Üzlet

Így érkezik a LADA, azaz vissza a jövőbe

Hámor Iván
Az egész EU-n belül Magyarország lesz az első, ahol újra kapható lesz a teljes megújuláson átesett LADA kínálat. Az első autók érkezése 2015 őszén várható, a teljes EU paletta pedig 2016 nyarától lesz elérhető. A professzionális felhasználók számára jó hír, hogy a korábban Niva néven, most mindössze a 4x4 jelzéssel illetett valódi terepjáró is a portfólió része lesz, mi több, a régebbi modellekhez is teljes lesz az alkatrész utánpótlás.
Miután 2015. július 1-én aláírásra került a Renault tulajdonában levő AVTOVAZ és a Duna Autó kötelékébe tartozó LADA Hungary Disztribúciós Kft. között a forgalmazói megállapodás, a gyakorlati megvalósítás lépései is megkezdődtek. A tervek szerint - és nem egészen véletlenül - 2015. november 7-én nyitja meg a kapuit az első bemutatóterem, amit újabbak még nem ebben az évben, de hamarosan követnek. Ezek megnyitásáig is folyamatos lesz a hálózat fejlesztése, ugyanis - és a jelenlegi, illetve jövőbeni LADA-üzemeltetők szempontjából ez talán fontosabb is - a márkaszervizek már az idén elérhetők lesznek az ország több pontján.

Így érkezik a LADA, azaz vissza a jövőbe
Markó Zoltán, a forgalmazó projekt igazgatója a Portfolio-nak elmondta:

a gyárral euró alapon történik majd az elszámolás.

De ezért - vagy ennek ellenére - kifejezetten versenyképes árakon tudják majd biztosítani a késztermékeket és az alkatrészeket is.

Ilyen Ladák lesznek itthon is

Miután megszületett a LADA megújításáról szóló döntés, 2013-ban felkérték a szakmai körökben nagy tekintélynek örvendő svéd autómogult, Bo Anderssont, hogy vezesse át a LADA márkát Európába. A General Motors korábbi egyik csúcsvezetője híresen szigorú, kemény tempót diktál és személyesen ellenőriz minden részletet. A felső vezetésbe került Steve Mattin, brit autódesigner is, jelenleg az ő irányítása alatt dolgozik az AVTOVAZ tervező csapata. Mattin nevéhez olyan modellek formatervezése fűződik, mint a Mercedes ML-, vagy GL-osztály.

Így érkezik a LADA, azaz vissza a jövőbe
2015-ben három modell érkezik hazánkba, a kisautók táborába tartozó Kalina (5-ajtós, kombi és Cross kivitelben is), az elegánsabb megjelenésű Granta és a Lada 4x4, melyet még Nivaként ismert meg az egész régió. Utóbbiból mai is rengeteget használnak az erdészetek, az agrárium, illetve olyan felhasználók, akik a valódi teljesítményt többre értékelik, mint a hangzatos elnevezéseket. 2016 tavaszán, nyarán érkezik a WTCC-ben már nagy sikerrel futó Vesta, ősszel a városi terepjáró X-Ray és 2017-ben tervezik bemutatni az új 4x4-et is, mely megőrzi a mostani változat stílusjegyeit és terepjáró képességeit, mégis egy teljesen új, modern autó lesz.

Így érkezik a LADA, azaz vissza a jövőbe
A LADA ma is változatlan népszerűségnek örvend a szó jó értelmében hobbi autóversenyzők körében - a legnagyobb kultusza pont Magyarországon van, erősebb, mint Oroszországban, vagy a Baltikumban -, és ezt a rajongást meg is akarja őrizni a gyár. Minden új és jelenlegi modellből készül valódi sport változat is, ami nem csak a nevében, matricázásában, esetleg egy műanyag alkatrészben tér el a többitől. A LADA Sport műhelyében üres, de már fényezett karosszériából, szinte kézzel összerakott autókat jelent a Sport jelölés, erősebb motorral, fékekkel, stb. Amióta a LADA WTCC-s sportprogramjának nagy részéért a francia Oreca csapat a felelős - és nem csak a motorért, mint a kezdetekben -, jelentős kapacitások szabadultak fel az orosz műhelyben, melyet az utcára szánt és közvetlen bevételt termelő modellek összeszerelésére tudnak fordítani.

Azonban ami még nagyobb örömre adhat okot, az az új LADA ára lesz.

Így érkezik a LADA, azaz vissza a jövőbe
"Hatalmas öröm és büszkeség számunkra, hogy nemcsak Magyarországon, de Európában is elsőként forgalmazhatjuk a LADA márkát. Azt gondolom, az új modellek legalább olyan népszerűek lesz, mint elődeik, azzal a különbséggel, hogy a LADA mára felnőtt Európához. Az új autók magas színvonalúak, jól felszereltek, akinek úgy tetszik sportosak és az áruk is igen vonzó" - tette hozzá Markó Zoltán, a LADA Hungary projektigazgatója.
GDPR

Nagy nyelvi modellek és adatvédelem

Az elmúlt bő másfél évben, mióta a ChatGPT széles körben elérhetővé vált, a nagy nyelvi modelleken (Large Language Model, LLM) alapuló megoldások hihetetlen tempóban váltak mind a munkahely

Kiszámoló

Olajkrízis várható Magyarországon?

Egy múlt heti hír nem annyira bolygatta fel az ország közvéleményét, mint kellett volna. Az ukránok megtiltották a Lukoilnak, hogy Ukrajnán keresztül szállítsák a kőolajat Európába. Az ukr

Holdblog

Mi az értelmetlen befektetés?

Értelmetlen befektetés az, ami a dráguláson kívül semmire sem képes? Vagy önmagában a drágulás tényétől máris nem lehet az? Egyik olvasónk vendégcikkben elmélkedik arról, lehet-e... The

Holdblog

Egyre kevesebb emberre számítanak

Azt sem tudjuk pontosan, hány ember él a Földön, pláne nehéz megbecsülni, hányan fognak száz év múlva. Az ENSZ azért pár évente megteszi, a jelen... The post Egyre kevesebb emberre számítan

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Kongatják a vészharangot: olyan folyamat zajlik, amely pusztító vírusokat szabadíthat ránk
Díjmentes előadás

Kereskedés a magyar piacon kezdőknek

Minden, amit a hazai parkettre lépés előtt tudni érdemes.

Díjmentes előadás

Tőzsdei megbízások helyes használata

Kérdések és válaszok azzal kapcsolatban, hogy mire figyelj, ha kezdő befektető vagy!

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Infostart.hu Infostart.hu

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Sustainable World 2024
2024. szeptember 4.
Követeléskezelési trendek 2024
2024. szeptember 18.
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
2024. szeptember 18.
Budapest Economic Forum 2024
2024. október 17.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet
tőzsde-Donald-Trump-részvény-elnökválasztás-befektetés