Üzlet

A hibridek őse a Toyota Prius

Hámor Iván
Ugyan nem a Toyota volt az első autógyártó, mely működőképes koncepcióval állt elő a belsőégésű és villanymotorral is hajtott járművek terén, de a hibrid rendszerek ismertségét és elterjedésüket kétségtelenül neki köszönheti a világ. A Prius immár harmadik generációjánál jár, mely az idei évre tovább frissült és újabb változatokkal egészült ki a kínálata.
Rövid időn belül két Toyota Prius kipróbálására is lehetősége nyílt a Portfolio.hu szerkesztőségének. Az egyik a "hagyományos", de abból a legújabb változat, míg a másik az idén piacra lépett Prius+, ami nem öt, hanem hét ülést, és ennek megfelelően módosított technológiát is tartalmaz. A két autó közötti leglátványosabb különbség a hátsó traktusuk kialakítása, ugyanis nem kettő, hanem három üléssorral kellett megvalósítani a lehető legkisebb légellenállást biztosító karosszériaformát. Ezt leszámítva a két autó egyformának tekinthető, és ez a kezelésükre, vezethetőségükre is egyaránt igaz.

A hibridek őse a Toyota Prius


A hibridek őse a Toyota Prius
A Toyota mérnökei tudatosan törekedtek arra, hogy a Prius ne csak külsejében, hanem belül is mutassa, a hibrid autók mások, mint a többi. A műszerfalra ennek megfelelően inkább az információs pult a jobb kifejezés, ami a felső, türkiz színű panelből és jelen - mindkét - esetben egy nagyméretű színes monitorból áll. A sebesség, a megtett távolság, rendelkezésre álló hajtóanyagok - benzin és akkumulátor töltöttség -, stb. tehát a hagyományos autókban is megjelenő információk a fenti panelről olvashatók le, míg a nagyobb képernyőn keresztül a médialejátszó - rádió, CD, USB vagy Bluetooth eszköz - adatai mellett különböző statisztikák érhetők el, nem beszélve a navigáció vagy a tolatókamera képének megjelenítéséről.

A hibridek őse a Toyota Prius


A hibridek őse a Toyota Prius
A Priusokhoz választható opció az automatikus parkolórendszer, amivel párhuzamos és merőleges helyekre is képes magától beállni az autó. A sebessége még mindig nem éri el egy gyakorlott vezetőét, de sok felhasználó számára az egyik legnagyobb stresszt okozó manővert könnyíti meg, pontosabban végzi el helyette.

A hibridek őse a Toyota Prius


A hibridek őse a Toyota Prius
A Prius és a Prius+ közötti különbség leginkább szemmel látható jele, mi több lényege az a plusz két ülés, amivel a Prius+ többet kínál. Ezzel az első európai 7-üléses hibridautóvá vált, sok, nagyobb családdal rendelkező ember számára is lehetővé téve az egyszerre gazdaságos és környezetkímélő autózást. Való igaz, hogy a leghátsó két ülés nem veszi fel a versenyt az előttük beépítettekkel, de gyermekeke számára lehetővé teszik, hogy ne maradjanak otthon, vagy ne kelljen két autóval útnak indulni, azonos cél esetén.

A hibridek őse a Toyota Prius


A hibridek őse a Toyota Prius
Mivel a leghátsó ülésekhez "járó" lábtér által igényelt helyet az 5-üléses változatban az akkumulátorcsomag foglalja el, így új megoldást kellett választani a Prius+-ban történő elhelyezésükre. Erre a két első ülés között került sor, de ez másfajta akkumulátor-technológiát igényelt. A könyöklő alatt immár Li-ion energiatárolók húzódnak meg, szemben az 5-üléses csomagtartóban fekvő - és nagyobb, nehezebb - Ni-MH akkumulátoraival.

A hibridek őse a Toyota Prius
Az üzemeltetés költségeit tekintve mindkét Prius változat - hasonló körülmények között - szinte egyformán teljesített. Városban és országúton volt a legjobban kihasználható a hibrid rendszerek takarékossága, autópályán viszont a 99 lóerős benzinmotor közel minden erejére is szükség volt az emelkedők leküzdéséhez. A teszt alatt megtett kilométerek 90%-át városban teljesítették, és így 5,0 l/100 km körüli átlagfogyasztás - és ezzel szoros összefüggésben levő alacsony károsanyag kibocsátás - volt mérhető. Az üzemeltetési költségek sorába tartoznak a karbantartáskor kifizetendő összegek is, melyek a Priusok esetében - a méretkategórián belül - kedvezőnek nevezhetők, ugyanis a fékbetétek messze lassabban kopnak, mint a nem hibrid autók esetében, ezen kívül nincs hagyományos értelemben vett sebességváltója, tengelykapcsolója sem, sőt ékszíjakra sem kell költeni.

A legolcsóbb Toyota Prius 8 millió Ft-tól, a Prius+ 9 millió Ft-tól érhető el, a tesztelt Premium felszereltségek pedig 11 és 11,2 millió Ft-os listaáron vásárolhatók meg. Ezek az árak a hagyományos modellekkel összevetve ugyan magasabbak, de a használat ideje alatt elért megtakarítás - a hajtóanyagon és karbantartási költségeken -, valamint a magas maradványérték mindezt kompenzálni tudja.
A Leaseplan Hungária Zrt. tartós bérlet ajánlata:

TOYOTA Prius 1,8 VVT-I Hybrid Terra 136 Le, 5 ajtó, finanszírozás és teljes körű flottakezelés havi nettó 135 500 Ft-tól.*

TOYOTA Prius+ 1,8 VVT-I Hybrid Active Auto 136 Le, 5 ajtó, finanszírozás és teljes körű flottakezelés havi nettó 156 900 Ft-tól.*

* Változó kamatozású finanszírozás Euro alapon 48 hónap, 120 000 km összfutás esetén, 0 Ft kezdőrészlettel. A nettó havidíj az adókat és illetékeket tartalmazza (Teljesítményadó, Cégautó adó, Regisztrációs adó, Vagyonszerzési illeték, Forgalomba helyezési költség). A havidíj a következő flottakezelési szolgáltatásokat tartalmazza: Karbantartás, gumik, üzemanyag kártya kezelés, adminisztrációs díj, KGFB, Casco.

A tájékoztatás nem teljes körű, további részletek és ajánlatkérés: www.leaseplan.hu/pu/hu/Ajanlatkeres
1/236-36-36, portfolio@leaseplan.hu
Az ajánlatok 2012. november 30-ig érvényesek.
portfolio@leaseplan.hu, www.leaseplan.hu/pu/hu/Ajanlatkeres.
Az ajánlatok 2012. november 30-ig érvényesek.
x
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Európa legrosszabb rémálma válhat valóra Donald Trumppal – Tényleg Kamala Harris maradt a kontinens utolsó reménysége?
Sustainable World 2024
2024. szeptember 4.
Követeléskezelési trendek 2024
2024. szeptember 18.
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
2024. szeptember 18.
Budapest Economic Forum 2024
2024. október 17.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Infostart.hu Infostart.hu

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Díjmentes előadás

Kereskedés a magyar piacon kezdőknek

Minden, amit a hazai parkettre lépés előtt tudni érdemes.

Díjmentes előadás

Tőzsdei megbízások helyes használata

Kérdések és válaszok azzal kapcsolatban, hogy mire figyelj, ha kezdő befektető vagy!

Ez is érdekelhet
A Neuralink logója