Papírkáoszból digitális rend: így duplázódhat meg a hatékonyság az építkezéseken
Ingatlan

Papírkáoszból digitális rend: így duplázódhat meg a hatékonyság az építkezéseken

Portfolio
A hazai építőipar egyik súlyos gondja az alacsony hatékonyság. A munkafolyamatok digitalizációja ma már minden piaci szereplő számára elérhető megoldás a teljesítmény, a minőség, a versenyképesség javítására, mégis sokan tartanak az alkalmazásától. A tartózkodás leggyakoribb oka, hogy drágának, bonyolultnak, nehezen elsajátíthatónak tartják az új technológiát. A másik ok az, hogy a digitalizáció általános előnyeiről ugyan sokan hallottak, de azt már kevesebben látják át, hogy a saját cégüknél milyen kézzelfogható eredményekkel járhat az átállás az új megoldásokra. A PlanRadar az ügyfeleinek visszajelzései alapján három konkrét példát mutat be, ami azt igazolja, miért érdemes belevágni a váltásba.
Pörgessük fel együtt a hazai kkv-szektort! Idén is elindult az országos gazdasági rendezvénysorozatunk a kkv-szektor gazdaságélénkítése céljából. Forrásszerzés, hatékonyságnövelés és gazdasági kilátások! Jöjjön el az ingyenes rendezvénysorozatunk következő vidéki állomására!

Papírkáoszból digitális rend

A történet ismerős lehet. A PlanRadar ügyfele a múltban a hagyományos módon – nyomtatott tervekkel, kézzel írt jegyzetekkel, valamint folyamatos telefonálással – vezényelte le az építkezéséket. A projektek bővülésével az irathalmok is egyre nagyobbá váltak. A kivitelezésért felelős vezetők, ellenőrök egyre vaskosabb mappákkal járták be a helyszíneket, és azon kapták magukat, hogy egyre nehezebben igazodnak el az áthúzásokkal, javításokkal teletűzdelt iratcsomók, tervek között, egyre több időt vesz el, egyre komolyabb hibázási lehetőségeket rejt magában az aktuális tervek áttekintése. A legutóbbi projektjüknél, – egy több mint 113 000 m²-es logisztikai és termelési komplexumnál – váltottak. A munkafolyamatok digitalizációjának köszönhetően az ellenőrök valós időben hozzáférhettek a naprakész tervekhez, minden problémát, feladatot, változást egy helyen, közvetlenül az alkalmazásban rögzíthettek, követhettek nyomon. A félreértések megszűntek, a projekt minden résztvevője ugyanazon a verzión dolgozott, közvetlenül a telefonjáról vagy tabletjéről.

Az eredmény: Több órányi kézi adminisztrációt váltottak ki, 90 százalékkal csökkentették a papírfelhasználást, egyetlen kattintással átfogó jelentéseket tudtak összeállítani a projekt készültségi állapotáról. A csapat tagjai az időrabló papírmunka helyett így a minőségre és a beruházó elvárásainak teljesítésére összpontosíthattak.

A hibát nem elég megtalálni

Ismerős a helyzet, amikor a minőségellenőrök pontosan látják, hol vannak a hibás pontok egy építkezésen, de újra és újra vissza kell térniük a helyszínre, hogy meggyőződjenek a javítások szakszerű elvégzéséről? A PlanRadar ügyfele ezzel a problémával küszködött, a rossz kommunikáció, a csapatok kaotikus irányítása miatt az is többször megesett, hogy kétszer is kiküldtek egy brigádot ugyanannak a hiányosságnak a felszámolására, mert nem látták át, hogy hol tart a javítás.

A digitális átállásnak köszönhetően a hibákat ma már egységes felületen kezelik, javításukat egyértelműen rendelik meg a kijelölt alvállalkozótól, és ugyanazon a platformon követik nyomon a feladat elvégzését.

Minden résztvevő pontosan láthatja, ellenőrizheti, hogy éppen hol tart a folyamat. Az eredmény: A szakszerűen kijavított hibák száma több mint kétszeresére nőtt. A felek közötti kommunikáció gyorsabbá, egyértelműbbé válásával kevesebb ellenőrzés is elegendő volt, nem kellett időt, energiát pazarolni újabb és újabb, szükségtelen szemlékre.

Egy csapat, sok projekt

Az építőiparban nagy a nyomás, a projektek irányításáért felelős kisebb csapatokkal gyakran megesik, hogy egyszerre több építkezést kell felügyelniük. A PlanRadar ügyfelének egyre nagyobb erőfeszítésébe került, hogy minden beruházást mozgásban tartson, minden dokumentumot frissítsen, összehangolja az alvállalkozók munkáját. Világossá vált, hogy a hagyományos módszerek – telefonhívások, helyszíni szemlék, dokumentumok feltúrása a szükséges információkért- alkalmazása mellett csak további szakemberek bevonásával tudtak volna új projektekbe belefogni. A digitalizációs átállásnak köszönhetően ma már egységes, akár az irodából, akár a helyszínről is elérhető platformot használnak a kapcsolattartásra, a feladatok dokumentálására és nyomon követésére.

Az eredmény: A létszám bővítése nélkül is képesek több munkát vállalni, csökkent a munkatársak leterheltsége, miközben 25-30 százalékkal javult a termelékenység.

A bemutatott három példa azt is bizonyítja, hogy az átállás a digitalizációra megtérülő, megfizethető beruházás az építőiparban - mondta el Borbély Csaba, a PlanRadar magyarországi szóvivője.

A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images

Kiszámoló

Jövedelmező a vállalkozásod?

A mai tanácsadáson szintén szóba került, hogy sok vállalkozó elfelejti beárazni a saját tulajdonában lévő eszközök úgynevezett alternatíva költségét (kiadhatnám másnak is a saját üzl

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Itt a váratlan bejelentés: jön az új állampapír!
Portfolio Gen Z Fest 2025
2025. május 9.
Portfolio AgroFood 2025
2025. május 20.
Portfolio AgroFuture 2025
2025. május 21.
Digital Compliance 2025
2025. május 6.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Díjmentes előadás

Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?

Első lépések a tőzsdei befektetés terén. Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?

Díjmentes online előadás

Miért a tőzsdei befektetést válasszam az állampapír helyett?

Online előadásunkon megvizsgáljuk a két befektetési formát, megtárgyaljuk az előnyeiket és a hátrányaikat, sorra vesszük mikor mibe érdemes fektetni.

Ez is érdekelhet