Az 'Év Autója' díj célja, hogy elismerje annak az autónak a kiválóságát, amelyet a nemzetközi szaktekintélyekből álló zsűri a legkiemelkedőbbnek ítél a díj odaítélését megelőző 12 hónapban forgalomba hozott új modellek közül. A díj a tekintetben is egyedinek számít, hogy nincsenek alkategóriák, osztályok, a zsűritagok különböző szempontok által (dizájn, kényelem, biztonság, gazdaságosság, úttartás, teljesítmény funkcionalitás, környezetvédelmi szempontok, vezetési élmény, ár, és a különösen nagy súllyal latba eső technológiai innovációk és ár/érték arány) leadott szavazatai alapján egyetlen abszolút győztes kerül kihirdetésre. A győztes meghatározása két lépcsőben történik: először kiválasztásra kerülnek a 7 döntős azon új autók közül, amelyek az elmúlt 12 hónapban kerültek forgalomba hozatalra, minimum öt európai országban, és várható éves értékesítésük meghaladja az 5000 darabot. A második körben minden zsűritag 25 pontot oszthat szét a hét döntős között, úgy, hogy minimum ötnek pontot kell adnia, egy modell pedig maximum 10 pontot kaphat, az így legtöbb pontot szerző modell lesz végül az 'Év Autója.' A zsűritagok egyébiránt meghívásos alapon, a regionális bizottságok javaslatai alapján szakmai kompetenciájuk, és nem az általuk képviselt médium súlya alapján kerülnek kiválasztásra. A győztes kihirdetésére és az ünnepélyes díjátadó ceremóniára március 6-án a Genfi Autókiállítás keretében, az autóipar legfontosabb képviselőinek jelenlétében kerül sor.
Amennyiben a Toyotának ezúttal ismét sikerülne elhódítania a díjat, az a világelső autógyártó harmadik 'Év Autója' elismerése lenne: először 2000-ben a Yarist, legutóbb, 2005-ben pedig a Priust ítélték a legjobbnak a zsűritagok. Ami a fiatalabb AUTOBEST elismerését illeti, azt idén először szerezheti meg a Toyota.
"Nagy megtiszteltetés és egyben nagyszerű visszajelzés számunkra, hogy az utóbbi évek talán legizgalmasabb, kategóriateremtő Toyota modelljét, a környezetbarát autózást trendivé tevő C-HR-t az AUTOBEST után az Év autója neves nemzetközi szaktekintélyekből álló zsűrije is az idei év legjobb, legígéretesebb autói között tartja számon. Legalább ilyen fontos számunkra ugyanakkor az ügyfeleink részéről tapasztalható hihetetlenül kedvező fogadtatás is: csupán néhány hete érkezett meg a modell a hazai márkakereskedésekbe, mégis rohamosan növekvő szerződéskötésekről számolhatunk be." - fogalmaz Varga Zsombor, a Toyota és a Lexus márkák magyarországi kommunikációjáért felelős vezetője.
A szakember emellett azt is elmondta, hogy a Toyota márkakereskedések mellett az új C-HR-t december végéig Budapesten a Bazilikánál található Adventi Ünnep karácsonyi vásárában, és a Mikulásgyárban is megtekinthetik az érdeklődök, az autógyártó ugyanis mindkét esemény kiemelt támogatója.
(x)