- a fejlesztés révén kellő kapacitású, csekély zavarérzékenységű közlekedési folyosónak szükséges létrejönnie a Repülőtér és az Üllői út-Határ úti csomópont között
- a fejlesztés nem növelheti Budapest belvárosának közúti terhelését, illetve az agglomerációból és a külső kerületekből beáramló forgalmat
- a fejlesztésnek meg kell teremtenie a Repülőtérre vezető út és az Új Duna-híd közlekedési hálózata közötti közvetlen kapcsolódást
- a fejlesztésnek javítania kell az érintett városrészek közötti keresztirányú közúti és gyalogos kapcsolatokat
- a repülőtérre vezető út kialakítása révén - nagyvároshoz méltó környezetalakítási minőséget képviselve - ösztönöznie kell az érintett városrészek fejlődését és az út menti területek funkcionális átalakulását
- a kormány egyetért a főváros városszerkezetéből és közlekedési rendszeréből hiányzó, úgynevezett Körvasút menti körút első, Bécsi út-M3 autópálya bevezető közötti szakasza, valamint ezen belül a Budapest főváros településszerkezeti tervében a Pók utca és a Váci út között megépítendő új dunai átkelő (Aquincumi híd) előkészítésének
- megkezdésével
A fenti projektek előkészítésére összesen 5,484 milliárd forintot biztosítanak, melyből 2019-ben 136 millió, 2020-ban 3,993 milliárd, 2021-ben pedig 1,355 milliárd forint érhető el.
Budapest további fejlesztési terveiről a városvezetők és a városfejlesztésért felelős szakértők a Portfolio által ősszel megrendezett Budapest 2030 konferencián részletesebben is beszéltek, melyről további cikkek ide kattintva érhetők el.