Két év alatt 39,1 %-kal bővült a cargo-forgalom a budapesti repülőtéren; 2017-ben összesen 127 ezer tonna légi teheráru indult és érkezett Budapestről, ami éves szinten 13,4 %-os növekedésnek felel meg. A számok mögött egyebek mellett a magyar gazdaság egyre dinamikusabb teljesítményét kell keresni, elsősorban a hazai autóalkatrész-gyártás, az elektronikai és a gyógyszeripar termékei jelentik a légi teheráru forgalom gerincét. Ezt tükrözi, hogy az export 52,2 %-ot tett ki, míg az importáruk aránya a forgalom 47,8 %-át jelentette, ez az export-import megoszlás pedig kiváló egyensúlyi helyzetet teremt a légikikötő áruforgalmában.
A régió export-orientált termelői előszeretettel használják a Budapest Airport bővülő cargo útvonalhálózata által kínált új szállítási lehetőségeket. Különösen dinamikusan fejlődött a cargo-forgalom az e-kereskedelem gyors térhódításának köszönhetően. Az integrátor cégek DHL, TNT, UPS, FedEx, összforgalma is folyamatosan bővül a repülőtéren.
A Budapest Airport a tavalyi évben összesen 16 000 négyzetméternyi, ultramodern logisztikai központot adott át a TNT és a DHL Express számára, az idei évben pedig elkezdődik egy 20 000 négyzetméteres, kifejezetten a cargo-légitársaságok számára készülő Cargo City építése a ferihegyi 2. Terminál közelében. Ez utóbbit várhatóan 2019 második negyedévében adják át a forgalomnak és ennek révén a budapesti repülőtér cargo-kapacitása elérheti az évi negyedmillió tonnát. A fejlesztés része a Budapest Airport BUD 2020 névre keresztelt, ötéves repülőtér-fejlesztési programjának, amelynek összege eléri 50 milliárd forintot (160 millió eurót).