Az Európai Unió területén minden évben mintegy 128 000 ember szenved súlyos személyi sérüléssel járó balesetet az utakon a gépjármű műszaki hibája miatt, és ebből közel 2000 személy esetében fordul elő haláleset. A tapasztalatok azt mutatják, hogy Magyarországon is hasonló arányban alakulnak a számok: éves szinten megközelítőleg 5000 ember sérül meg műszaki okból bekövetkezett balesetben, és átlagosan hetvenen veszítik életüket.
A gépjárművet üzemeltetőknek, vezetőknek tehát nem csupán szabad mozgási lehetőséget biztosít az autó, de kötelezettséget is ró rájuk. Az üzemeltető felel gépjárműve műszaki állapotáért, biztonsági berendezéseinek működéséért amellett, hogy a vonatkozó, és a gépjármű teljes életútjára hatályos jogszabályokat is be kell tartania.
"Úgy gondoljuk, hogy meg kell változtatni azt a tévhitet, hogy az illegális szervizekben történt javítás után az autó korának és futásteljesítményének megfelelő állapotban van, illetve a közlekedésbiztonsági követelményeknek mindenben megfelel" - mondta el Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműiportőrök Egyesületének ügyvezető elnöke. "Ahhoz, hogy az autóval minden szempontból biztonságosan lehessen az utakon közlekedni anélkül, hogy a bent ülőket és a többi közlekedőt veszélyeztetnénk, olyan szervizben kell javíttatni, amely rendelkezik képzett szakemberrel, megfelelő javítási technológiával, diagnosztikai és beállító műszerekkel, frissített javítási szoftverrel és gyári, vagy igazoltan azzal egyenértékű alkatrészekkel. A minőségi kritériumoknak leginkább a márkaszervizek felelnek meg, hiszen ők azok, akik a legjobb körülmények között, gyári minősítésű eszközökkel szerelnek, és akik a legjobban értenek saját márkájuk javításához. Fontosnak tartjuk, hogy eloszlassuk azt a sztereotípiát is, miszerint a márkaszervizek drágán dolgoznak, hiszen minden javítás esetében köti őket a szabvány munkaóra, és annak óradíja is, így többlet költséget nem számlázhatnak az ügyfelek felé." - tette hozzá Erdélyi.
Bővebb információt a www.ertunkhozza.hu honlapon talál.