Hogyan lehet meggyőzni az embereket arról, hogy kipróbáljanak egy kozmetikumot?
Hitelesen alátámasztott információval kell szolgálni mind a termékek összetételéről, mind pedig a hatásukról. Az első kategóriában a BDIH (Bundesverband Deutscher Industrie- und Handelsunternehmen) jelzés az egyik legelfogadottabb. Az ezzel rendelkező termékek garantáltan megbízhatóak, növényi alapanyagaik és kiegészítőik tekintetében egyaránt, például jellemzően csak természetes vagy természetazonos anyagokkal tartósítják őket.
Készítettek arról kutatást, hogyan működik az emberekben a bizalom, hogy mi alapján választanak szépítőszereket?
Természetesen, és általában a konklúziójuk két tényező köré összpontosul. Az egyik a tradíció, esetünkben Ilcsi néni közismert szakmai megközelítése és a természetes kozmetikumok piacán kivívott, megkérdőjelezhetetlen tekintélye. A másik tényező pedig a megbízhatóság, amelynek talán legfőbb garanciái az olyan nemzetközileg elfogadott és jegyzett minősítések, amilyen az előbb említett BDIH. Magyarországon pedig a hazai minősítéseknek is kiemelkedő a reputációja, például annak, hogy 2014-ben a termékeink hungarikumok lettek.
Mit tesznek azok az ügyfelek, akik nem elégedettek az eredménnyel? És mit tesz velük az Ilcsi?
Ilyen problémával szerencsére csak elvétve találkozunk. A diagnózis felülvizsgálatával és a felhasznált termékek ennek megfelelő megváltoztatásával azonban szinte minden esetben az ügyfélben elégedettséget keltő eredményt tudunk elérni.
Volt már az Ilcsinek külföldi kalandja?
Nem is kevés: jelenleg több mint 40 országban "kalandozunk".
Milyen módszerrel lehet betörni ezekre a piacokra?
Minden egyes külföldi partnerünk a szakmai hírünknek köszönhetően keresett meg minket és dolgozik velünk. Ebben a szakmában leírhatatlanul fontos, hogy halljanak rólunk. Ennél talán csak az fontosabb, hogy mit hallanak.
Milyen a jó ügyfél az Ilcsinél? Akinek szép, problémamentes a bőre, akinél a megőrzés lehet a cél, vagy a kevésbé szerencsés bőrtípusú, problémás eset, akinél látványosabb eredményt lehet elérni?
Az édesanyám eredeti szándéka alapján mindig is a problémás bőrű emberek használták és használják a készítményeinket. Talán azért is, mert a termékeink és kezeléseink hatékonyságával nem pusztán a bőrüket tudjuk ápolni, hanem a lelküket is. Természetesen a szép bőrnek is szüksége van a védelemre és az állagmegóvásra, ahogyan a jó állapotú bőrt is lehet még jobbá tenni.
Milyen ügyfél az Ilcsi?
Hiszünk a bizalom és a hosszú távú együttgondolkodás erejében. Ez az, ami erőssé tesz egy szakmai kapcsolatot, és ez az, amit elvárunk a pénzügyi partnerünktől. Illetőleg az sem árt, ha árérték arányos, korrekt kiszolgálásban részesülünk.
Sosem akarta még felvásárolni a céget valamelyik globális multi?
Főleg az elmúlt tíz évben érkezett több ilyen ajánlat, de köszönjük, jól megvagyunk így.
Rengeteg iparágban okoznak sok fejfájást a hamisítók. Mennyire van ennek kitéve az Ilcsi?
Nem csupán a hamisítók, hanem a kopírozók aktivitása is elég intenzív. Kanadában és az Egyesült Államokban egyaránt akadnak ilyenek, Magyarországon pedig négy-öt olyan konkurensünk van, amelyek folyamatosan azt lesik, hogy mit lehet "lenyúlni" az Ilcsitől.
Molnár Ferenc (60) 1984 óta az Ilcsi Szépítő Füvek Kft. tulajdonosa, ügyvezető igazgatója. A céget harmincegy éve alapította édesanyjával, Ilcsi nénivel, aki 1958-ban kezdte pályafutását. A tőle kapott szakmai útmutatás és folyamatos mentorálás révén folyamatosan egyre nagyobb szerepet vállalt a cég irányításában, amelyet édesanyja visszavonulását követően vett át teljesen. Négy gyermek édesapja.
Az Ilcsi Szépítő Füvek Kft. az MKB Bank elégedett ügyfele.(x)