A felhőszolgáltatásokkal kapcsolatos averziók alapvetően a harmadik félnek való kiszolgáltatottságból adódnak: erős a félelem a külső szolgáltatótól való függőségtől, bizalmatlanság tapasztalható az adatok kezelésével kapcsolatos kérdések miatt, valamint tartanak az ügyfelek attól is, hogy a szolgáltatás instabil az internetkapcsolatnak való kitettség miatt. A megkérdezett vállalatok 66%-a a felhőszolgáltatások legnagyobb hátrányának az adatkezelés bizalmasságát tartotta.
A digitális transzformáció előtt álló vállalkozások nehezen azonosulnak a felhő sajátosságaival, így például azzal, hogy akár egy szoftveres szolgáltatást havidíjas alapon vehetnek igénybe, ami nem kerül a tulajdonukba. De visszatartó erő lehet az is, hogy sok esetben nem látják a felhőszolgáltatások mellett a kellő mértékű szakértői támogatást, amit ma már olyan felhőszolgáltatók egyébként nyújtanak ügyfeleiknek, mint a T-Systems Magyarország
- fogalmazott a kutatás kapcsán Ragoncsa Géza, a T-Systems Magyarország vezérigazgató-helyettese.A megkérdezett vállalatok 45%-a a felhőszolgáltatásokkal kapcsolatban leginkább előnyösnek az alkalmazások magasabb megbízhatóságát és rendelkezésre állását nevezte meg. Második helyre került a válaszadók 40%-ának válaszával a pozitív szempontok között az, hogy felhőszolgáltatások igénybevételével jelentős beruházási költségek megtakarítását várják az ügyfelek. Ezzel összefügg a harmadik szempont is: a válaszadók egyharmada úgy véli, hogy a felhőből igénybe vett szolgáltatások esetében fontos előny a folyamatosan frissített, karbantartott technológiai háttér, amelyet a szolgáltató saját ügyfeleinek biztosítani tud.
Az infokommunikációs technológia rohamléptekben változik, és nem minden cég tud vagy akar lépést tartani a gyakran nagy IT-büdzsét igénylő fejlesztésekkel. A jó hír az, hogy a legújabb megoldásokat külön beruházási költség nélkül, a mindenkori igényekhez igazítva, rugalmasan lehet igénybe venni a felhőből, ami garantálja a feltörekvő középvállalatoknak is a nagyvállalatihoz hasonló erősségű infokommunikációs háttér és a folyamatosan naprakész infrastruktúra elérhetőségét - mutatott rá Ragoncsa Géza.
A T-Systems Magyarország széleskörű portfóliója révén teljes körűen, az alapvető infrastruktúra-jellegű szolgáltatásoktól kezdve, a kommunikációs és kollaborációs megoldásokon át, a különböző horizontális, iparági és üzleti alkalmazásokig, a szolgáltatások széles skáláját kínálja a közepes és nagyvállalatoknak. Mindezt végponttól végpontig, az ügyfél kliens-eszközétől a szolgáltatói központig tudjuk biztosítani, és a szolgáltatás minden eleméért együttesen felelősséget is tudunk vállalni" - fejtette ki Ragoncsa Géza.
Mint felhőintegrátor, a T-Systems Magyarország a legnagyobb nemzetközi gyártókkal működik együtt, hogy a legkorszerűbb felhőmegoldásokat tudja ügyfeleinek nyújtani. Ez könnyebbséget jelent az ügyfélnek, hiszen egyetlen szállítóval kell szerződnie, akivel összehangolt, a megoldás egészét átfogó (SLA) biztosításában és egységes számlázásban állapodhat meg, a szükségesnek ítélt szakértői támogatás mellett" - fogalmazott Ragoncsa Géza.
A felhőszolgáltatásaink egyik legerősebb alapját a T-Systems Cloud & Data Centerünk adja, amely Közép-Kelet- Európa legnagyobb és egyik legbiztonságosabb adatközpontja is egyben - tette hozzá a vezérigazgató-helyettes.