Sadakata Osamu
főmérnök, Lexus Fejlesztési Központ
Egy paradoxon megoldása
Mindeddig úgy tűnt, hogy egy autó nem lehet egyszerre nagy teljesítményű és üzemanyag-takarékos. És fordítva, a környezetbarát autók sem menetdinamikájukról voltak híresek. Az RX 400h azonban újraírta az öröknek hitt törvényeket. Ez a terepjáró mindent megad, amit egy luxusautótól elvárhatunk ebben a kategóriában, ugyanakkor a forradalmi Hybrid Synergy Drive rendszerének köszönhetően utánozhatatlan vezetési élményt is nyújt, lenyűgözően alacsony fogyasztás, és károsanyag-kibocsátás mellett.
Hibrid technológia: a tiszta, új rendszer
Páratlan tudását az RX 400h a Hybrid Synergy Drive hajtásrendszernek köszönheti, amelyben három erőforrás dolgozik. A rendszer lelkét a 3,3 literes, V6-os benzinmotor jelenti, amely önmagában is felejthetetlen vezetési élményben részesítené az autó tulajdonosát. Ez a modell azonban nemcsak önzően az élményről szól: azoknak készül, akik az autózás élvezete közben sem veszítik el felelősségtudatukat. Éppen ezért az RX 400h-ban a benzines erőforrás két nagy teljesítményű elektromotorral párosul, amelyek együttműködése soha nem látott hatékonyságot eredményez.
Gyorsulás: nyolc
Fogyasztás: nyolc
Az RX 400h nemcsak teljesítményében és hatékonyságában, de intelligenciájában is lenyűgöző modell. Az elektromotorokat tápláló akkumulátort például soha nem kell külső áramforrásról tölteni, A benzinmotor, az elektromotorok és a generátor működését elektronikus energiavezérlő egység szabályozza úgy, hogy a teljesítmény, az üzemanyag-felhasználás és a károsanyag-kibocsátás mindig optimális egyensúlyba kerüljön. Ezért a Hybrid Synergy Drive rendszer a motorok közül hatékonyság szempontjából mindig az adott helyzetben legmegfelelőbbet választja. Normál körülmények között indításkor, elinduláskor, illetve lassú haladáskor csak az elektromotorok hajtják az autót, amivel ideális esetben a károsanyag-kibocsátás nullára csökkenthető a városi közlekedésben. Amikor az autó nagyobb, de egyenletes sebességgel halad, a benzines és az elektromos erőforrás egyszerre hajtja. Ha a vezető hirtelen lenyomja a gázpedált, a V6-os benzinmotor mellett az akkumulátorban tárolt energia által az első és hátsó elektromotorok is részt vesznek az autó gyorsításában.
Az eredmény: 7,6 másodperces gyorsulás 100 km/órára és 8,1 literes átlagfogyasztás 100 kilométeren. Ezekkel az értékekkel az RX 400h kiemelkedik a kategóriájából, környezetbarát technológiája pedig egyenesen a jövőbe mutat.
Tetszetős külső
Az RX 400h sallangoktól mentes vonalvezetése, a könnyed ívek, az erőt sugárzó motorháztető is a sportos kabin olyan harmonikus egységet alkotnak, amely ellenállhatatlanul magára vonzza a tekintetet.
A Lexusnál nagyon komolyan veszik a minőséget. A gyártás és összeszerelés precizitását bizonyítják a karosszériaelemek közötti minimális illetszési hézagok, amelyek nemcsak szebbé és egységesebbé teszik az autó vonalvezetését, de csökkentik a szélzajt is.
Ennek a gondos tervezésnek és aprólékos munkának köszönhetően az RX 400h a legkisebb részletében is kifogástalan és tökéletes.
(X)