2013-ban világszerte 6 milliárd dollárt költöttek, 2018-ra azonban ez az összeg 27,5 milliárd dollárra nőhet.
- a vásárlókról a korábbi vásárlásai során összegyűjtött adatok alapján már a boltba lépéskor egy személyre szabott kuponajánlat érkezik az ügyfél mobiljára, amelyet digitálisan érvényesíthet majd a fizetéskor,
- a boltban az áruk "okoscsomagolásának" köszönhetően mindig nyomon követhető, hogy a termékek mikor járnak le, ezzel a készletek tervezése optimalizálható, és az ügyfelek sem vesznek le a polcról romlott ételt, a közeli lejáratú termékeket pedig árleszállítással el lehet adni időben,
- a vásárló mobilappon keresztül, helymeghatározási adatai alapján hívhat segítségül eladót, ha valamit nem talál vagy kérdése lenne,
- a polcokba épített mérlegek és szenzorok jelzik, ha egy áruból hamarosan hiány lesz az adott polcon, így elkerülhető, hogy egy termék a raktárban pihen ahelyett, hogy megvásárolnák,
- az "okos árucédulák" valós időben frissíthető árakat mutatnak az alapján, hogy például mekkora a termék iránti kereslet, vagy például az akciókat az árcédulák cseréje nélkül is előre programozhatják az üzletvezetők,
- érintőképernyős mobil robotokon böngészheti a vásárló a termékkínálatot (valós idejű készletadatok alapján), majd ha kiválasztotta, a robot el is kalauzolja az ügyfelet a termékhez,
- az "okos kosár" egy vonalkód olvasóval érzékeli, hogy milyen termékek kerültek bele, és egyből kiszámítja, összesen mennyit kell majd fizetni ezekért,
- a vásárló a mobiljával vagy más hordható eszközével beszkennelheti az árukat, hogy ezzel hívja elő a részletes leírást a saját eszközére,
- az áruház légkondicionálását és megvilágítását a szenzoros rendszer úgy optimalizálja, hogy az a lehető legkevesebb költséggel működjön, a vásárlók pedig ennek ellenére komfortosan érezzék magukat mindenütt,
- a jövő próbafülkéiben a tükör mellett (vagy helyett) már inkább saját testünk vetített képét látjuk majd. A próbafülkében elhelyezett szenzorok aprólékosan beszkennelik a vásárló testének formáját, és így ajánl neki különböző ruhákat - például inget ahhoz a nadrághoz, amit épp felpróbál.
- végül a fizetés érintésmentes, automatikus kasszákon zajlik, akár mobiltelefonnal.
Az újdonságok egy részével már Magyarországon is találkozhattunk, például az érintéses mobiltárca szolgáltatás 2014 őszén indult el, okos árcédulákkal is összefuthattunk, de egyelőre még a fenti izgalmas technológiák széles körű elterjedése előtt állunk. Reméljük, nem sokáig.
A cikk megjelenését a T-Systems Magyarország támogatta.