Lázár János a kormány friss döntései alapján az alábbiakat rögzítette a két új közlekedési projektről:
- "Az 51-es számú főút és az M6 autópálya között 28,8 km hosszon főutat építünk, melynek a 756 méter hosszú új Mohácsi Duna-híd is része lesz. Idén áprilisban nyerte meg a Duna Aszfalt Zrt. az új Mohácsi Duna-híd kivitelezését és mára a munkák elkezdéséhez szükséges 389 milliárd forint hazai forrás is rendelkezésre áll. A kivitelezés október végéig elindul, és várhatóan 2028 őszéig tart majd." A projektről az alábbi térképet, illetve nyomvonalat is feltöltötte a miniszter:
"Az M49 autópálya első, 28 kilométeres szakasza már épül, most az országhatárig tartó közel 18 kilométer megépítéséhez biztosítottunk hazai forrást 189 milliárd forint értékben. A projekt 2027-es várható befejezésével összekötjük Nyíregyházát Szatmárnémetivel, mellyel Magyarország és Románia gazdasági és társadalmi együttműködését erősítjük." A projektről az alábbi térképet, illetve nyomvonalat is feltöltötte a miniszter:
A fentiek alapján úgy tűnik, hogy a Lázár János által minap burkoltan bejelentett M0 nyugati szektorra, illetve az M100-as autóútra egyelőre nincs pénz, vagy még nem született meg a kormánydöntés:
A két fenti projekteket még éjjel kommentálta Facebook-posztjában Vitézy Dávid is. Ő arra mutatott rá, hogy "Miközben a vasút fejlesztésére Lázár János szerint "szankciós infláció" miatt nincs pénz, és ezért állított le minden magyar vasútfejlesztést és járműbeszerzést, a Kormány ma esti határozataiban két projektre összesen 579 milliárd forintot biztosított Lázár János tárcájának közútfejlesztésre."
Azt is kiemelte:
Ez mind a hazai költségvetés terhére - ebből a pénzből a teljes mozdonycsere, az összes elavult InterCity-kocsi cseréje kijönne, és még maradna bőven pályafelújításra is.
Vitézy úgy látja, hogy "Ha már hidat építünk, önmagában is sajátos közlekedéspolitikai prioritásokat mutat, hogy a közlekedési tárca a 131 ezer fős Újbuda helyett a 311 fős Újmohácsot találta meg hazánk újabb 2x2 sávos átkelőjének helyszínéül. A mohácsi Duna-híd várható forgalma az átadáskor napi 2-3 ezer jármű lesz, míg ugyanez a "vas", ugyenezen Duna-folyó felett Budapesten elhelyezve 80-120 ezer ember átkelését oldaná meg."
A volt főpolgármesterjelölt, illetve közlekedési államtitkár zárásként rámutatott: "az elmúlt napok hírei fényében talán még fontosabb: van bőven pénz a magyar költségvetésben közlekedésfejlesztésre. Csak kétséges értelmű gyorsforgalmi utakra és autópályákra költjük továbbra is. Az elsőtől az utolsó forintig. A MÁV és a magyar vasúti hálózat tehát nem pénzhiány miatt rohad le, hanem teljesen téves közlekedéspolitikai prioritások nyomán. És persze tudom: kell költeni a közúthálózatra is. De azért az M49 Ököritófülpös utáni szakasza nélkül még meglenne ez az ország egy ideig - biztos tovább, mint működő Keleti pályaudvar vagy mozdonyok és InterCity-flotta nélkül."
Címlapkép forrása: Vitézy Dávid Facebook-oldala