Ez nem üzlet, inkább bizalom
Az en primeur előjegyzést jelent; jellemzően a tél végi időszakban a termelők még érlelődő boraikat kínálják eladásra, azaz "félkész" állapotban mutatják be őket. A vásárlók ilyenkor kóstolót kapnak, és ha látnak potenciált a tételben, akkor fizetnek. Hogy adott bor aztán mikor éri el legjobb formáját, és a vevők mikor jutnak végre hozzá az áruhoz, azt még a borász sem tudja pontosan előre megmondani.
Első hallásra ez a módszer kizárólag a bizalomra és a bor szeretetére épül, valójában azonban kockázatos, de remek befektetési lehetőség. Az előjegyzés során ugyanis nyomott áron lehet hozzájutni olyan tételekhez, amelyek később vagyonokat érhetnek.
![Csúcsborok és luxusbál elérhető közelségben](http://www.portfolio.hu/img/upload/2017/02/trinety_magyar_borok_balja_640_20170201.jpg)
A Magyar Borok Bálját is jegyző Trinety Media Kft. több palackkal is bevásárolt a Szepsy100-ból, de az ügyvezető, Dr. Tábor István nem a gyűjtők vagy kereskedők sorát erősíti. A cég jegyzi hazánk vezető boriskoláját, a Winelovers borkóstoló rendezvényeket, továbbá online és print médiumokat is. Így Tábor célja inkább, hogy az értékes bort szakmai kóstolókon, a Borkollégium mesterkurzusain, vagy egyszer esetleg olyan exkluzív eseményeken kínálja, mint amilyen a Borbál is.
Árverésről luxusbálba
Bordeaux borvidékével ellentétben Burgundiában jellemzően inkább az árverés módszerével igyekeznek a bor elkészülte előtt pénzhez jutni a pincészetek. A borárverés hagyományát a Tokaji Borlovagrend igyekszik meghonosítani itthon. Idén ötödik alkalommal szervezik meg a Nagy Tokaji Borárverést, ahol a borlovagrend tagjai nem palackokat, hanem teli hordókat gurítanak a kalapács alá.
A termelő ezzel az eszközzel szintén időben pénzhez jut, mentesül a nyomás alól, vagyis magas minőségű termékét nem kell azelőtt forgalomba hoznia, hogy az valóban teljesen elkészülne. Aki pedig vásárol, az nem csak egy borászt, hanem egy egész borvidéket támogat, hiszen a teljes bevétel egy részét a vidék fejlesztésére fordítják a szervezők. Az innovatív Szepsy család persze ebből az akcióból sem maradt még ki, egyelőre ők tartják a legmagasabb leütési árat: 2015-ben a Szepsy Pince Úrágya 91 Furmint 2014-es évjárata 5 millió forintért kelt el.
![Csúcsborok és luxusbál elérhető közelségben](http://www.portfolio.hu/img/upload/2017/02/trinety_magyar_borok_balja_640_20170201_1.jpg)
Sokan vagyunk, akik nem vásárolnánk magunknak egy egész hordónyit egy ilyen értékes italból, de örömmel kóstoljuk meg azokat például az év Borbálján. Talán éppen Szepsy István és Tábor István társaságában, hiszen ők is ott találkoznak február 25-én.
![Csúcsborok és luxusbál elérhető közelségben](http://www.portfolio.hu/img/upload/2017/02/logo_piros_2017_300-20170201_1.png)
(x)