Miért jó a webáruházak számára a fulfillment szolgáltatás? (x)
Prémium

Miért jó a webáruházak számára a fulfillment szolgáltatás? (x)

PR cikk
A webáruházak üzemeltetésének az egyik legfontosabb területe a logisztika, ami biztosítja azt, hogy a megvásárolt termékek eljussanak a vásárlókhoz. Hazai sajátosság, hogy a webshop üzemeltetők kevésbé fektetnek a hangsúlyt a logisztikai folyamatok vizsgálatára és javítására. Pedig a logisztikai folyamatok hatékonysága közvetlenül hat arra, hogy vásárlók mennyire lesznek elégedettek a webáruházzal.

A webáruházak jelentős része nem rendelkezik fizikai bolttal, így számukra a helyszíni raktározás vagy a fizikai készlet jelenléte nem számít, ellenben a rendelés lehető leggyorsabb teljesítésének igénye felértékelődött. Az e-kereskedelem növekedésével egyre komolyabb lett a piaci igény, hogy a webshopok speciális logisztikai szükségleteit kielégítő szakosodott logisztikai szolgáltatások jelenjenek meg. Ezek közül a legfontosabb a fulfillment, amit magyarul a megrendelés teljesítésének, végrehajtásának fordíthatunk.

Mik a webshopok speciális logisztikai igényei? A kizárólag online működő webáruházaknak is jelentős árukészlettel kell rendelkezniük (a dropshipping üzleti modell kivételével) hasonlóan, mint a hagyományos üzletek esetében. A különbség a hozzáférhetőség módjában van. A boltban a polcról emelhetjük le a terméket, ahol az eladótérben vagy a helyszíni raktárban az árukészlet egy része eleve rendelkezésre áll, tehát kevés alkalommal, de nagyobb tételt kell a raktárból kiszállítani kevés helyszínre, előre tervezhető módon. A webshopok esetében minden rendelést külön-külön kell teljesítenie a logisztikai központnak, nem tervezhető módon, változatos földrajzi szórásban és kis tételeket szállítva.Azon kereskedők esetében, akik hagyományos bolttal is rendelkeznek csak részben eltérőek az logisztikai szükségleteik. Ugyanakkor igaz, hogy esetükben, egyedi adottságaik miatt részletesebb tervezést igényel, hogy mikor és hogyan éri meg kiszervezni webshopjuk logisztikáját, ahol a szolgáltatót értelemszerűen nem csak online kereskedelmük, de saját boltjuk ellátási bázisának is használhatják.

Mi a fulfillment?A fulfillment ezeket a speciális logisztikai igényeket elégíti ki teljeskörűen. Azaz nem pusztán raktározási feladatokat lát el a logisztikai szolgáltató, hanem az összes kapcsolódó részfeladatot is átvállalja az e-kereskedőtől. Átveszi a megrendelt árut, ha szükséges pótolja a hiányzó dokumentumokat, szakszerűen tárolja a termékeket, vezeti a készletnyilvántartást és folyamatosan fogadja a megrendeléseket.

A fulfillment szolgáltatók rendszerei összeköthetőek a webshop motorokkal, így a rendelések a vásárlóktól közvetlenül beérkeznek, a készleten lévő termékek összeszedése pedig akár másodperceken belül elkezdődik.

A fulfillment szolgáltató összekészíti az adott rendeléshez tartozó termékeket, megfelelő módon csomagolja és átadja a kiválasztott kiszállító partnernek. A felkészültebb szolgáltatók a visszárut is kezelik.

A fulfillment folyamata tehát lefedi a vállalkozások teljes webshop logisztikai igényeit, a bérraktározáson át a komissiózás, csomagolás és akár a kiszállítás is a fogalomkörébe tartozik. Rugalmasan igazodik a webáruházak raktározási igényeihez, nyomon követhető módon biztosítja a rendelések teljesítésének adatait a kereskedő számára. A fulfillment nem más, mint a webshop logisztika teljes kiszervezése.

Hogyan változik a webshop üzemeltetése a logisztika kiszervezése után?

A megfelelő fulfillment partner kiválasztása kiemelten fontos, hiszen a webshop üzemeltetésének egyik legfontosabb részét kell biztosítania. A logisztikai feladatokkal kapcsolatban megbízható, pontos és gyors végrehajtás az elvárás. A napi munka feladatok közül kikerül majdnem minden, ami a logisztikával kapcsolatos: a raktározás, a rendelésenkénti árugyűjtés és csomagolás, a készletnyilvántartás napi teendői és a visszáru kezelés. Új feladatként jelentkezik a logisztikai partnerrel való kapcsolattartás és együttműködés.

A vásárlókkal történő kapcsolattartás továbbra is a webáruház üzemeltetőjének feladata marad és a megrendeléseket is nyomon tudja követni, annak ellenére, hogy a rendelések a partnerhez futnak be. Az áruhoz a megrendelés folyamán a webáruház üzemeltetőjének hozzá sem kell érnie. Továbbra is teljesen saját kézben maradnak a stratégiai döntések, a marketing, a termékek beszerzése és a pénzügyek.

A logisztikai folyamatok kiszervezésével jelentős mennyiségű munkaidő szabadul fel, amit a cég növekedésének elősegítésébe lehet fektetni. Jelentősen egyszerűsödhet a napi rutinunk, a felszabadult időt fordíthatjuk újabb vásárlók szerzésére, a meglévő vásárlók megtartására és új termékkategóriák beszerzésére is.

Mik a kiszervezés előnyei?Talán a legegyértelműbb a hely. Nem kell saját és rugalmatlan tulajdonságokkal bíró raktárat fenntartani, aminek kialakítása általában nem ideális. A kiszervezéssel a raktár bérleti díjának költségét és a munkaerő bérét is megtakaríthatjuk. A fulfillment raktárban ugyanannyi áru jóval kevesebb alapterületet foglal el, mivel a vízszintes és függőleges térkihasználás összehasonlíthatatlanul hatékonyabb.Időt több szempontból is nyerünk. Egyrészt a logisztika kiszervezésével sok munkaidőnk szabadul fel, másrészt egy robotizált fulfillment raktárban minden logisztikai folyamat gyorsabb, így a megrendelés teljesítéséhez is töredéknyi idő szükséges. Folyamatos a rendelések fogadása és az összekészített csomagok kiszállítása sem késlekedik. Nem csak gyorsabb lesz a teljesítés, de a robotizált folyamatok révén gyakorlatilag hibamentessé válik, így a vásárló elégedettséget is növelhetjük.

Az olyan kiegészítő feladatokat is átveszi a fulfillment szolgáltató, mint egyes dokumentumok pótlása, a termékek rendelések szerinti csomagolása, utánvét biztosítása vagy éppen a visszáru kezelése. Árukészletünk mennyiségi és minőségi épségéért a fulfillment szolgáltató felelősséget vállal. A fulfillment szolgáltatótól igénybe vett raktárkapacitás szezonálisan változtatható. A szolgáltatás díja a modern fulfillment szolgáltatóknál független a kezelt csomagok számától, így könnyen tudunk tervezni, az egy csomagra eső logisztikai költség előre kalkulálható. Nem kell foglalkoznunk a raktár fejlesztésével, karbantartásával, elegendő raktári munkaerő biztosításával, hiszen ez a fulfillment szolgáltató feladata. A fulfillment szolgáltatók, mint például a Boxy által olyan technológiák állnak rendelkezésre a legkisebb webshopok számára is, mint amivel legnagyobb e-kereskedelmi vállalatok rendelkeztek eddig, így akár a legkisebb webáruházak is fel tudják venni a versenyt a legnagyobbakkal. A webshop logisztika kiszervezésével időt nyerünk és nem lesz szükség saját raktárkapacitásra. A megrendelések teljesítésének gyorsasága a pontossággal együtt növekszik, javul vállalkozásunk hatékonysága és így versenyképessége. Mindeközben a folyamatos nyomonkövethetőség és nyilvántartás miatt még pontosabban láthatjuk termékeink mozgását, készletét.

Milyen trendek figyelhetők meg ebben a szektorban?

Miközben a COVID formálta vásárlói szokásokhoz igazodva az e-kereskedelem növekedése ugrásszerű volt az elmúlt években, ezzel nem tartott lépést a webshopokat kiszolgáló logisztika. A webáruházak számának folyamatos, az elmúlt időszakban ugrásszerű növekedése megköveteli, hogy speciális igényekhez jobban alkalmazkodó logisztikai szolgáltatások kapcsolódjanak.

A sajátos igények mellett a méretgazdaságosság is nehezítette a fulfillment szektor gondjait: miközben egy modern raktárat nagy méretben éri meg üzemeltetni, addig a legtöbb webáruház ebben a dimenzióban kicsike. Éppen ezért inkább hagyományos raktári technológiákat használó kissebb szolgáltatók fordultak csak a webshop logisztika felé.

A logisztika jövője a robotizációban van. A nagy számú és változatos összetételű rendelések esetén válik kimagaslóan fontossá a hibamentesség és a lehető leggyorsabb komissiózás (az egy rendeléshez tartozó termékek összekészítése). Minél kevesebb alkalommal kell a termékhez emberi munkaerővel hozzányúlni és minél jobban valósul meg az az elv, hogy a raktárban nem a dolgozó megy el megkeresni a terméket, hanem robotizált rendszerek viszik a terméket a dolgozóhoz, annál gyorsabb és pontosabb lesz a teljesítés.

A robotizált rendszerek nagyon hatékonyak, de kiépítésük és üzemeltetésük meghaladja egy webshop lehetőségeit, de közösen használt létesítményekben a fulfillment szolgáltatás keretében a legmodernebb technológia áll az e-kereskedők rendelkezésére, miközben a webshopok számának növekedése biztosítja a raktár gazdaságos üzemeltetését.

(x)

Kiszámoló

CSOK csapda

Gábor írt egy tanulságos levelet. A meglévő gyerekük mellé úton volt a második, s úgy gondolták, hogy ideje lenne...

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Egész életében minimálbérre volt bejelentve? Akkor ennyi nyugdíjra számíthat
Sustainable World 2024
2024. szeptember 4.
Követeléskezelési trendek 2024
2024. szeptember 18.
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
2024. szeptember 18.
Budapest Economic Forum 2024
2024. október 17.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Infostart.hu Infostart.hu

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Díjmentes előadás

Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez

Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.

Díjmentes előadás

Kereskedés külföldi részvényekkel

Kezdőként hogyan tudsz külföldi részvényekkel kereskedni? Melyek lehetnek a kiválasztás szempontjai?

Ez is érdekelhet
Gránit 1