Egy cél, négy út - így növekszik a Mito Group (x)
Prémium

Egy cél, négy út - így növekszik a Mito Group (x)

PR cikk
A tizenöt év után cégcsoporttá alakult, digitális fejlesztésekkel és kampányokkal foglalkozó Mito Group vezérigazgatója, Farkas Albert beszélt arról, hogy miért kellett üzletági vállalatokat létrehozni ahhoz, hogy ne csak itthon, hanem külföldön is növekedni tudjanak.

Apró digitális és reklámügynökségként indultatok, mára a legismertebb márkák kommunikációjáért, világvállalatok online jelenlétéért is feleltek, de nem egy, hanem négy különálló cégként. Miért döntöttetek úgy, hogy üzletágakat alakítotok?

mito-1
Kovács Balázs, Farkas Albert és Pőcze Balázs, a Mito alapítói

2008-ban még nem egy szép irodaházban dolgoztunk kétszázharmincan, hanem heten ücsörögtünk egy belvárosi lakásban, amit irodának hívtunk, és minden feladatnak örültünk, egy website fejlesztésének ugyanúgy, mint egy reklámkampány megtervezésének. Ez az attitűd sokáig, nagyjából ötven-hetven főig meg is maradt, és ehhez az egy szinten lévő szakmai csapatok, mint legfelsőbb szervezeti egységek, tökéletesek voltak. Aztán, ahogyan elkezdtünk nőni, olyan márkákkal együtt dolgozni, mint az OTP, a Wizz Air, a Vodafone vagy a Deutsche Telekom és a Magyar Telekom, ez elérte a korlátait. Egyre több volt a specializált, szakértői feladat, egyre gyakrabban fordult elő, hogy színtiszta fejlesztői, márkakommunikációs, média vagy épp marketingautomatizációs projekteket kaptunk. Ezt felismerve, hogy termékesíteni, tudatosan nőni tudjunk, létrejött a Mito Group négy üzletággal: Digital, Creative, Performance és Next.

mito-2

Ez négy teljesen külön cég?

Igen és nem. A kultúra közös, de az üzletági vállalatok növekedési pályája egészen más. Digital üzletágunk, amely digitális termékfejlesztéssel, weboldalak és mobilalkalmazások tervezésével foglalkozik, hosszú ideje kinézett magának két szektort, amelyben világszinten meghatározó szereplő lehet középtávon; lottótársaságoknak és légitársaságoknak már három kontinensen dolgozott a csapat. Az üzleti folyamatok és termékek újragondolásával, illetve lojalitásprogramokkal foglalkozó Next sokkal inkább digitális érettség alapján talál magának ügyfeleket. A Creative és a Performance valahol a kettő között helyezkedik el. Ami viszont általános, hogy míg a hazai piacon jól jön egy rugalmas partner, aki mindenben segít az ügyfeleknek, addig a nagyobb európai országokban már egyértelműen jobban teljesít egy specializált értékajánlat. Igazi kihívás a két szemlélet integrálása a hétköznapjainkba.

mito-3

Mekkora az autonómia az egyes cégeknél? Van bármi, amit központilag szerveztek?

Azért, hogy mindenkinek meglegyen a kellő rugalmassága, a csoportműködés klasszikus formáját választottuk: a magas szintű stratégia csoportszinten születik meg, ahogyan a pénzügy, a kontrolling, a HR és a kommunikáció felsővezetői is ott ülnek. Az ő irányításuk és segítségük mellett szabadon működnek az egyes üzletágak.

Hogyan szereztek új ügyfeleket?

Az ajánlásnak hihetetlen ereje van, különösen a hazai piacon. Külföldön szintén gyakori, hogy egy-egy szakember dicsér minket, aminek hatására meghívást kapunk egy tenderre, de ott szükségünk van tudatosabb ismertségépítésre is. Ez javarészt üzletági szinten, az egyes fókuszterületeken történik, ami lehet szektor, mint a Digitalnál a közlekedés és a szerencsejáték, vagy tevékenységi terület, mint a Nextnél a lojalitásprogramok kialakítása és üzemeltetése. Ezen tudatosan dolgozunk, ez a következő egy-két év legfontosabb kihívása.

Hol tartotok tizenöt év múlva?

Ezt nem tudjuk pontosan, sőt, körülbelül sem. Az viszont látszik, hogy rövid- és középtávon az elsősorban nemzetközi növekedés megugorható, mert évek óta sikerrel versenyzünk külföldi, nálunk néha egy nagyságrenddel nagyobb cégekkel. Ha ezeket a feladatokat változatlanul el tudjuk látni budapesti központtal, itthoni és külföldi szakemberekkel, úgy, hogy közben a hazai ügyfeleink is elégedettek maradnak, akkor tizenöt éves távlatban is nyugodt vagyok.

mito-7

(x)

RSM Blog

A HR hatása az M&A ügyletekre

Az emberi erőforrásokkal összefüggő kérdések és kockázatok megértése egy tranzakciós folyamat során általában a második legfontosabb lépés egy tranzakciós célpont értékelésekor. A H

Kiszámoló

Próbálj meg lazítani

A legtöbb ember fiatalkorában elkezdi a nagybetűs életet, tele mindenféle kívánsággal és vággyal, hogy minél több mindent megvehessen. Gyorsan rájön, hogy ha hitelből vásárol, nem kell vá

Kasza Elliott-tal

PepsiCo Inc - kereskedés

Folyamatosan keresek olyan osztalékfizetőket, amiket nem örök tartásra, hanem pár hónapos kereskedésre vennék meg. Azért osztalékfizetőket, mert ha nem jön be az elképzelésem és nem emelked

Holdblog

Egy szendvics hatása (?) a tőkepiacokra

Ne keressünk ott mintázatot, ahol nincs! Alakokat látunk a felhőkben, jelentést a csillagokban, emberi arcokat a Mars felszínén, de az elvetemültebbek még sátánista szövegeket is... The post Eg

Holdblog

New Yorkban nyafogunk

Óceánon innen és túl, podcastünk így is dúl. Jó szórakozást! Milyen platformokon találjátok még meg? A HOLD After Hours podcastek megtalálhatók a Spotify, YouTube, Apple Podca

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Megvan a nagy bérmegállapodás! Itt van, mennyivel nő a minimálbér és a garantált bérminimum

Vezető modellező/ pénzügyi modellező

Vezető modellező/ pénzügyi modellező
Díjmentes előadás

Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez

Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.

Díjmentes előadás

Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?

Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Agrárszektor Konferencia 2024
2024. december 4.
Graphisoft - Portfolio Construction Technology & Innovation 2024
2024. november 27.
Mibe fektessünk 2025-ben?
2024. december 10.
Property Awards 2024
2024. november 28.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet
szenmonoxid riaszto gáz fűtés-biztonság-egészség-élet-karbantartás-lakás-megelőzés-otthon-szén-monoxid