Prémium

Szélsivatag, avagy a legrövidebb hosszú verseny (x)

Portfolio
A Trinity-Speedy Sailing Team csapata egy héten belül ingerszegény és viszontagságos körülmények között egyaránt kipróbálhatta a nemrégiben megújult libera, a Speedy képességeit.
Az alábbiakban a Trinity-Speedy Sailing Team elnökével Pataki Lászlóval, a csapat igazgatójával, Pénzes Botonddal, a névadó szponzor Trinity Group tulajdonosával , Kreskai Györggyel - aki egyben a csapatban Mast pozícióban teljesít - és Dávid Huba csapattaggal készített interjút olvashatják.



Szélsivatag, avagy a legrövidebb hosszú verseny
A Trinity-Speedy Sailing Team túl van két megmérettetésen a 15. Bankár Regattán és a Pünkösdi Regattán. Melyek az első benyomásaid?

Pataki László

A Bankár Regattán az időjárás nem volt túl kegyes hozzánk. Az első szakasz végére elfogyott a szél. Sokáig vezettünk. Addig igen jól ment a csapat, ahhoz képest, hogy ez volt az új formáció első éles bevetése. Természetesen még sok csiszolnivalónk van.

A Pünkösdi Regatta egészen más jellegű verseny volt. A szélerősségre nem panaszkodhatunk, azt leszámítva, hogy nagyon erős széllökések voltak, amihez a csapat még nem volt hozzászokva. A mezőny végéről indulva közel 300 induló közül a 35-ik helyre sikerült feltornáznunk magunkat, ami igen szép teljesítmény. A keszthelyi öbölbe beérve egy 30 csomós széllökés majdnem felborította a hajót, de a csapat lélekjelenlétének köszönhetően sikerült egyensúlyba hozni a Speedy-t. Innen már csak genua-val mentünk tovább. Ugyan ezzel közel 10 helyet vesztettünk, de most az első a biztonság volt. A vasárnapi napot kihagytuk, mivel a szombati futam erőteljesen kivette a csapat energiáját. Nem szabad elfelejteni, hogy a csapat nem kizárólag gyerekkora óta vitorlázó, a Balaton szélviszonyait jól ismerő emberből áll. A hétfői napra mentálisan rákészülve sikerült az előkelő 11-ik helyen végeznünk. Nagy hajrában sikerült legyőznünk fő versenytársunk, a Gardazurra csapatát, akiknek ezúton szeretnénk megköszönni az izgalmas befutót, és gratulálni a teljesítményükhöz.

Mesélj egy kicsit a hajó történetéről!

Pataki László

A történetünk 1983-ban kezdődik, mikor Bruce Far a világ egyik legjobb hajótervezője papírra veti a Speedy terveit. A hajó egy évvel később megépül, az azóta is a legmodernebb technikának számító karbon szövet alapú epoxilaminált technológia segítségével. Ezzel kezdetét vette a Speedy dicsőséggel és sikerekkel teli diadalmenete.

  • Centomiglia Európa egyik legrangosabb vitorlás versenye a Garda-tavon (az olasz Kékszalag). Abszolút első helyezés.
  • Blue Ribbon Európai jelentőségű verseny a Genfi -tavon. Abszolút első helyezés.
  • Rund Um A legkülönlegesebb európai verseny Svájc, Ausztria és Németország érintésével a
  • Bódeni-tavon, a rajtpisztoly este 8 órakor dördül, és egész éjszaka folyik a küzdelem a rangos trófea megszerzéséért. Abszolút első helyezés.
  • Bol’dor és Europe Challenge. Abszolút második helyezés.
A csipkerózsika álmát alvó, évek óta nem versenyző hajót 2009 őszén vásároltam meg. A hajót már a tavalyi évben is lehetett látni a Balatonon, némileg felújítva, amihez lényegesen hozzátettünk 2011-ben. Az idei évben nagyon komoly emberi, pénzügyi és szemléletbeli vérfrissítést hajtottunk végre a hajón és a csapatban, aminek következtében, egyenlőre nagyon jól teljesítünk. Így a hajót "tabula rasa", tiszta lappal indíthattuk idén, ehhez új név, új klub és új design párosult.

Miért lett Speedy a neve?

A hajónak új nevet akartunk adni, de mivel babonásak vagyunk, tudjuk, hogy nem szerencsés egy hajót átnevezni. Végül a hajó visszakapta régi nevét, a Speedyt, így tulajdonképpen nem is neveztük át.

Szélsivatag, avagy a legrövidebb hosszú verseny
Egy ilyen rohanógép uralásához hány emberre van szükség?

Pénzes Botond

Minimálisan 8 emberre van szükség. Vagyis legalább 12-14 tagú csapatot kell összetartani, hiszen valakinek mindig akad más elfoglaltsága. A csapat edzőjeként abban a szerencsés és kiváltságos helyzetben vagyok, hogy 2 liberához is kötődöm, így már ismerem a csapatszervezés fő irányvonalait, valamint buktatóit. Igyekszem a saját szempontjaim szerint úgy összeválogatni az embereket, hogy abból kizárólag hosszú távú együttműködés alakuljon ki. A legfőbb szempontok között nem a vitorlás tudás, hanem az alázat a sport felé és a kitartás szerepelt. Természetesen a sportosság és a bátorság is szerepelt a kritériumok között. Így a hajó tulajdonosával közösen kiválasztásra került 24 fő, akik ezeknek a szempontoknak megfelelnek.

Hogyan lehet megfelelni a szponzorok, a versenytársak által támasztott elvárásoknak?

Pénzes Botond

Alázattal. Sokat tanult a csapat vezetősége a tavalyi évből ahol a valódi teljesítmény elmaradt az előrevetítettől. Szeretnénk a háttérben maradni és a versenyeken való rendszeres megjelenéssel kiharcolni a nemes ellenfelek tiszteletét, nem pedig az ügyes marketinggel.

Versenytársaink, a Principessa, a Raffica nagyon kedvesen és segítőkészen fogadtak be új otthonunkba a balatonfüredi hajógyári kikötőbe. Gyakorlatilag azonnal felajánlották, hogy bármiben segítenek, amiben szeretnénk, és amiben tudnak. Itt meg kell jegyeznem, hogy a Gardazzurra legénysége is biztosította csapatunkat az együttműködésükről, bár ők nem laknak velünk egy kikötőben.

Mivel teltek az első edzések?

Dávid Huba



Szélsivatag, avagy a legrövidebb hosszú verseny
Az első edzések a csapat egészének elég erőteljes kihívás volt. A legénység nagy része soha életében nem ült még liberán. Ráadásul ez egy frissen felújított ismeretlen libera! Egyszóval nem kifejezetten álom körülmények! A sok szerelésnek köszönhetően viszont mindenki jól ismeri a hajót. Ez szerintem a csapat egyik erőssége, saját kezünkkel szedtük szét a legapróbb részletekig és raktuk össze. Az edzések első lépése az volt, hogy képet kapjunk a hajóról, mi is ez, mit tud, mért ilyen gyors? Ezek után elkezdődött maga a csapatépítés, kinek mihez van affinitása. Úgyhogy lassan kezd összeállni mind a csapat, mind a hajó és hasonlítani arra, amit elgondoltuk. Nagy a lelkesedés mindenkiben, ez hajt előre. Folyamatosan fejlődünk, mindig találunk valami, amin lehet változtatni, javítani. Ne felejtsük el, egy teljesen új csapat első éve!

Hogyan vizsgázott a hajó?

Április közepétől tulajdonképpen másfél hónapon keresztül szereltük minden hétvégén. A végén már mindenki hihetetlen izgatott volt, nagyon vártuk az első menetet. Azt hiszem, lehet mondani, hogy minden képzeletet felülmúlt, a legénység hihetetlenül élvezte és a szakavatottak is azt mondták, hogy sokkal jobban megy, mint amire számítottak. Természetesen van még egy-két gyerekbetegsége, de ez az év erről szól, össze kell szokni. Meg kell szokni a hajót, és saját igényeinkhez igazítani. A hajó egyébként nagyon jó, strapabíró és meghálálja a belé fektetett munkát!

Ki lesz a legnagyobb ellenfeletek? Miért?

Az első egyértelműen a Gardazzura, a liberák közül vele vagyunk egy szinten. Reméljük, sok izgalmas versenyt megyünk ellenük. Természetesen vannak mások is, akikkel együtt szeretnénk menni. Ilyenek a nagyobb cirkálók (Sirocco, Nemere II) illetve az Asso 99-ek. De reméljük majd meg tudjuk mérettetni magunkat az Avatarral, a Sponsival és esetleg a Lisával is!

Szélsivatag, avagy a legrövidebb hosszú verseny
Hogyan jött a szponzoráció ötlete?

Kreskai György

Pataki Laci barátom március eleje magasságában megkeresett, és jelezte, hogy a Speedy számára szponzorokat keres. Átküldte a portfoliót, ami nagyon imponált nekem. Az első napokban azonban a Trinity Group számára a vitorlássport támogatása pusztán lehetőség volt marketing tevékenységének kiterjesztésére. Az elmúlt év végén adódott számunkra egy új lehetőség, az amerikai székhelyű CDC Software vállalatirányítási rendszereinek forgalmazását kezdtük el. Ennek eredményeként alapítottuk meg a Trinity Group következő tagját a Trinity Enterprise Kft.-t. Visszakanyarodva gyorsan a marketingtől, azt mondhatom, hogy ekkor még nem sejtettem, hogy a hajó és a csapat több lesz marketingeszközként.

Ezt hogyan érted?

Kreskai György



Szélsivatag, avagy a legrövidebb hosszú verseny
Laci javasolta, hogy legyek csapattag, amire én kicsit vonakodtam. Ezt követően meghívott a hajó Fűzfőről Füredre történő vontázására. Természetesen nem túl ideális körülmények fogadtak bennünket, 20-25 csomós szél, nagy hullámok. Nem volt azonban mit tenni, nekiindultunk. Kormányosunk folyamatosan azzal viccelt, hogy biztosan odaveszünk. Mire kicsit összeszokott a csapat és nem dülöngéltünk jobbra-balra, nem várt esemény következett be, a vorstag elszakadt. Hirtelen felbolydult a hajó, nagy nehezen megúsztuk a borulást. Onnan tudtam, hogy komoly a helyzet, hogy Vili a kormányosunk már nem viccelődött a vízbefúlással. Az én ereimben addig nem fagyott meg a vér, míg fel nem néztem az árbocra, ami majdnem visszahajlott a fedélzetig. No ez persze némi költői túlzás. Látva a csapat elszántságát, helyzetfelismerését eldöntöttem magamban, hogy ez a csapat minden pénzt megér, így ajánlkozom a névadó szponzori feladatokra, amit az egyesület vezetése el is fogadott. Ezt az utat követően nem volt kétséges számomra, hogy csapattag legyek. Azóta túl vagyunk jó néhány közös szerelésen, edzésen és az első versenyünkön is. Örömmel mondhatom, hogy nem tudom eldönteni, hogy mire vagyok büszkébb, arra, hogy ennek a csapatnak a tagja lehetek, vagy arra, hogy másik játékmacimmal, - ahogy egyik kedves kollégám szokott fogalmazni - a Trinity Group-al pénzügyileg is támogathatom az egyesületet.

Látom, hogy a vitorlán sok támogató logója díszeleg? Nehéz volt további szponzorokat találni?

Kreskai György

Természetesen komoly kapcsolatrendszert kellett latba vetni, de ez nem ment volna Laci hathatós közreműködése nélkül. Az ő szenvedélyes beszámolói nem hagytak kétséget a szponzorációs megbeszélések eredményei tekintetében. Természetesen több szponzor - OKI Magyarország, CET Hungary - már a Trinity Group megjelenése előtt kifejezte szándékát, azonban az események az utóbbi hetekben pörögtek fel. Több támogatóval is közvetlenül a Bankár Regatta előtt sikerült megállapodnunk. Többek között a SAAB magyarországi importőre, továbbá a Széchenyi Kereskedelmi Bank is csatlakozott a támogatókhoz. A Portfolio.hu gazdasági portált üzemeltető Net-Média pedig médiatámogatóként nyújt segítséget a csapatnak. Jelenleg is folyamatban vannak tárgyalások a biztosítói piac prominens szereplőivel. Ahogy a Speedy-n, úgy a működési háttér biztosítása tekintetében is folyamatosan helyt kell állni.

Ezúton szeretnénk megköszönni valamennyi támogatónknak a segítséget, minden erőnkkel azon fogunk dolgozni, hogy a belénk vetett bizalmat megháláljuk és az elvárt eredményeket hozzuk.

Aquarius-Linked
CDC Software
CET Magyarország
Hajmax.hu
J-PRO Kft.
Mantex
OKI Magyarország
Polar Mobil Kft. - SAAB
Széchenyi Kereskedelmi Bank
Trinity Group

Media partnereink

Portfolio.hu
Porthole
Sailing.hu
Ha jól tudom a Bankár Regattán nemcsak a felnőttek kívánsága teljesült.

Kreskai György

Ez így igaz. Mind személyesen mind a Trinity Group-on keresztül évek óta részt veszek a Csodalámpa Alapítvány által támogatott beteg gyerekek kívánságainak teljesítésében.

Hieu, azaz Henrik, egy aranyos vietnami kisfiú. Magyarországon született, szinte tökéletesen beszél magyarul. Kívánsága nem hagyott kétséget: "Hajózás a Balatonon, belülről megnézni a kapitány fülkéjét, spagettit és fagylaltot ebédelni". A feladat adott volt.
Kell nekünk egy kabinos balatoni vitorlás és egy engedékeny kapitány. A Bankár Regatta fő szervezőjének, Litkey Farkas úrnak a hathatós segítségével sikerült kerítetni egy hajót, és kapitányt Bakóczy Kálmán személyében.

Henrik a versenyen végig kérdezett, csacsogott, lemászott a kabinba, majd onnét kimászott a kabintetőre. A verseny után, miközben az eredményhirdetésre vártunk, eljött az ideje a spagetti-kívánság teljesítésének is. Henrik szemmel láthatóan megéhezett az úton, felcsillanó szemmel tüntette el a tányérjáról a spagettit.
Külön öröm volt Hieu számára, hogy a Csodalámpa Alapítvány hajója, a Rosa, kategóriájában 3. helyezett lett, így Hieu a dobogóra is felállhatott és átvehette a csapattagokat megillető bronzérmet.

Köszönjük az interjút!

További információk: www.syc.hu

(x)
Kasza Elliott-tal

3M Company

Május közepén írtam az MMM-ről, mert akkor vágott osztalékot a cég. Érdekes módon akkor a befektetők ezt nem értékeltek katasztrófaként, mert volt előtte egy spinoff, a Solventumot leválas

Ricardo

Könyvet Orbánnak

Ruchir Sharma A sikeres nemzetek tíz szabálya című kötete tanulságos olvasmány. A valuta- és adósságválságról szóló fejezetek teljesen jók, de a további részek is megfontolásra érdemese

Holdblog

Egyre nagyobbak az olimpikonok

Ahogy egyre több az olimpiai sport, úgy lesznek egyre nehezebbek és magasabbak az olimpikonok. Különösen a férfi sportolóknál látványos a növekedés, az Olympedia szerint például... The post

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Új rekord: gyorsulva terjed Magyarországon a fertőzés, ami halálesetekkel is járt

Likviditási szakértő - Vezető modellező

Likviditási szakértő - Vezető modellező

Pénzügyi modellező/vezető modellező

Pénzügyi modellező/vezető modellező
Díjmentes előadás

Kereskedés külföldi részvényekkel

Kezdőként hogyan tudsz külföldi részvényekkel kereskedni? Melyek lehetnek a kiválasztás szempontjai?

Díjmentes előadás

Tőzsdei megbízások helyes használata

Kérdések és válaszok azzal kapcsolatban, hogy mire figyelj, ha kezdő befektető vagy!

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Infostart.hu Infostart.hu

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Sustainable World 2024
2024. szeptember 4.
Követeléskezelési trendek 2024
2024. szeptember 18.
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
2024. szeptember 18.
Budapest Economic Forum 2024
2024. október 17.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet
Mike Stern - Leslie Mandoki - Bill Evans - Randy Brecker