Prémium

Kényeztetés felsőfokon vagy: Álom Lexus-kivitelben (x)

Portfolio
Azt már a Lexus korábbi csúcsmodelljeiről is elmondhattuk, hogy kényelem dolgában nincs párjuk. A japán luxusmárka legnagyobb modellje, az új LS460 azonban most másféle erényeket is megcsillogtat - az európai vásárlók igényeire reagálva az LS immár a vezetési élmény terén is a mezőny élén halad.

' title='
A legnagyobb Lexus neve valójában rövidítés. Az LS jelentése luxusszedán; mi sem természetesebb tehát, ha azt látjuk, hogy az új LS utastere a legotthonosabb, leghívogatóbb kabinok egyike. A minden irányban bőséges tér mellett az anyagok finomsága, a makulátlan minőséget sugárzó összeszerelés, a sokféleképpen állítható első ülések garantálják, hogy a legkényesebb ízlésű utas is tökéletes kiszolgálásban részesül.
Sőt, az új LS460 már belső kialakításában is az abszolút élvonalat képviseli: a nagy Lexus utasterébe négyféle árnyalatú bőrhuzat közül választhat a vevő, s ezekkel harmonizálnak a különböző alapanyagokból és eltérő színű pácolással készített fabetétek is. Az utastér összképe a legmodernebb európai formavilágot türközi, és természetesen az autókban oly fontos ergonómia is tökéletes.

' title='
Az LS különleges kényelmének alappillére a komfortos ülésgarnitúra. A vezető ülése például minden irányban tág határok között állítható: mindkét deréktámaszt külön villanymotor mozgatja, az ülőlap a háttámlától külön is állítható, azaz lehet rövid vagy hosszú - kinek mi a kényelmes. Az LS-ben még a fejtámlát és a biztonsági öv felső bekötési pontját is motor mozgatja, s magától értetődik, hogy a szolgáltatások közül nem hiányozhat a memóriafunkció sem, ami egyetlen gombnyomásra helyreigazítja a korábbi vezető testre szabott beállításait. A legtöbb autóban hátul már nem ilyen kifinomultak a rendszerek, az LS azonban e téren is kivételes. A hátsó ülések is állíthatók, s a hátsó szélvédő és oldalablakok elé húzható árnyékoló mozgatását is villanymotorokra bízták a Lexus mérnökei.
A kifinomult, számos érzékelővel és intelligens vezérléssel ellátott klímaberendezés az LS-ben már négyzónás, azaz nemcsak elöl, hanem hátul is oldalanként szabályozható.
Nem lenne igazi nóvum az LS, ha nem alkalmaztak volna benne közel tucatnyi világújdonságot, s a mai trendnek megfelelően ezek elsősorban a biztonságot szolgálják. Az LS460-asban a kormányoszlopra szerelt kamera figyeli a vezetőt; amennyiben a sofőr nem az utat nézi, s közben egy előre meghatározott szint alá csökken a követési távolság (azaz a rendszer vészhelyzetet prognosztizál), akkor hangjelzés figyelmezteti az elbámészkodó vezetőt. A hátsó balesetmegelőző rendszer a kocsi mögötti területet pásztázza radarjaival, s ha úgy értékeli a helyzetet, hogy a mögöttünk haladó belénk hajthat, akkor az aktív fejtámlákat előzékenyen az első utasok tarkójához tolja, hogy minimálisra mérsékelje az ostorcsapás jellegű nyaksérülések esélyét. A fejlett akadályfelismerő rendszer a radar mellett sztereó kamerát is alkalmaz, és éjjel-nappal képes az autó előtt lévő akadályok vagy gyalogosok felismerésére. Vészhelyzetben az autó kormányműve megkönnyíti a helyes irányba történő kikerülő manővert; autópályán a vezetés stresszét csökkenti az LS sávtartó automatikája, illetve az adaptív sebességtartó rendszer; a fényszórók természetesen összhangban mozognak a kormánnyal, azaz bevilágítanak a kanyarba. Amikor az LS kanyarban halad, az ívkülső lengéscsillapítók felkeményednek, hogy az autó ne dőljön meg, hiszen ez rontaná a stabilitást, gyorsításkor pedig ugyanez a rendszer akadályozza meg a karosszéria ágaskodását, fékezéskor pedig a bólintását.
Maga a motor is teljesen új fejlesztés. A gép lökettérfogata mindössze 300 köbcentivel nőtt az elődmodelléhez képest, ám teljesítménye közel 100 lóerővel gyarapodott. A korábbi VVT-i szelepvezérléses motor helyett most a közvetlen befecskendezés és a változó szelepvezérlés előnyeit egyesítő masina surrog az LS orrában, a hozzá kapcsolt váltómű pedig nem hat-, hanem nyolcfokozatú. Így a motor hasznos fordulatszámát több áttétel között lehet elosztani, azaz az LS V8-as motorja a hajtással töltött idő sokkal nagyobb részében működhet nyomatékcsúcsa közelében - ez pedig jótékony hatással van a gyorsulásra, javul a rugalmasság, csökken a fogyasztás és az emisszió. S az a legszebb az egészben, hogy a sok fokozat nem hozza zavarba váltót vezérlő elektronikát: a gépagy mindig a megfelelő áttételt választja, s a kapcsolások érzékeléséhez figyelni kell a fordulatszámmérőt, különben semmit nem érzünk belőlük. Mint ahogyan a motor működéséből is csak a szenzációs erőt és a dinamikus gyorsulást tapasztaljuk meg: a hatalmas luxusszedán 5,6 másodperc alatt gyorsul százas tempóra, ami kifejezetten sportkocsis érték. Mindeközben pedig néma csend honol az utastérben; ilyenkor derül ki, hogy nem hiába ellenőriztek a Lexus mérnökei minden egyes elkészült motorblokkot sztetoszkóppal...
(X)
Kasza Elliott-tal

3M Company

Május közepén írtam az MMM-ről, mert akkor vágott osztalékot a cég. Érdekes módon akkor a befektetők ezt nem értékeltek katasztrófaként, mert volt előtte egy spinoff, a Solventumot leválas

Kiszámoló

Ez történt a héten 07.28

A megkérdezett amerikaiak közel 60%-a úgy vélekedett, hogy az amerikai gazdaság recesszióban van, ami messze nincs így, de az emberek ezt gondolják, ráadásul szerintük átlagosan már 2023 márc

Holdblog

Egyre nagyobbak az olimpikonok

Ahogy egyre több az olimpiai sport, úgy lesznek egyre nehezebbek és magasabbak az olimpikonok. Különösen a férfi sportolóknál látványos a növekedés, az Olympedia szerint például... The post

KonyhaKontrolling

Mi a legjobb befektetés ma?

Az ügyfeleim gyakran kérdezik tőlem, hogy mi a legjobb befektetés. Ez a kérdés mindig elszomorít, hiszen azt kell válaszolnom, hogy ilyen nem létezik. Ráadásul rámutat a kérdező rossz elvár

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Új ajándék érkezik az Orbán-kormánytól - Mennyi pénzt kapnak a családok?

Likviditási szakértő - Vezető modellező

Likviditási szakértő - Vezető modellező

Pénzügyi modellező/vezető modellező

Pénzügyi modellező/vezető modellező
Sustainable World 2024
2024. szeptember 4.
Követeléskezelési trendek 2024
2024. szeptember 18.
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
2024. szeptember 18.
Budapest Economic Forum 2024
2024. október 17.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Díjmentes előadás

Kereskedés külföldi részvényekkel

Kezdőként hogyan tudsz külföldi részvényekkel kereskedni? Melyek lehetnek a kiválasztás szempontjai?

Díjmentes előadás

Tőzsdei megbízások helyes használata

Kérdések és válaszok azzal kapcsolatban, hogy mire figyelj, ha kezdő befektető vagy!

Ez is érdekelhet
123