A TOPdesket 25 évvel ezelőtt alapították a hollandiai Delft városában. Azóta a vállalat sokszorosára nőtt: a két alapítóhoz közel 800 munkatárs csatlakozott, az első irodához pedig világszerte még tizenegy társult. A TOPdesk Magyarország Kft. budapesti irodája jelenleg 86 kollégával működik.
Rendszerüket a legkülönbözőbb méretű és a legváltozatosabb területeken dolgozó cégek használják szolgáltatási munkafolyamataik rendszerezésére.
Az általuk fejlesztett szolgáltatásmenedzsment-szoftver az egész világon mára már 4000-nél is több szervezet életét könnyíti meg. A szolgálatatásmenedzsment-szoftver több százezer ember munkáját teszi egyszerűbbé nap, mint nap a világ számos pontján. Nagyobb magyarországi partnereik közé tartozik például az Országgyűlés Hivatala, a Swietelsky vagy a Magyar Közút is.
A Budapesten dolgozó kollégák egy standard, szolgáltatásmenedzsment-szoftver fejlesztését, értékesítését és támogatását végzik.
A szoftver a gyakorlatban abban segíti az ügyfeleket, hogy könnyedén megtalálják egy helyen az IT-val, karbantartással, HR-rel, és a többi szolgáltatással kapcsolatos kérdések válaszait anélkül, hogy hosszasan keresgélniük kellene, milyen csatornán és kihez forduljanak.
A TOPdesk vállalati szolgáltatásmenedzsment-szoftverével szolgáltatói csapatai egyesíthetik erőiket és egyetlen platformon dolgozhatják fel a kérelmeket. Mivel az ügyfélszolgálat az egész vállalat működését befolyásolja, a problémamegoldás gyorsabb, a kommunikáció jobb és az ügyfelek több hozzáadott értéket tapasztalnak
Hosszú fejlesztési folyamat jelenti az alapos munka garanciáját
Egy 4-5 éves fejlesztési folyamat végéhez közeledik a TOPdesk szolgáltatásmenedzsment-szoftver asset management (magyarul leginkább eszközmenedzsment néven ismert) modulja. Ez fejlesztői szemmel egy hatalmas frontend-kódbázist jelent, számos funkcióval - mondta el a Portfolio-nak Laczovics István a TOPdesk Frontend Developere.
Mik voltak a legnagyobb kihívások a modul fejlesztésénél?
- elsősorban az, hogy hogyan tudnak elfogadható gyorsasággal egy széles kör számára hozzáférhető alkalmazást fejleszteni;
- miként tudják biztonsággal a stílusokat, az új kód működését elszeparálni a régitől;
- hogyan kommunikálnak majd egymással;
- hogyan tartsák a weboldalt még ezek ellenére is gyorsan;
- hogyan lehet rákötni a meglévő alkalmazást bármilyen TOPdesk háttérrendszerre;
- és hogy hogyan tanítsák meg az új rendszert az új fejlesztőknek.
Valószínűleg kevesek számára meglepő, hogy napjainkban már teljesen más ügyféloldali követelményekkel, elvárásokkal találkoznak a fejlesztők, mint 10, vagy akár csak 5 éve. Fontos például, hogy a szoftver stabilan tesztelhető, valamint dinamikusan (akár az egyes igényekhez alakítva) bővíthető legyen, vagy hogy könnyen lehessen integrálni a friss technológiai megoldásokkal.
Sőt, a TOPdesk fejlesztői olyan szempontokat is figyelembe vesznek, hogy a rendszer hozzáférhető legyen fogyatékkal élő, például látássérült emberek számára is.
Ugyanakkor egy ilyen rendszernél szinte alapkövetelmény az is, hogy kövesse a legújabb UX és dizájntrendeket is, amelynek hála a felhasználók például tudnak egyedi témákat beállítani. Ezeknek az elvárásoknak egy olyan kód, ami zárt, kevésbé rugalmas keretrendszerben lett megírva, nem tud eleget tenni.
Itt mutatkozik meg a TOPdesk előnye: a rugalmasság, a felhasználóbarát megközelítés, és a folyamatos, a felhasználói igényekre és az aktuális trendekre szabható fejlesztési folyamat.
A fejlesztők számára is komoly kihívást jelentett az elmúlt 4-5 év. Rengeteg megoldandó feladattal szembesültek, amire megfelelő időkeretet kellett allokálni. Volt, hogy egy-egy problémán több munkacsoport is dolgozott egyszerre, és a társterületek közösen gondolkozva találták meg a legjobb megoldásokat.
Figyelnek a dolgozók fejlődésére
A fejlesztők úgy látják, a folyamatot nagyban segítette, hogy a TOPdesk egy nyílt, őszinte, felelősségteljes, és hosszútávon gondolkozó cég – ez pedig nem általános az informatikai szférában. Az sem mellékes, hogy a vállalat sokat fektet a dolgozók mentális egészségének megőrzésébe.
Sőt, a dolgozóknak van lehetőségük merőben új dolgokat is kipróbálni, kéthetente ugyanis van egy nap, amikor bármilyen technológiával, vagy ötlettel kísérletezhetnek, tanulhatnak – ez pedig az egyik legfőbb alapja a folyamatos fejlődésnek.
(x)