Egy cél, négy út - így növekszik a Mito Group (x)
Prémium

Egy cél, négy út - így növekszik a Mito Group (x)

PR cikk
A tizenöt év után cégcsoporttá alakult, digitális fejlesztésekkel és kampányokkal foglalkozó Mito Group vezérigazgatója, Farkas Albert beszélt arról, hogy miért kellett üzletági vállalatokat létrehozni ahhoz, hogy ne csak itthon, hanem külföldön is növekedni tudjanak.

Apró digitális és reklámügynökségként indultatok, mára a legismertebb márkák kommunikációjáért, világvállalatok online jelenlétéért is feleltek, de nem egy, hanem négy különálló cégként. Miért döntöttetek úgy, hogy üzletágakat alakítotok?

mito-1
Kovács Balázs, Farkas Albert és Pőcze Balázs, a Mito alapítói

2008-ban még nem egy szép irodaházban dolgoztunk kétszázharmincan, hanem heten ücsörögtünk egy belvárosi lakásban, amit irodának hívtunk, és minden feladatnak örültünk, egy website fejlesztésének ugyanúgy, mint egy reklámkampány megtervezésének. Ez az attitűd sokáig, nagyjából ötven-hetven főig meg is maradt, és ehhez az egy szinten lévő szakmai csapatok, mint legfelsőbb szervezeti egységek, tökéletesek voltak. Aztán, ahogyan elkezdtünk nőni, olyan márkákkal együtt dolgozni, mint az OTP, a Wizz Air, a Vodafone vagy a Deutsche Telekom és a Magyar Telekom, ez elérte a korlátait. Egyre több volt a specializált, szakértői feladat, egyre gyakrabban fordult elő, hogy színtiszta fejlesztői, márkakommunikációs, média vagy épp marketingautomatizációs projekteket kaptunk. Ezt felismerve, hogy termékesíteni, tudatosan nőni tudjunk, létrejött a Mito Group négy üzletággal: Digital, Creative, Performance és Next.

mito-2

Ez négy teljesen külön cég?

Igen és nem. A kultúra közös, de az üzletági vállalatok növekedési pályája egészen más. Digital üzletágunk, amely digitális termékfejlesztéssel, weboldalak és mobilalkalmazások tervezésével foglalkozik, hosszú ideje kinézett magának két szektort, amelyben világszinten meghatározó szereplő lehet középtávon; lottótársaságoknak és légitársaságoknak már három kontinensen dolgozott a csapat. Az üzleti folyamatok és termékek újragondolásával, illetve lojalitásprogramokkal foglalkozó Next sokkal inkább digitális érettség alapján talál magának ügyfeleket. A Creative és a Performance valahol a kettő között helyezkedik el. Ami viszont általános, hogy míg a hazai piacon jól jön egy rugalmas partner, aki mindenben segít az ügyfeleknek, addig a nagyobb európai országokban már egyértelműen jobban teljesít egy specializált értékajánlat. Igazi kihívás a két szemlélet integrálása a hétköznapjainkba.

mito-3

Mekkora az autonómia az egyes cégeknél? Van bármi, amit központilag szerveztek?

Azért, hogy mindenkinek meglegyen a kellő rugalmassága, a csoportműködés klasszikus formáját választottuk: a magas szintű stratégia csoportszinten születik meg, ahogyan a pénzügy, a kontrolling, a HR és a kommunikáció felsővezetői is ott ülnek. Az ő irányításuk és segítségük mellett szabadon működnek az egyes üzletágak.

Hogyan szereztek új ügyfeleket?

Az ajánlásnak hihetetlen ereje van, különösen a hazai piacon. Külföldön szintén gyakori, hogy egy-egy szakember dicsér minket, aminek hatására meghívást kapunk egy tenderre, de ott szükségünk van tudatosabb ismertségépítésre is. Ez javarészt üzletági szinten, az egyes fókuszterületeken történik, ami lehet szektor, mint a Digitalnál a közlekedés és a szerencsejáték, vagy tevékenységi terület, mint a Nextnél a lojalitásprogramok kialakítása és üzemeltetése. Ezen tudatosan dolgozunk, ez a következő egy-két év legfontosabb kihívása.

Hol tartotok tizenöt év múlva?

Ezt nem tudjuk pontosan, sőt, körülbelül sem. Az viszont látszik, hogy rövid- és középtávon az elsősorban nemzetközi növekedés megugorható, mert évek óta sikerrel versenyzünk külföldi, nálunk néha egy nagyságrenddel nagyobb cégekkel. Ha ezeket a feladatokat változatlanul el tudjuk látni budapesti központtal, itthoni és külföldi szakemberekkel, úgy, hogy közben a hazai ügyfeleink is elégedettek maradnak, akkor tizenöt éves távlatban is nyugodt vagyok.

mito-7

(x)

Kasza Elliott-tal

Alibaba - kereskedés

Tavaly októberben volt egy kitörése a BABA-nak, akkor azt hittem, véget ér a végtelen várakozás, és eladhatom a 2021-es vételeimet. Akkor nem jött össze, de talán majd most. A 2024 Q4 jel

Holdblog

Senki ne vegyen Beat alapot!

Cser Tamással a (nem)olcsó európai részvényekről, Sándorfi Balázzsal a (nem)olcsó magyar ingatlanpiacról beszélgetünk és aztán kitárgyaljuk, hogy senki ne vegyen a nemolcsó Beat alapból. J

KonyhaKontrolling

Mibe fektessek most?

Coachingok során rendszeres kérdés, hogy mit tegyünk a mai kilátások mellett. Erre mindig egy válaszom van: honnan tudod, hogy milyenek a kilátások? A bejegyzés hallgatható verzióját itt talá

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Hoppá: jönnek az új bónusz állampapírok, ennek sokan nem fognak örülni!
Green Transition & ESG 2025
2025. március 6.
Agrárium 2025
2025. március 19.
Biztosítás 2025
2025. március 4.
Portfolio-MAGE Automotive Industry 2025
2025. március 26.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Díjmentes előadás

Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?

A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.

Tanfolyam

Sikeres befektető online tanfolyam

Képes leszel megtalálni a számodra legmegfelelőbb befektetési terméket, miközben olyan gyakorlati stratégiákat sajátítasz el, amiket azonnal bevethetsz a sikeres befektetésekhez!

Ez is érdekelhet
kérdőjel