A digitalizáció elterjedésével a pénzügyeink is egyre inkább átkerülnek az online térbe, emiatt egyre korábban, átlagosan 16-17 éves korban a fiatalok már rendelkeznek saját folyószámlával. Ennek számos előnye lehet:
- a szülő számára nyomon követhetővé válnak a gyerek pénzügyei és költései,
- a pénzügyi edukáció fontos részét képezheti egy ilyen döntés,
- sokan biztonságosabbnak érzik, ha nem kell a gyerekeknek készpénzt hordani maguknál,
- illetve a csoportnyomás is erős lehet: mivel a pénzügyeink egyre inkább átkerülnek a digitális térbe, növekszik a bankszámlával rendelkező gyerekek száma, és akinek nincs, könnyen érezheti úgy, hogy kimarad valamiből.
Az első számlanyitás akár hosszabb elköteleződést is jelenthet: sokan maradnak ugyanannál a banknál akkor is, amikor már megváltozik a számlacsomagjuk. Ezt a pénzintézetek is tudják, ezért kedvező ajánlatokkal igyekeznek ügyfeleket szerezni ebben az időszakban: kedvezmények, pénzvisszatérítés, online levásárolható utalványok is találhatók a kínálatban.
Habár a bankok kiemelten törekszenek a fogyasztóbarát, közérthető kommunikációra a fiataloknak szóló termékeket illetően, a szülőknek érdemes segíteni a legoptimálisabb számlacsomag kiválasztásában. Ilyenkor a kedvezményeken túl nem csak a konstrukciót érdemes megvizsgálni, hanem az azt kínáló pénzintézetet is.
- Mennyire könnyen elérhetők az ATM-ek?
- Mennyire rugalmas, gyors, segítőkész az ügyintézés?
- Mennyire könnyen kezelhető, átlátható a mobilapplikáció?
- Milyen számlavezetési és egyéb rendszeres költségekkel kell számolni?
Mi alapján választ diákszámlát? Mondja el véleményét!
A kutatás a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Karán működő the CoRe lab-bel együttműködve készül, az eredményeiről a Pénzcentrumon megjelenő cikkekben folyamatosan beszámolunk majd. A kérdőív anonim és önkéntes, a válaszokat 2024. július 1. és július 15. között várjuk.
Köszönjük, hogy válaszaival segíti a kutatásunkat!
A cikk megjelenését a MBH Bank támogatta.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images