Az ADAC, Európa legnagyobb autóklubja minden évben közzéteszi az autók meghibásodásáról készült összesítését. A statisztika a német autópiacot tekinti át, és a lerobbant autókhoz történő kivonulások adatait összegzi. A 4,25 millió kiértékelt kiszállás felfoghatatlanul sok: ehhez Magyarországon minden egyes személy- és teherautónak le kelleme robbannia, továbbá harmaduknak még egyszer. A járművek akkor kerülnek be a rangsorba, ha bizonyos darabszámnál több fut az utakon. A végső táblázat elkészítésekor figyelembe veszik a futásteljesítményt is, ám értelemszerűen a defekt, az üzemanyag kifogyása nem befolyásolja az adott modell értékelését.
A végeredmény sokszor megcáfolja azt, amit az egyes nemzetek gyártmányairól hittünk. A Peugeot évek óta azon dolgozik, hogy autói a legmegbízhatóbbak közé kerüljenek, azonban ehhez idő kell. Az ADAC hat éves korig visszamenőleg vizsgálja az egyes típusokat, tehát egyetlen év kiváló eredménye nem is lenne elég az élbolyba kerüléshez.
A 2010-es értékelés alapján a Peugeot három kulcsfontosságú kategóriában is a dobogón végzett. Különösen szép eredmény a 308-as harmadik helyezése (egyben a legjobb importautó) a 29-es listán az alsó középkategóriában: előtte egy BMW és egy Audi, mögötte két Mercedes, miközben a legjobb japán típus a hatodik.
A 207-es, ha lehet, még jobban szerepelt, második helyen szerepel a 23 kisautó között, és immár négyedik éve kap ++, azaz legjobb minősítést az ADAC-tól. Ezzel a fényes eredményével szintén a legjobb az importmárkák között. A miniautók között a 107-es került a dobogó harmadik fokára.
A Peugeot új típusai, mint az 5008 és a 3008 még annyira új, hogy az ADAC egyelőre nem értékelte, mivel még nem érik el a megfelelő darabszámot. Azonban a Peugeot-tulajdonosok számára így is megnyugtató, hogy ahová elindultak, oda minden valószínűség szerint el is jutnak. Időben, és autómentő nélkül.
A rendkívüli ADAC eredményt most rendkívüli akcióval ünnepli a Peugeot.
Részletekért kattinson!
(x)