Az összesítés emlékeztet rá, hogy a 2016 és 2024 közötti időszakban a kormány összesen mintegy 5000 milliárd forintot fordít a már befejezett, kivitelezés alatt álló vagy előkészületben lévő vasúti és közúti beruházásokra. Az ügyfélközpontú, szolgáltatói szemlélet érvényesítése mellett kiemelt elvárás, hogy a helyközi közlekedés gerincét a környezetkímélő vasút adja – teszik hozzá. Hangsúlyozzák, hogy
a kötött pályás kapcsolatokat elsősorban Budapest és a megyeszékhelyek között, illetve a főváros és a vidéki nagyvárosok vonzáskörzetében akarják javítani.
Az idén célba érő legfontosabb vasúti beruházások Budapest elővárosát érintik: elkészül a Rákos-Hatvan és Kelenföld-Százhalombatta-Pusztaszabolcs vonalszakaszok korszerűsítése is. Vidéken a Püspökladány-Debrecen és Szombathely-Kőszeg vonalak lezáruló fejlesztése emeli az utasok kiszolgálásának színvonalát. Befejeződik a gyors és kényelmes átszállási lehetőséget biztosító kaposvári intermodális csomópont kivitelezése.
Nyáron megkezdődnek a hazai vasúthálózat egyik legfontosabb eleme, a fővárosi déli összekötő vasúti híd felújításának és bővítésének a munkálatai.
Az idei legfontosabb közútfejlesztési projektekről külön összefoglalót adott ki a minap a tárca a Modern Városok Program előrehaladási összefoglalója kapcsán:
A közlemény emlékeztet rá, hogy 2020-ban állnak munkába a legforgalmasabb ceglédi és váci vonalon az első emeletes motorvonatok. A tavalyi év végén létrejött 106 milliárd forintos támogatási szerződés (amely 2021-re csaknem 56 milliárd forintot, 2022-re pedig több mint 50 milliárd forintot biztosít az újabb 21 motorvonat beszerzésére) lehetővé teszi, hogy a következő években összesen 40 darab 600 ülőhelyes elővárosi villamos motorvonatot szállítson le a gyártó a MÁV-START részére. A nagykapacitású járművek üzembe helyezésével 2022 végére Budapest elővárosában évente 60 millió embert szállítanak majd a korszerű DESIRO, FLIRT vagy KISS járművek.
Egy minapi kormányhatározat az eddigi 121 milliárd forintról 117,767 milliárd forintra csökkentette a messze legnagyobb vidéki vasútfejlesztés EU-támogatását, és közben engedélyezte a magyar költségvetésből való megemelt támogatását. Erről és a 12 legnagyobb, részben EU-pénzből megvalósuló vasúti és közúti fejlesztésről külön összefoglalónk:
Címlapkép forrása: MTI/Máthé Zoltán