Hogy készít fel egy egyetemi képzés a digitális kihívásokra?
Gazdaság

Hogy készít fel egy egyetemi képzés a digitális kihívásokra?

A gyorsan változó digitális környezetben az üzleti érdekek felismeréséhez és a jó döntések meghozatalához a vállalkozói szemlélet megléte mellett elengedhetetlen a naprakész tudás. A költségek és a várható haszon elemzésen túl egy nagyvállalat informatikai stratégiájának megalkotásához és a digitalizációs transzformáció megvalósításához nem csak a technológiák jövőállóságát kell ismerni, az ahhoz fűződő kockázatokat is fel kell tudni mérni. Az információs területen a menedzseri döntések ráadásul másképp alakulnak, mint a hagyományos kérdésekben. „A digitalizációs környezetben azok az alapvető költségalapú megközelítések, amiket korábban, a digitalizáció előtt alkalmaztunk, nem működnek” – mondta el a Portfolio-nak Kis Gergely, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem adjunktusa. Éppen ezért sok éves vállalati karrier és már elért vezető beosztás után is van értelme elvégezni egy MBA képzést, ahol a cégen belüli újítások megvalósításához szükséges belső vállalkozói szemlélet is elsajátítható.

A cikk megjelenését a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem támogatta.

A vállalati informatika világa évről-évre jelentős fejlődésen megy át, ráadásul az információs termékeknél a verseny zömében globális piacon történik. A komplex problémák nem értelmezhetőek a vállalatokat körülvevő környezet alapvető törvényszerűségeinek megértése nélkül, a fejlődés zálogát pedig a szakmai ismeretek bővítése jelenti.

A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Karának (BME GTK) Master of Business Administration (MBA) szakja a hallgatók vállalkozói szemléletformálását, valamint a digitalizáció során adódó menedzsmentdöntések megalapozását tűzte ki célul. A képzés során többek között azt vizsgálják, hogy milyen érdekek mozgatják az információs termékek eladóit és vevőit, valamint miként lehet termékvonalakat felépíteni és üzemeltetni digitális környezetben. 

A program alapvetően egy menedzsmentképzést takar, amelynek szerves része a különböző digitalizációs környezetekben történő döntéshozási ismeretanyag is

hangsúlyozta a Portfolio-nak Kis Gergely, a BME adjunktusa, az MBA képzés egyik oktatója, az eNET partnere.

A BME MBA innovációs és vállakozásfejlesztési szakirányán a hallgatók a szakértők és mentorok segítségével a saját vállalkozás indításának küszöbéig is eljuthatnak vagy elsajátíthatják azokat az ismereteket, amelyekkel egy innovációs vagy üzleti digitalizációs projektet sikeresen megvalósíthatnak nagyvállalati környezeten belül. Amikor befejezik a képzést, tudni fogják, hogy a kitalált terméküket, szolgáltatásukat milyen feltétellel, hogyan érdemes piacra vinni, hova és hogyan lépjenek tovább a megvalósítás útján.

A képzés célja rámutatni arra, hogyan kell analitikus, elemzői gondolkodással megnézni a különböző technológiai fejlesztéseket, ennek során pedig az összes lényeges döntési pontot megvizsgálják, amely digitalizációs környezetben a vezető elé kerülhet.

Kis Gergely szerint a programnak azok veszik a legnagyobb hasznát, akik már eltöltöttek néhány évet a munka világában, így megtapasztalták a kihívásokat, és szeretnének szintet lépni. Olyan értékes hálózatnak és kapcsolatrendszernek lesznek a részesei az oktatás végére, amelyhez egyébként csak nagyon nehezen tudnának hozzáférni.

Munkatapasztalattal az egyetemi oktatásban

A Duna-Dráva Cement Kft. kommunikációs vezetője, Guth Zoltán a mesterképzést regionális és környezetgazdaságtan szakon egy másik egyetemen végezte, majd pár év munkatapasztalatot követően döntött az MBA képzés mellett. “Az első mesterdiplomámat 2013-ban szereztem, és az azóta eltelt időszakban folyamatosan gyűjtöttem a tapasztalatokat. Amikor 2021 őszén megkezdtem a képzést, sok esetben már konkrét üzleti és szervezeti példákhoz tudtam kötni az órákon elhangzottakat. Mindez kifejezetten hasznosnak bizonyult, a megértés és a tanulás folyamatát is segítette. A képzésnek köszönhetően szélesebbre tárult a horizont a mindennapi munkavégzés során” – emelte ki.

Guth Zoltán szerint a képzés különlegessége, hogy nem csak az oktatóktól és a meghívott vendég előadóktól, hanem egymástól is tanulhattak, hiszen a legtöbben már évek óta jelen vannak a munkaerőpiacon saját vállalkozással vagy munkavállalóként. A vállalkozásfejlesztés szakirányon a kifejezetten gyakorlati megközelítésű oktatás mellett 2 féléven keresztül saját startup projektmunkán dolgoztak, az 5 fős csapatok a munka során pedig megtanulták, hogy mennyi minden kell ahhoz, hogy egy jó ötletből sikeres vállalkozás jöjjön létre, és azt is, hogy milyen akadályok merülhetnek fel.

Bedekovits Csaba, a Kramp Hungary Kft. kereskedelmi vezetője a stratégiaalkotás és megvalósítás, az üzleti analitika és a HR kompetenciák fejlesztése miatt döntött az MBA mellett. 

“A szakmai pályafutásom során sokat tanultam a stratégiáról, ezek az ismereteket akartam rendszerbe szedni. Erre kiváló lehetőséget adott a BME, ideértve a vállalkozásfejlesztés specifikációt. Természetesen a céljaim között volt a kapcsolatrendszerem bővítése és a tanulás élménye is. Megkaptam a kívánt rendszert, új ismereteket szereztem az üzleti információs rendszerekről és a zöldgazdaságról is. Az oktatók gyakorlati hozzáállással segítették az üzletértésünk fejlődését” – tette hozzá.

Rácskay Judit, a MOL Group csoportszintű kiskereskedelem operational excellence vezető szakértője közgazdász BSc diplomával és több éves vezetői tapasztalattal a háta mögött jelentkezett az MBA képzésére. “Főként a képzés harmadik és negyedik félévében, a specializációs kurzusokon keresztül kaptam meg azt a tudást és gyakorlatot, amit kerestem. Kimondottan örültem annak, hogy hétről-hétre projekt alapú személettel, éles gyakorlati feladatokon keresztül volt lehetőségem tanulni. A sok pitchelés pedig új szintre emelte a prezentációs képességeimet, sokkal tudatosabbá tette mind az előadási technikám, mind pedig az előadás tartalmának kialakítását.”

Rácskay Judit ma már PhD-hallgatóként segíti az oktatók munkáját az MBA képzésen a vállalkozásindítás, alapképzésen pedig a startup menedzsment kurzusok során.

Címlapkép forrása: MTI

A cikk megjelenését a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem támogatta.

RSM Blog

A HR hatása az M&A ügyletekre

Az emberi erőforrásokkal összefüggő kérdések és kockázatok megértése egy tranzakciós folyamat során általában a második legfontosabb lépés egy tranzakciós célpont értékelésekor. A H

Holdblog

Ilyen jól úsznak a kenguruk?

Új-Zéland az élen jár a lakosságarányos olimpiai érmek számában. Ausztrália pedig 27 milliós lélekszáma ellenére sem tud kiesni az éremtáblák első 10 helyéről. De miért... The post Ily

Tematikus PR cikk
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Mérgező víz folyik a csapból? Itt a térkép, több százezer magyart érinthet

Vezető modellező/ pénzügyi modellező

Vezető modellező/ pénzügyi modellező
Agrárszektor Konferencia 2024
2024. december 4.
Graphisoft - Portfolio Construction Technology & Innovation 2024
2024. november 27.
Mibe fektessünk 2025-ben?
2024. december 10.
Property Awards 2024
2024. november 28.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Díjmentes előadás

Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez

Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.

Díjmentes előadás

Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?

Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?

Ez is érdekelhet
Azeri földgáz jöhet Magyarországra