Ennek értelmében a Molson Coors által indított globális Our Beer Print program keretében a környezetvédelem iránt elkötelezett vállalatcsoport 2020-ig nullára szeretné csökkenteni a hulladékképzését, 25 százalékkal kívánja csökkenteni az energiafelhasználást és 15 százalékkal alacsonyabb szén- és vízfelhasználásra törekszik.
Az eddigi eredmények azt mutatják - 2014-ben 3,4 százalékkal sikerült csökkenteniük az energiafelhasználást és több mint 500 millió literrel a felhasznált víz mennyiségét -, hogy jó úton halad a MolsonCoors a fenti célok elérésében.
Az elmúlt két évben a Molson Coors volt az egyetlen olyan alkoholgyártó, amely a fenntarthatóság terén nyújtott világszínvonalú teljesítményéért felkerült a Dow Jones fenntarthatósági indexére.
A sörvállalat tagjaként a Borsodi is aktívan részt vesz az Our Beer Print programban: a sörgyár termelési hulladék mennyisége évről-évre csökken, és a hulladék 90 százaléka újrafelhasználásra kerül. A kész termékekből származó hulladékot is visszagyűjtik, például nagyobb áruházakhoz telepített dobozgyűjtő automaták segítségével.
A Molson Coors által képviselt szemlélet áthatja a Borsodi teljes működését a beszerzéstől, a gyártáson át egészen az értékesítésig, és kiemelt figyelmet szentelnek annak, hogy a helyi közösség és a partnerek is érezzék a pozitív hatását törekvéseiknek.
"Hiszünk abban, hogy hosszú távon csak akkor maradhatunk sikeresek és lehetünk első számú választás a partnereink és a fogyasztók számára, ha nem csupán termékeink minőségét tekintve törekszünk a maximumra, hanem felelős sörgyártóként gondolkodunk a jövőnkről, környezetünkről és a közösségünkről, amelyben működünk" - mondta Vuleta Zsolt, a Borsodi Sörgyár ügyvezetője.
(x)