Mire van szükség ahhoz, hogy egy vállalkozás hosszú távon sikeres legyen ma Magyarországon? A személyes tapasztalatom az, hogy folyamatosan kemény munkára, fejlesztésekre, a döntések meghozatalára, megfontolt növekedésre és elégedett vevőkre. Amióta a Várda-Baromfihús Kft. 1997-ben létrejött, mi ennek szellemében dolgozunk, kezdetben 50 ezer férőhelyes baromfinevelő teleppel, mára pedig egy komplex, modern technológiával dolgozó rendszerrel, ahol a vágóhídtól a logisztikai koordinációig mindenre gondolunk. Az eltelt évek alatt a társaság dinamikusan fejlődött, számos új beruházást valósított meg, melynek eredményeképpen mind a baromfifeldolgozás, mind a baromfinevelés ágazatán belül sikerült olyan technológiai, higiéniai, és szociális feltételeket megteremtenie, amelyek lehetővé tették, hogy a csirke vágó és daraboló üzem 2001. augusztus 06.-án HU-195 nyilvántartási számmal előhűtött és fagyasztott, egész és darabolt baromfihús exportjára jogosult lett az EU felé. Mára ISO 22000:2005 szabvány szerinti minőségirányítási rendszerünk működik, valamint BRC nemzetközi élelmiszeripari tanúsítvánnyal rendelkezik üzemünk. A siker tehát nem azért érkezik, mert időnként lelkesek vagyunk, hanem azért, mert reggeltől estig a legjobb minőség előállítására és a hibák elkerülésére törekedünk az egész vállalaton belül.
A fejlesztések során külföldi pozitív mintákat figyelembe véve gondolják tovább a jelenlegi rendszert? Igen, hiszen csukott szemmel nehéz autót vezetni. Fontos azonban látni, hogy rengeteg saját megoldásunk van, amit az élet hoz. Érzékenyek vagyunk mindarra, ami körülöttünk történik, és azonnal reagálunk rá. Ha egy piaci helyzetben arra van szükség, hogy egy fejlesztésről vagy átstruktúrálásról azonnal döntést hozzunk, akkor megtesszük azt. Félre értés ne essék, ezek minden esetben átgondolt döntések, de roppant lényeges, hogy ne várjuk meg, amíg elmegy a hajó.
CIB Stafétabot A GfK friss és reprezentatív kutatást készített a CIB Bank megbízásából, 800 KKV döntéshozójának megkérdezésével. A megkérdezett vállalatok köre a 100 millió és 10 milliárd éves nettó árbevételű cégek csoportja. A kutatásból többek között kiderül, hogy a sikeres vállalat legfontosabb alappillérének az ipar, a kereskedelem és a szolgáltató szektorban az elégedett, visszajáró vevőkört emelték ki a vezetők, míg a mezőgazdasági szektorban a pénzügyi stabilitást. A jó ülzeti stratégia megléte a tíz legfontosabb sikertényező közül a vállalatok vezetői szerint az összes ágazatabn a nyolcadik helyen szerepel.
A megjelenés támogatója a hazai vállalkozások szakértő partnere, a
Zrt. (x)