Magyarország egyik legnagyobb bevásárlóközpontja, a Kőbánya-Kispest vasútállomás, a buszpályaudvar és a metróvégállomás fölött elhelyezkedő KÖKI 2019-ben került az Adventum ingatlanalap-kezelő tulajdonába, az elmúlt öt évben pedig gyökeres fejlesztésen és átalakításon esett át. A korszerűsített épület ma már alkalmas mind a látogatók, mind a bérlők igényeinek teljes mértékű kielégítésére – nyilatkozta a Portfolio-nak Duszin Ádám, az Adventum retail asset managere.
„Az nem volt kérdés, hogy a KÖKI-ben nagy lehetőségek vannak, azonban a 2019-es állapotában kevésbé volt vonzó a vásárlók számára, mint a versenytársai, ezért az Adventum akkor egy 6 milliárd forintos beruházási tervet készített elő a pláza felújítására” – mondta.
A szakember hozzátette: a keresett üzletek mellett a mosdók, ételudvar, a világítás és a közös terek felújítása is hozzájárult az átmenő forgalom bevonzásához, mára pedig
az üzletközpont látogatószáma meghaladja a havi egymillió főt.
A retail asset manager szerint ez a szám további 10-20 százalékkal emelkedhet a vásárlói célcsoport bővülésével. A KÖKI kiemelt célja, hogy tovább erősítse desztinációs pláza jellegét, ahová a vásárlók a termékkínálat miatt akár messzebbről is eljönnek.
KOTON flagship üzlet a KÖKI-ben
Az Adventum az épület korszerűsítése mellett azt is fontosnak tartotta, hogy erősítsék a divatra irányuló bérlői mixet, új márkákat hozzanak az üzletházba. Ennek részeként megállapodást kötöttek a Bershka, Stradivarius és Pull&Bear márkákat tulajdonló Inditex csoporttal, valamint a lengyel LPP-vel, ami 4 márkával is jelen van a KÖKI-ben: RESERVED, Sinsay, House, Cropp. 2400 négyzetméteres területével a KÖKI-ben van a RESERVED legnagyobb üzlete Magyarországon – emelte ki Duszin.
A bérlői bizalmat mutatja az is, hogy az újonnan Magyarországra érkező török KOTON ruhamárka is a bevásárlóközpontot választotta első, 1000 négyzetméteres boltja helyszínéül, az Adventummal kötött együttműködés keretében.
„A KOTON Törökország egyik legnagyobb divatmárkája, egy olyan brand, amelynek magas minőségű az anyaghasználata, de mégis kedvező árszínvonalat képvisel. Fontos számukra, hogy minél több természetes anyagot használjanak, ezzel a szemlélettel pedig nagyon jól illeszkednek a megújult KÖKI koncepciójába” – részletezte Bárány Kristóf, az Adventum alapító-tulajdonosa.
A török márka Magyarország-szerte összesen nyolc üzlet nyitását tervezi, hármat Budapesten, ötöt pedig olyan vidéki városokban, mint Sopron és Debrecen. Az összes üzlet az Adventum tulajdonában lévő ingatlanokban fog megnyílni a következő 1 év folyamán.
Élményfaktor és környezettudatosság
A megújult KÖKI-ben azonban nem csak vásárolni lehet: Duszin Ádám fontosnak tartotta kiemelni, hogy a pláza egyedi szórakozási lehetőségeket is kínál. A vásárlók tartalmas időtöltését segíti egy 3800 négyzetméteres e-Kart pálya, egy újonnan nyílt edzőterem, valamint Budapest legnagyobb, több játékteremből álló, hamarosan nyitó pókerszalonja is. A tetőkertben található egy hektáros DinoParkban 40 életnagyságú robotizált őshüllő, valamint paleontológus játszótér segítségével tanulhatnak a látogatók a dinoszauruszokról.
A plázában gyakorlatilag minden elérhető: megvannak a vásárlási és szórakozási lehetőségek, valamint az alapszolgáltatások is, ami az Adventum szakemberei szerint nem csak kényelmi, hanem környezetvédelmi szempontokat is szolgál.
„Azzal, hogy a látogatóknak nem kell autóba szállni a különböző helyszínek eléréséhez, jelentősen csökken a károsanyag-kibocsátás”
– mondta Bárány Kristóf.
A környezettudatos közlekedést segíti elő a 2022-ben létrehozott, a buszterminál mellett található, „az év bevásárlóközpontja” díjjal elismert KÖKI Bringa Pont is. Itt a biztonsági őrjáratokkal védett, elkerített biciklitároló mellett ingyenes kézmosó, szerelőállvány, valamint smart lock e-bike töltőállomás is rendelkezésre áll, biztosítva a tovább utazni szándékozók kényelmét és kerékpárjaik védelmét.
A KÖKI emellett más lépéseket is tesz, például hulladékválogatással és napelem-telepítéssel, amely az elkészülte után az épület energiafelhasználásának 6-8%-át fogja fedezni.
Az ingatlankezelő célja, hogy az épület később megszerezze a B kategóriájú energiatanúsítványt is.
„Az Adventum az összes projektjében arra törekszik, hogy a régi épületek lebontása és újak építése helyett a meglévő ingatlanok szén-dioxid-emisszióját csökkentse. LED-ek használatával, napelemek telepítésével és az energiafogyasztás optimalizálásával sokkal környezetbarátabbá tudjuk tenni ezeket az épületeket” – összegezte a tulajdonos.
A cikk megjelenését az Adventum Csoport támogatta.
Címlapkép és fotók forrása: Hajdú D. András/Portfolio