![' title='](http://www.portfolio.hu/img/upload/PRcikkHP.jpg)
A háztartásokban található nyomtatók jelentős része már most is alkalmas fotónyomtatásra, de ez az arány várhatóan tovább fog növekedni, mert a digitális fényképezőgépek terjedése nagyobb igényt teremt az otthoni nyomtatásra is. Jelenleg a háztartások 15 százaléka rendelkezik digitális fényképezőgéppel, ami nemzetközi összehasonlításban alacsony szám, tehát jól látható, hogy ez a termékcsoport jelentős növekedés előtt áll. A digitális fotókból a lakosság 33%-a otthon készít nyomatot.
A HP fontos üzenete, hogy amennyiben a digitális fotó megfelelő minőségű, a fotóból készített nyomat ugyanolyan minőségű lehet, mint a fotólaborban előhívott, tehát elkészíthetők otthon, tetszőleges méretben, formában, tetszőleges médiára. Az otthoni fotónyomtatást segítendő indított el a HP egy akciót, amelynek lényege, hogy a fotónyomtatót vásárlók 100 fotó kinyomtatásához elegendő kellékanyagot kapnak ajándékba az eszköz mellé.
Az otthoni felhasználók piacát jelentősen meghatározza a Sulinet Expressz program alakulása. A HP Magyarország szerint idén a tavalyi évet felülmúló forgalomra számíthatunk 2005. utolsó negyedévében. A HP Magyarország kutatást végzett a végfelhasználói piac szegmentációja céljából is: a kutatásból egyértelműen kiderült, hogy a felhasználók számára a legfontosabb érv a vásárlásnál a könnyű és egyszerű használat, valamint az emelt szolgáltatási szint.
Az egyes márkák értékelésekor a HP volt az, amelyet a fogyasztók a legegyszerűbben kezelhetőnek és a legtöbb plusz szolgáltatással járó terméknek ítéltek. A rendkívül nagyszámú HP nyomtatási eszköz jelenléte a háztartásokban igényli egy komplex és teljes körű szerviz szolgáltatás biztosítását is. A HP Magyarország az általános vevőszolgálat mellett létrehozott egy csapatot, amelynek feladata a speciális lakossági termékkör felhasználói panaszainak kezelése és termékinformációs segítség nyújtása. A lakossági vevőszolgálat elérhető a 382-1111-es telefonszámon.
(X)