"Ne dobd ki, inkább vaterázd el!"-tanácsolják egymásnak mostanában a fiatalok. Új magyar ige született az internetes használtcikk kereskedelemben, amit lelkes rajongói pillanatok alatt az összes lehetséges nyelvtani formájával felruháztak. Vaterázni indul a netre, aki eladásra, vagy árverezésre kínálja megunt tárgyait és az is vaterázik , aki ily módon szeretne olcsón hozzájutni egy számára fontos dologhoz. A vaterázók száma folyamatosan emelkedik, a Vatera.hu aukciós weboldal regisztrált felhasználóinak száma már meghaladja a 285 ezret.
A Vatera.hu ügyfelei lehetnek mind magánszemélyek, mind gazdasági társaságok. A gazdasági társaságok esetében az elfekvő árukészlet gyors és hatékony kiárusítása, illetve költséghatékony webshop üzemeltetése a legjellemzőbb cél. A látogatók jó eséllyel elvaterázhatják feleslegesnek érzett, még ki nem bontott ajándékaikat is, a gyűjtők pedig izgatottan vaterázgathatnak régiséggel bélyeggel, könyvvel. A weboldal a ritka vagy kedvező árú termékek ideális lelőhelye. Előfordult már a kínálatban többek közt kora jégkorszaki iszaptóba fulladt barlangi medve koponyája; sétapálca, kézzel faragott fa sasfejjel, kihúzható tőrrel; rendőrségi körözés 1850-ből; házi szauna; sétarepülés Budapest felett; köldökszösz; falra szerelhető, pénzbedobós, vonalas telefon; gyerek; éjjel látó infra kamera; nyerő automata otthoni használatra.
Itt a "VateraIndex"
Az árindex, a BUX-index, a vásárlóerő index és más fontos mutatók mellett megszületett egy új mérőszám; Magyarország első aukciós indexe, a VateraIndex. Aki mostantól belép az internetes kereskedőház honlapjára, a kezdőoldalon rögtön szemébe tűnik egy különleges grafikon, amely az eladásra kínált darabszámok, az aktív licitek és a forgalom értékének érzékeny változását regisztrálja. Már csak idő kérdése, hogy a kutatók finom összefüggésekre találjanak rá, miként emelkedik, vagy csökken a VateraIndex más fontos gazdasági mérőszámok függvényében, - vagyis miként változik a másodlagos kereskedelem, ha az elsődleges felfelé, vagyis lefelé tendál. Lehet, hogy hamarosan a vezető napilapok első helyen adnak majd hírt arról, ha a VateraIndex "szárnyal", vagy éppen "zuhan" a virtuális használtcikk kereskedelem tőzsdéjén?
Red Herring díj a láthatáron
A Vatera.hu-t 2006-ban az év internetes kereskedőjévé választották. A vaterázás divatjának köszönhetően az oldalletöltések száma meghaladja a napi két és fél milliót, az egyedi aukciók száma, pedig a félmilliót. A vaterázásra kínált termékek száma 875 ezer darabot tesz ki. A cégnek a 2005-ös 2,7 milliárd forintról 2006-ban 4,9 milliárd forintra sikerült emelnie átmenő forgalmát. Talán ez is az oka, hogy a befektetők által a legjobb vállalkozók számára kiírt egyik legrangosabb versenyben bejutottak a legjobb 200 közé, és bizakodva várhatják a hamarosan esedékes cannes-i Red Herring verseny végső eredményhirdetését.
A Vatera.hu ráérzett az interneten való second hand kereskedésben rejlő lehetőségekre, és arra, hogy az itt zajló adás-vétel egyben szórakozás is lehet. A plázák, áruházak sokak számára unalmas vásárlásának helyét átveszi az izgalmas vaterázás.
(X)