ha meg akarjuk tartani a munkaerőt, akkor valóban versenyképes fizetést és fair munkakörülményeket kell biztosítanunk
- mondta a Portfolio-nak Török Péter, a Hotel Bonvino Wine & Spa ügyvezető igazgatója.A szálloda 2011 nyarán nyitotta meg kapuit Badacsony központjában, 40 fős személyzettel. Most a nyári szezonban körülbelül 65 embert foglalkoztatnak.
Mi is érezzük a munkaerőhiányt, folyamatosan hirdetünk. Úgy tűnik, hogy a pénz mellett nagyon fontos, hogy megfelelő munkakörülményeket biztosítsunk a munkavállalóink számára. Az is sokat jelent, hogy ha egy alkalmazott olyan élethelyzetbe kerül, hogy segítségre, türelemre van szüksége, azt mi munkáltatóként biztosítani tudjuk számára
- jegyezte meg, hozzátéve, új munkaerőt is könnyebb találni, ha a náluk dolgozók elégedettek, mivel így más, munkát kereső ismerőseiknek is ajánlhatják ahelyet.
Azért dolgoznak, hogy Badacsony egész évben vonzó úti cél legyen
"Ez volt Badacsonyban az első szálloda, amely a borturizmus köré épült és egész éves nyitva tartást tervezett" - mutatott rá Török Péter. 2011-2012 telén, ha egy vendég afelől érdeklődött, mit tud csinálni a környéken a hotel kínálta lehetőségeken kívül, nem igazán volt erre válaszuk. Az utóbbi években azonban a környékbeli vendéglátóhelyek összefogtak és egyre többen vannak nyitva egész évben.A főszezont tekintve a bor és a szüreti mulatság miatt szerencsés helyzetben vagyunk, nagyjából szeptember végéig - október közepéig tart. A legküzdelmesebb időszak a novembertől márciusig tartó periódus. A hétvégék akkor is hamar betelnek, a kihívás, hogy a vendégeket hétköznapokon csábítsuk hozzánk
- mondta. Tavaly több környékbeli vendéglátóhely - köztük a Bonvino - elindította a Gasztrohegy programsorozatot, melynek célja, hogy a főszezonon kívül is aktív programokkal várják a vendégeket. Mivel a Badacsony viszonylag messze van a fővárostól, és nehezebben közelíthető meg tömegközlekedéssel, mint Balatonfüred, vagy Csopak, a helyiek bármilyen közlekedésfejlesztésnek örülnének.Hasonló problémák, más megoldások
Arra a kérdésre, hogy miért jelentkeztek az OTP Business által, csaknem 50 vállalkozóval, tavaly elindított Nagykövet Programra, Török Péter azt válaszolta, a kapcsolatépítés volt az elsődleges cél.Rengeteg nagyon szimpatikus, különböző ágazatból érkező vállalkozóval találkoztunk, akik hozzánk hasonló problémákkal küzdenek, és nagyon hasznos volt a tapasztalatcsere
- mondta. A pénzintézettel egyébként a szálloda a nyitásuk óta együtt dolgozik, és mivel a szállodaipar a jövőben is rendkívül tőkeigényes ágazat lesz, ezért várhatóan sokáig támaszkodnak még a bank segítségére.Hajdú Erika, a cég banki kapcsolattartója a Portfolio-nak nyilatkozva rámutatott, hogy az utóbbi időben a helyi vállalkozások esetén megnőtt a hiteligény, sokan terveznek fejlesztéseket, ami összefügg az idegenforgalmi ágazat növekedésével.
Az ügyfeleinkkel folyamatosan kapcsolatban állunk, figyelmemmel követjük a tevékenységüket és minden felmerülő probléma esetén megfelelő pénzügyi megoldásokat tudunk biztosítani, rövid időn belül
- tette hozzá Hajdú Erika.TÁMOGATOTT TARTALOM
Az OTP Business Nagykövet Program médiatámogatója a Portfolio Csoport.