Ha nem figyelünk, akkor hamar szembesülhetünk azzal, hogy az alap üzleti tevékenységünket teljes mértékben külső partnerek végzik úgy, hogy nekünk nincs erre megfelelő rálátásunk. Egy dolgot azonban nem szabad elfelejtenünk: a saját üzleti szolgáltatásainkért minden esetben saját magunk felelünk. Tehát, míg az adott partnerünk csak a saját szolgáltatásáért (pl. IaaS, vagyis az Infrastructure as a Service esetén kizárólag az informatikai infrastruktúráért) felel, addig mi a teljes szolgáltatásért, hiszen, ha valami nem működik, akkor a mi szolgáltatásaink lesznek elérhetetlenek
- mondta Zautasvili Péter, aki szerint ugyanez a vállalaton belüli szakterületek közötti feladatmegosztás esetén is igaz.Mindenki ismeri azt, amikor a felmerült hiba a szervezet minden szakértői csoportja felé továbbításra kerül, majd kezdődik az egymásra mutogatás és egy lassú, körülményes hibaelhárítási folyamat. Képzeljük el, milyen jó lenne, ha a kezünkbe egy olyan megoldást kapnánk, amivel meg tudnánk érteni a szolgáltatás elemei közötti összefüggéseket, ami rá tudna mutatni a problémánk forrására és a hibán, a megfelelő információ birtokában a megfelelő szakember dolgozna csak.
Az IT a modern szolgáltatások szíve, így minden egyes szívdobbanás kimaradása kihat a szolgáltatásra.
"A világ felgyorsult és az ehhez való igazodást elvárja mindenkitől. A szolgáltatók rá vannak kényszerítve, hogy innovatív megoldásokat alakítsanak ki rekordidő alatt, majd ezeket megbízhatóan üzemeltessék. Mindezt egy olyan környezetben, amelynek a komplexitása napról-napra növekszik, a szakértői kapacitás korlátos, a szakterületeken a fluktuáció kiemelkedően magas. Sokszor tovább nehezíti a helyzetet, hogy örökölt vagy elavult rendszerekhez kell integrálódni majd ezeket üzemeltetni, melyhez nincs elegendő vagy elérhető információ" - mondta el Hevér Tamás, a SpeSys Kft. operatív igazgatója."Az ügyfeleket azonban mindez nem érdekli. Ők a legjobb minőségű szolgáltatásokat várják el, ráadásul mindezt 24/7-ben. Ha ezt nem kapja meg az ügyfél, akkor nem reklamál, hanem továbbáll. Az elektronikus világban a szolgáltatók közötti váltás ráadásul másodpercek alatt meg tud történni. Gondoljunk csak a mobil szolgáltatókra, ahol az e-SIM bevezetésével a szolgáltató váltás már szinte csak egy gombnyomás. A virtuális bankkártyák elterjedésével hasonló sors várhat majd a pénzügyi szektorra" - tette hozzá Zautasvili Péter
Mindezen informatikai kihívásokat folyamatos szabályozói elvárások mellett kell megoldani. Az unión belüli pénzforgalmat harmonizáló PSD2 nevű irányelv a bankoknak kiélezettebb versenyt, a fintech cégeknek könnyebb, szabályozott piacra lépést hozhat. A PSD2 2018. január 13-a óta éles, de egy sor technikai részletszabály csak később született meg. A PSD2-es szabályozás utolsó, egyben legfontosabb része, az erős ügyfélhitelesítés részletszabály szeptember 14-én élesedik, ez is jelentős kihívások elé állította a pénzügyi szektort.
Amennyiben nem találunk megoldást arra, hogy a rendszerek és szolgáltatások komplex fejlődése mellett minőségi szolgáltatást nyújtsunk ügyfeleink részére, akkor gyorsan kialakulhat egy olyan IT válság, mely a teljes vállalat működésére kihatással lehet.
A válság kialakulásának megakadályozásához egy teljesen új szemléletre van szükségünk.
A vállalatok jelenleg akár több monitoring rendszerrel is rendelkeznek, azonban ezek adott területekre fókuszálnak, az összefüggéseket nem látják, és nem támogatják a szakterületek közötti együttműködést. Az üzletbiztonsághoz (Business Assurance) azonban a hagyományos rendszerfelügyelet helyett a szolgáltatás alapú elemzési irány felé kell fordulnunk.A fenti problémákra tud választ adni a több mint tíz éve a biztonsági és informatikai piacon működő, egyedi és speciális megoldásokat is nyújtó SpeSys Kft., amely szeptember 27-én tart szakmai napot a témában. A fókuszban az elektronikus pénzügyi szolgáltatások lesznek. A rendezvényen való részvétel ingyenes, de előzetes regisztrációhoz kötött.
Az Amerikai Egyesült Államokban és a világ több országában számos nagyvállalatnál került bevezetésre az az üzletbiztonsági megoldás, mely már bizonyította, hogy képes megelőzni az IT válság kialakulását. Többek között ezt a megoldást ismerheti most meg a rendezvényen.
A mai informatikai szolgáltatások esetén szeparált rendszerelemek helyett a szolgáltatásra kell figyelnünk, összefüggéseiben kell látnunk az adott szolgáltatáshoz tartozó összes informatikai rendszer működését és azok egymásra hatását. Ha a szolgáltatásunk egyik eleme megsérül, akkor az a teljes szolgáltatási láncra kihathat.
A prémium szolgáltatásminőséget és folyamatos rendelkezésre állást a rendszerek főbb paramétereit valós idejű, BIG DATA alapú intelligens elemzésével lehet megvalósítani. Az ügyfél elégedettség növelését proaktív üzemeltetési szemlélettel és extrém gyors hibafelderítéssel lehet tovább fokozni. Mindezt az üzletbiztonsági megoldással megvalósíthatjuk.
Fontos emellett, hogy a limitált szakértői erőforrásaink kihasználtságát jelentősen javítsuk. Akik korábban fejlesztettek ma már üzemeltetnek is (DevOps modell). Megfigyelhető az a tendencia, hogy a biztonsági kérdésekkel is ugyenezen szakértőknek kell majd foglalkozniuk a jövőben (DevSecOps modell).
Az üzletbiztonsági rendszer bevezetésével, az üzemeltetési/hibaelhárítási feladatok egyértelműsítésével és gyorsításával jelentős ügyfél-elégedettség és hatékonyság javulást, valamint erőforrás felszabadítást lehet elérni.
Ha tenni akar a válság megelőzéséért, akkor jelentkezzen a 2019. szeptember 27-i rendezvényre az alábbi oldalon - a részvétel ingyenes, de előzetes regisztrációhoz kötött - vagy keresse a SpeSys Kft-t.
(x)