A Brand Council díjja
A közelmúltban osztották ki első alkalommal Magyarországon a Brand Council elismeréseit. A közel 40 országban ismert Superbrand névjegy magyarul azt jelenti: a legnagyszerűbb márka. A nemzetközi szervezet minden országban egy média- és marketingszakemberekből, valamint tudósokból álló független bizottságot állít fel, hogy tagjai döntsenek arról, melyek az adott állam elismerésre érdemes márkái. Magyarországon 11 ezer márkát vettek sorra és vizsgáltak meg, közülük 2004-ben mindössze öt kapott különdíjat. A különdíjasok között az Unicum mellett a PICK az egyetlen élelmiszermárka.
Varga Zoltán, a PICK Szeged Rt. vezérigazgató-helyettese elmondta: - Amíg egyes háztartási csodaszereket vagy különlegesnek tartott élelmiszereket kizárólag a reklámok hatására vásárolnak meg a fogyasztók, a húsipari termékek gyártóinak az alacsony profittartalom miatt nincs számottevő marketingköltségre fedezetük. Mi nem illúziókat árulunk, termékeinket nem a hirdetések miatt veszik meg az emberek. Ahogyan száz évvel ezelőtt is presztízst jelentett PICK szalámit fogyasztani, úgy száz év múlva is presztízst jelent majd. Egy szelet PICK szalámi a XXI. században is azt a páratlan élményt nyújtja, mint évszázados története során mindenkor - fogalmazott Varga Zoltán.
A PICK Szeged Rt. képviseletében Varga Zoltán, kereskedelmi vezérigazgató-helyettes veszi át a díjat.
Külföldön is az egyik legkeresettebb magyar márka a PICK. Nemcsak a precizitásra rendkívül érzékeny német vásárlók körében népszerű, hétről-hétre fordulnak azok a kamionok is, amelyek Ausztriába, Csehországba, Svédországba szállítják Szegedről a PICK termékeit. A PICK már nemcsak a téli szalámi védjegye, a márkanév a májasoknál, sonkáknál és minden más készítmény esetén is a megbízhatóság garanciája.
A PICK 1869-es alapítása óta utánozhatatlan receptúráját ma is titok övezi. A vállalat hű maradt hagyományaihoz, ahogyan ahhoz az értékhez is, amelyet azok a mesteremberek képviseltek, akik a mintegy száz napig tartó gyártás és érlelés minden fázisában figyeltek arra, hogy a nyers húsból a legízletesebb fűszerezéssel és leggondosabb kezeléssel váljon világhírű szalámi. A 136 éve sikert hozó tradíció ápolását célozza a közelmúltban bevezetett "Békebeli" termékcsalád is: évszázados recepteket vettek elő a fiókok mélyéről, hogy a téli szalámihoz hasonlatos ízvilágot varázsoljanak az asztalokra.
Superbrand 2004
A hagyományokhoz való ragaszkodást jelképezi az is, ahogyan a PICK hálás a benne megbízó, hűséges vásárlóinak: a fogyasztók hűségét nemcsak a termékek finomságával és megbízhatóságával, hanem a PICK Hűségprogram révén immáron biztos ajándékokkal is jutalmazzák.
A PICK-nek elvitathatatlan szerepe van abban, hogy az országot ismerik és elismerik külföldön. Hitvallásszerű vállalását azzal is megerősítette, amikor 2000-ben alapítója lett a Hungaricum Clubnak. Az exkluzív egylet tagjai elsősorban nem saját márkáik elismertetését tűzték zászlajukra: márkájuk meglévő tiszteletét használják fel arra, hogy általa Európában és a tengeren túl is erősítsék a bizalmat Magyarország iránt.
(X)