1. Elengedhetetlen információ, hogy hányan telefonálnak a cégben, hány előfizetés van, és mekkora a számla végösszege az adott pillanatban. Ha mondjuk a közelmúltban változás történt a cég felépítésében, folyamataiban, ezt összhangba kellene hozni a mobilkommunikációs igényekkel is, mert valószínűleg ez lehet az elégedetlenség egyik oka. Például mert a kolléga, aki eddig az asztali telefonon volt elérhető, már inkább külső helyszínen dolgozik, így a vezetékes telefon helyett kéne neki egy mobil és egy SIM kártyás tablet, hogy távolról is intézhesse az irodai ügyeket.
2. A részletes számlán lényeges megnézni, hogy melyik munkatárs mire használja a mobilját, de egyesével átbeszélve velük is felmérhetőek a problémák, kívánságok! Könnyen kiderülhet, hogy az egyiknek nagyobb adatcsomag kellene, mert például a céges honlapot és a közösségi oldalakat is ő frissíti, a másiknak viszont korlátlan beszélgetési lehetőségre lenne szüksége, mert inkább szóban szereti orvosolni az ügyféligényeket. A harmadiknak pedig csak az elérhetőség elengedhetetlen, de kimenő hívást nem bonyolít. Léteznek olyan osztható tarifacsomagok, amelyeknél a közös havidíj több előfizetés között oszlik meg, így megszüntethetőek az eltérő telefonálási szokásokból adódó indokolatlan kiadások. Érdemes felülvizsgálni, hogyan történik a magáncélú telefonok bonyolítása, kiszámlázása - ennek elszámolása is pontosítható, egyszerűsíthető.
3. A szolgáltatói szerződéskötésnél a cégvezetőknek reálisan meg kell ítélniük, hogy merre tart a vállalkozásuk a következő egy-két évben. Inkább terjeszkednek, vagy épp visszavennének a költségekből? Ezek mérlegelésével is könnyebb döntést hozni a vállalati telekom-kérdések kapcsán. Amennyiben például - hosszas előkészítés után -végre sikerült pár külföldi megrendelést szerezni, és mostantól gyakran telefonálnak külföldre, érdemes olyan tarifát választani, ami az EU-n belüli roaming mellett nemzetközi hívásokra is felhasználható.
4. Fontos átnézni, hogy milyen új, telekommunikációs szolgáltatások könnyítenék meg a cégen belüli munkaszervezést. Praktikus mondjuk, ha a mobiltelefonra irányítható a fax, vagy ha a vezetékes számok mobilon is kicsörögnek, így egy munkatárs sincs az irodához kötve - például egy futárcégnél. Sőt, az is kifejezetten ügyfélbarát, ha a céghez bejövő hívás mindig automatikusan az éppen szabad számra csörög át, így nincs többé elszalasztott üzlet - ez egy pizza házhozszállításnál minőségi ugrást hozhat a bevételt és az ügyfél-elégedettséget tekintve.
5. Az internet használata ma már természetes, de vajon a cégnél mindenki kellő mértékben jut hozzá? Ha ennek hiánya miatt akadozik az üzletmenet, gyorsan új megoldás kell. Manapság már léteznek korlátlan adatot biztosító konstrukciók is, azonban nem biztos, hogy erre valóban szükség van. Érdemes cégen belül tisztázni a kollégák igényeit, illetve - akár külsős szakértő bevonásával - megbecsülni a szükséges adatkeretet. Ha a cégen belüli igények a kollégákkal tisztázva és összeírva szerepelnek egy lapon, máris könnyebb lesz megtalálni azt a tarifacsomagot, amely hozzájárul a vállalkozás sikeréhez.
Fontos, hogy minél diverzifikáltabb portfólióval rendelkezzen egy szolgáltató, de ugyanakkor a csomagok összehasonlíthatósága, átláthatóság is jelentős szempont. A Vodafone cégre szabható megoldásokkal igyekszik támogatni a kis- és középvállalkozásokat: az új Business EU üzleti csomagok az áttekinthetőség elvét követik és egyszerű döntést kínálnak. Válasszon mindössze két alapcsomag közül, majd szabja kollegái telefonálási, nethasználati szokásaira.
A részletek egyeztetéséért forduljon Vodafone-kapcsolattartójához vagy kérjen ajánlatot egyszerűen, hogy az Ön cége is minél előbb Ready Business lehessen!
www.vodafone.hu/uzleti/kisvallalkozasok/t arifak/businesseu
(x)