Csak egy mosás-szárításra érkezett a vendég, de nincsen nála készpénz? A négy közepes Margherita pizzáért kártyával fizetne a megrendelő? A kártyaelfogadás hatalmas versenyelőnyt jelenthet a kis- és magánvállalkozóknak, ezért az UniCredit Bank már számukra is kínál testre szabott megoldást: a mobilkészülékeket kártyaelfogadó terminállá „alakító” SoftPOS szolgáltatásról Brenner Gyöngyivel, a bank szakértőjével beszélgettünk.
Az egyszerűen telepíthető SoftPOS alkalmazás számos előnnyel jár a kis- és magánvállalkozók számára. Mit kínál pontosan az új megoldás?
Az új alkalmazással a kisvállalkozók a fizikai POS-terminált kiválthatják a saját mobileszközükkel, és ezzel egyszerű, kényelmes fizetési opciót kínálhatnak a saját ügyfeleiknek. Az innovatív megoldás korábban nem tapasztalt kényelmes módon teszi lehetővé az érintéses kártyák vagy fizetésre alkalmas eszközök – telefonok, okosórák – elfogadását, bárhol, bármikor. Az egyszerűen letölthető alkalmazás fejlesztése során szigorú biztonsági előírásokat építettünk be, melyek biztosítják, hogy a kártyás fizetés a SoftPOS esetén is teljes mértékben megfeleljen a legmagasabb szintű biztonsági elvárásoknak – épp úgy, mint a hagyományos, fizikai POS-terminál esetében.
Milyen visszajelzéseket kaptak eddig ügyfeleiktől?
Fontos látni azt, hogy minden technológiai újítás esetén, amely megjelenik a hazai piacon, először természetes egyfajta idegenkedés. A digitalizációhoz való hozzáállás egyénenként eltérő: van, aki szinte azonnal él az új megoldás által nyújtott lehetőségekkel, és van, aki kivár, és amikor megkapja a megerősítést, hogy ez valami hasznos és jó dolog, akkor próbálja ki. A SoftPOS alkalmazást a kezdetektől jelentős érdeklődés kíséri, és már az első visszajelzések is nagyon pozitívak voltak: a SoftPOS-t alkalmazó ügyfeleink arról számoltak be, hogy hamar megszokták mobileszközük – az alkalmazás segítségével – terminálként való használatát. Nem csoda: a kezelése nagyon egyszerű, és a kártyabirtokosok is meglepődve, de örömmel fogadták a fizetésnek ezt az új és kényelmes formáját.
Mire számítanak az UniCredit Banknál, mennyire hódítja meg a kisvállalkozókat a SoftPOS?
A megoldás reményeink szerint dinamikusan fog terjedni a hazai piacon, így egyre több helyen találkozhatunk majd a „telefonba épített POS-terminálokkal”. Várakozásaink szerint bizonyos szegmensekben ez a szolgáltatás válthatja fel a fizikai terminálokat az egyre inkább digitálissá váló életünkben; fokozatosan nagyobb teret nyer majd, hogy megkönnyítse mind az eladók, mind a vevők életét – és nem utolsósorban támogassa a fenntartható életmód kialakítására irányuló törekvéseinket is a papírmentes kártyaelfogadás révén.
(x)