A környezetbarát és fenntartható járműgyártási törekvések térhódítása nem lassul az autóiparban, az autógyártók mind próbálnak megfelelni az elvárásoknak. A Suzuki szerint az e-autók szélesebb körű elterjedésére azonban még várni kell. Bonnár-Csonka Zsuzsannával, a Magyar Suzuki Zrt. vállalati kommunikációs vezetőjével beszélgettünk.
A gyártók őrületes tempójú és mértékű, egyben rendkívül költséges fejlesztésekbe kezdtek, hogy megfeleljenek az EU többlépcsős szén-dioxid kibocsátás csökkentési szabályozásának. Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) szerint az újautó-piaci fizetőképes kereslet valószínűleg nem tud majd lépést tartani az alternatív meghajtású új modellek árával.
Fontos látni, hogy az iparági átalakulás ezúttal nem a fogyasztói igényekre szabva történik. A Magyar Suzuki kutatása szerint az új autót vásárlók 15 szempontból csak a 10. helyen említik az alacsony kibocsátás fontosságát. Legtöbben elsősorban a megfelelő ár-érték arányt nézik, ezt követik a biztonsági berendezések, a fenntartási költségek szempontjai, illetve a garancia.
Bizonyosan az e-autózásé a jövő, de úgy véljük, ez a jövő távolabbi, mint hinnénk – jelenleg sem a tömeggyártáshoz, sem a töltéshez szükséges források nem állnak rendelkezésre.
Az említetteket alátámasztva, a környezetbarát, fenntartható járműgyártási törekvésekkel összhangban a Suzuki Motor Corporation az emberibb léptékű, folyamatos előrehaladás jegyében a hibrid modellfejlesztésre összpontosít. Célunk, hogy megszokott minőségben, költséghatékonyan állítsuk elő a hibrid és környezettudatos autók további generációit is, hogy azok egy szélesebb réteg számára is megfizethetők maradhassanak. A Magyar Suzuki is jelentős lépést tett ezen az úton: 2019 decemberében megkezdtük a hibrid járművek sorozatgyártását.
Bár a fejlődésünk a mindenkori fogyasztói igények és piaci környezet figyelembevételével folyamatos, újításaink nem mindig technológiai vívmányok, sokszor inkább praktikus megoldások. Ügyfeleinket pedig főként továbbra is az érdekli, hogy a jól ismert márkaminőséget kapják hibrid autóinkban is. Az új technológiák felé történő elmozdulás így kihívás és felelősség is, hiszen küldetésünkből adódóan széles rétegeket szólítunk meg, egyúttal népszerűsítjük a fenntartható mobilitást.
(X)