A világ legnépszerűbb pickupja, a világszerte eddig mintegy 18 millió példányban gazdára talált Toyota Hilux a napokban a hazai márkakereskedésekbe is megérkező legújabb generációja minden tekintetben magasra helyezi a mércét. A kategóriaelső terepképességek és üzemben tartási költségek, a nagyobb, még strapabíróbb és praktikusabb platófelület, a megemelt, akár 3,5 tonnás legnagyobb vontatható tömeg robosztus, mégis kifinomult, letisztult formatervvel, és a személyautókra jellemző belső kialakítással párosulnak.
A tágasabb, kényelmesebb belső tér a szabadidőjárművekre jellemző praktikumot és funkcionalitást a személyautókat idéző zaj- és rezgéskultúrával kombinálja, míg a rendkívül szilárd, kiváló energiaelnyelő képességekkel rendelkező vázszerkezet, a Toyota Safety Sense rendszer (benne a PCS - Pre Crash System - gyalogosfelismerő funkcióval), a teljes körű fékvezérlő rendszer és a vontatmány-stabilizáló funkció a biztonságos üzem eddig sosem ismert szintjét biztosítja. Az új, strapabíróbb létraváz, a megerősített platószerkezet, valamint az aktív kipörgésgátló rendszer, az ereszkedés-szabályozó és a visszagurulás-gátló rendszer a Land Cruiser színvonalán álló terepalkalmasságot eredményez.
Mindezeknek köszönhetően a minden eddiginél robusztusabb és erőteljesebb, terepen is jobban helyt álló, vadonatúj modell minden ízében hamisítatlan Hilux maradt, ugyanakkor a pickup kategória új korszakának beköszöntét is jelképezi: formai megoldásai, kényelmi és biztonsági színvonala, valamint fejlett technológiai tartalma a legigényesebb hobbifelhasználók igényeit is kielégítik.
A modell előző generációjából a tavalyi évben Európában 34.000 darab kelt el, amivel a Hilux a kontinens első számú pickupjának bizonyult, míg az idei év első hat hónapjában Magyarországon 365 db talált gazdára, ami 20,3%-os szegmensrészesedést jelent, azaz minden ötödik január és június között hazánkban eladott pickup Hilux volt. Az új modell kimagasló tulajdonságaira, és az ezt támogató üzleti konstrukciókra és szolgáltatásokra támaszkodva a Toyota joggal remélheti, hogy a világelső és Európában is piacvezető, jelenleg hazánkban a második helyen álló Hilux Magyarországon is visszaszerzi szegmenselső pozícióját.
Hasonlóan pozitív várakozásokra adhat okot, egyben felhasználók új körét szólíthatja meg a vállalat számára a frissen bemutatkozó, kétféle tengelytávval (2,9 és 3,2 méter) háromféle karosszériahosszal (Compact, Medium és Long), és kétféle felszereltségi szinttel érkező, immáron áruszállító és hamarosan akár kilenc személyes személyszállító változatban is elérhető Proace is.
A kishaszongépjármű piac mintegy egyharmadát kitevő közepes méretű furgon szegmens valamennyi alkategóriáját, így a szimpla és duplakabinos zárt áruszállító, a fülkés alváz és a kombi kategóriát is lefedő vadonatúj Proace mind a raktér mérete, mind a teherbírás, mind az intelligens helykihasználás és egyedi megoldások (pl. a kinyitható válaszfalat felemelhető első utasüléssel kombinálva a raktér teljes hosszát további 1,16 méterrel, kapacitását 0,5 köbméterrel megnövelő Smart Cargo rendszer) tekintetében a piac élvonalát képviseli. Az ötféle dízelmotorral, kézi és automata váltóval egyaránt elérhető modell ráadásul nem csupán a szegmens legjobb károsanyag-kibocsátási mutatóival rendelkezik, de látványos, trendi külső formatervén és személyautós belső kialakításán túl praktikus megoldásokkal, intelligens technológiákkal és kimagasló biztonsági mutatókkal is hódít. Az ötcsillagos Euro NCAP minősítést elérő modellkínálat egyedi felszereltségi szintjein olyan tételekkel találkozhatunk, mint a motoros mozgatású bal és jobb oldali tolóajtó, az automata sebességváltó, a háromszemélyes első üléspad, a Toyota Safety Sense rendszer.
Az üzemeltetők számára a fentieken túl vélhetően nem utolsó szempont az sem, hogy mindkét modellre a Toyota teljes körű, hároméves /100 000 kilométeres újautó-garanciája vonatkozik.
" A Yaris Van, valamint a vadonatúj Hilux és Proace modellek révén haszongépjármű kínálatunk a felhasználói igények minden eddiginél szélesebb körét fedi le, ami reményeink szerint további lendületet ad majd dinamikusan növekedő flottapiaci jelenlétünknek és értékesítéseinknek." - fogalmaz Dura László, a Toyota Central Europe magyarországi flottaértékesítésekért felelős vezetője.
"Megújult haszongépjármű portfoliónk bemutatását célozza az egész júliusban futó Toyota Üzleti Napok elnevezésű kampányunk, amelynek keretében a márkakereskedéseinkbe ellátogató ügyfeleinket egyedi, már egy darabtól elérhető flottakedvezményekkel, finanszírozási és vevőszolgálati ajánlatokkal várjuk." - teszi hozzá a szakember.
(x)