A nemzetközi piacvezető konszern széles tudásbázisa és a helyi gyártói tapasztalatok, kutatások együttesen válnak új, innovatív magyar termékekké
A Wienerberger számára a magyar piac stratégiai jelentőséggel bír, hiszen nyilvánvaló, hogy a jelenlegi, marginális lakásépítési aktivitás hosszútávon nem fenntartható folyamat. A cég jelenleg országos lefedettség mellett 4 korszerű üzemében (Solymár, Balatonszentgyörgy, Tiszavasvári, Kőszeg) termeli termékeit, melyeken keresztül a teljes magyar piacot képes lefedni. További 3 magyarországi üzemében pedig újra tudja indítani a termelést, amennyiben azt a piaci kereslet növekedése indokolttá teszi.
A Wienerberger büszke a helyi gyárakra - nemzetközi vállalatként azonban a helyi termelésben kihasználja azt a több mint 200 termelőegységben világszerte felhalmozódott műszaki know-how-t, tapasztalatot, ami a magyar piac számára garanciát biztosít, a valóban magas minőségű termékek gyártására. A Wienerberger technológiai vezető szerepet tölt be az építőanyag gyártásban.
Az az erő, hogy a válságban is új termékmegoldások piaci bevezetésére vagyunk képesek, hosszútávon fenntartatható fejlődést biztosít a vállalatnak
Az építőipar 2008 óta mély válságban van, az 1929-30 -as világgazdasági válság, valamint a második világháború éveiben is több lakás épült Magyarországon, mint 2012-ben. A hazai mintegy 4,3 milliós lakásállomány a jelenlegi éves 10.000 db megépített lakással 400 évente tudna megújulni, ami világosan látszik, hogy irreális forgatókönyv. Kitörési pontként látjuk a lakáshitelezés felélesztését, üzleti alapú bérlakás építési program támogatását, valamint EU-s források bevonását a szociális bérlakásépítésbe. Pozitív jeleket egyelőre nem érzékelni, de biztosak vagyunk benne, hogy a hazai lakásépítési aktivitás középtávon élénkülni fog, ami keresletnövekedéshez vezet.
A gazdasági válság okozta új piaci kihívásokra a Wienerberger termékfejlesztéssel, az ehhez szükséges beruházásokkal (solymári és tiszavasvári gyárak), valamint az erős piaci árversenyhez igazított eladási áraival válaszol.
A jövőbeli piaci igények egyértelműen az energia hatékony építési megoldások irányába mutatnak. Egyre nagyobb hangsúlyt kap az energiatudatosság, az olyan épületek építése, melyek közel zéró energiafogyasztásúak. A Wienerberger úttörő szerepet vállal a közel nulla energia igényű épületek koncepciójának kidolgozásában, valamint az ilyen épületekhez szükséges égetett kerámia anyagú rendszermegoldások fejlesztésében. Termékfejlesztésünk eredményeként mutattuk be 2012-ben az ásványgyapottal töltött Thermo téglánkat, valamint az új Klíma termékcsaládot. Az új termékeink 45-50%-al jobb hőszigetelő képességűek, mint a hagyományos nút-féderes termékek. Az elmúlt év eredményei azt tükrözik, hogy jelentős kereslet van az energiahatékonyságot szolgáló új termékekre, középtávon pedig arra számítunk, hogy eladásaink túlnyomó részét ezek a termékek fogják kitenni.
2012-től stratégiailag együttműködünk a Tondach céggel, annak érdekében, hogy teljes kerámia termékszortimentet kínálhassunk ügyfeleink részére, versenyképes áron.
További információ: www.wienerberger.hu
(x)