A legnagyobb Lexus neve valójában rövidítés. Az LS jelentése luxusszedán; mi sem természetesebb tehát, ha azt látjuk, hogy az új LS utastere a legotthonosabb, leghívogatóbb kabinok egyike. A minden irányban bőséges tér mellett az anyagok finomsága, a makulátlan minőséget sugárzó összeszerelés, a sokféleképpen állítható első ülések garantálják, hogy a legkényesebb ízlésű utas is tökéletes kiszolgálásban részesül.
Sőt, az új LS460 már belső kialakításában is az abszolút élvonalat képviseli: a nagy Lexus utasterébe négyféle árnyalatú bőrhuzat közül választhat a vevő, s ezekkel harmonizálnak a különböző alapanyagokból és eltérő színű pácolással készített fabetétek is. Az utastér összképe a legmodernebb európai formavilágot türközi, és természetesen az autókban oly fontos ergonómia is tökéletes.
Az LS különleges kényelmének alappillére a komfortos ülésgarnitúra. A vezető ülése például minden irányban tág határok között állítható: mindkét deréktámaszt külön villanymotor mozgatja, az ülőlap a háttámlától külön is állítható, azaz lehet rövid vagy hosszú - kinek mi a kényelmes. Az LS-ben még a fejtámlát és a biztonsági öv felső bekötési pontját is motor mozgatja, s magától értetődik, hogy a szolgáltatások közül nem hiányozhat a memóriafunkció sem, ami egyetlen gombnyomásra helyreigazítja a korábbi vezető testre szabott beállításait. A legtöbb autóban hátul már nem ilyen kifinomultak a rendszerek, az LS azonban e téren is kivételes. A hátsó ülések is állíthatók, s a hátsó szélvédő és oldalablakok elé húzható árnyékoló mozgatását is villanymotorokra bízták a Lexus mérnökei.
A kifinomult, számos érzékelővel és intelligens vezérléssel ellátott klímaberendezés az LS-ben már négyzónás, azaz nemcsak elöl, hanem hátul is oldalanként szabályozható.
Nem lenne igazi nóvum az LS, ha nem alkalmaztak volna benne közel tucatnyi világújdonságot, s a mai trendnek megfelelően ezek elsősorban a biztonságot szolgálják. Az LS460-asban a kormányoszlopra szerelt kamera figyeli a vezetőt; amennyiben a sofőr nem az utat nézi, s közben egy előre meghatározott szint alá csökken a követési távolság (azaz a rendszer vészhelyzetet prognosztizál), akkor hangjelzés figyelmezteti az elbámészkodó vezetőt. A hátsó balesetmegelőző rendszer a kocsi mögötti területet pásztázza radarjaival, s ha úgy értékeli a helyzetet, hogy a mögöttünk haladó belénk hajthat, akkor az aktív fejtámlákat előzékenyen az első utasok tarkójához tolja, hogy minimálisra mérsékelje az ostorcsapás jellegű nyaksérülések esélyét. A fejlett akadályfelismerő rendszer a radar mellett sztereó kamerát is alkalmaz, és éjjel-nappal képes az autó előtt lévő akadályok vagy gyalogosok felismerésére. Vészhelyzetben az autó kormányműve megkönnyíti a helyes irányba történő kikerülő manővert; autópályán a vezetés stresszét csökkenti az LS sávtartó automatikája, illetve az adaptív sebességtartó rendszer; a fényszórók természetesen összhangban mozognak a kormánnyal, azaz bevilágítanak a kanyarba. Amikor az LS kanyarban halad, az ívkülső lengéscsillapítók felkeményednek, hogy az autó ne dőljön meg, hiszen ez rontaná a stabilitást, gyorsításkor pedig ugyanez a rendszer akadályozza meg a karosszéria ágaskodását, fékezéskor pedig a bólintását.
Maga a motor is teljesen új fejlesztés. A gép lökettérfogata mindössze 300 köbcentivel nőtt az elődmodelléhez képest, ám teljesítménye közel 100 lóerővel gyarapodott. A korábbi VVT-i szelepvezérléses motor helyett most a közvetlen befecskendezés és a változó szelepvezérlés előnyeit egyesítő masina surrog az LS orrában, a hozzá kapcsolt váltómű pedig nem hat-, hanem nyolcfokozatú. Így a motor hasznos fordulatszámát több áttétel között lehet elosztani, azaz az LS V8-as motorja a hajtással töltött idő sokkal nagyobb részében működhet nyomatékcsúcsa közelében - ez pedig jótékony hatással van a gyorsulásra, javul a rugalmasság, csökken a fogyasztás és az emisszió. S az a legszebb az egészben, hogy a sok fokozat nem hozza zavarba váltót vezérlő elektronikát: a gépagy mindig a megfelelő áttételt választja, s a kapcsolások érzékeléséhez figyelni kell a fordulatszámmérőt, különben semmit nem érzünk belőlük. Mint ahogyan a motor működéséből is csak a szenzációs erőt és a dinamikus gyorsulást tapasztaljuk meg: a hatalmas luxusszedán 5,6 másodperc alatt gyorsul százas tempóra, ami kifejezetten sportkocsis érték. Mindeközben pedig néma csend honol az utastérben; ilyenkor derül ki, hogy nem hiába ellenőriztek a Lexus mérnökei minden egyes elkészült motorblokkot sztetoszkóppal...
(X)