A magánszemélyek által üzembentartott gépjárművekre érvényes üzemanyagár sapka és a lakossági villamosenergiaár duplájára emelkedése szinte eltűntette az elektromos autók üzemeltetésének korábbi árelőnyét. Hiába lett drágább az otthoni áram, a nyilvános töltőállomásokon a lakosságihoz képest akár nyolcszoros árakkal is találkozhatnak a tulajdonosok, így még mindig sokkal jobban megéri garázsban autót tölteni, mint a fizetős töltőoszlopokon. Sokan a napelemes háztartási kiserőművekben látták az otthoni rezsi- és autótöltés költségeinek hosszútávú csökkentését, de a kormány októberi bejelentése után többször is meggondolják, hogy belefogjanak a többmillió forintos beruházásba. A szigetszerű működéshez szükséges otthoni akkucsomag rendszerbe állítása elengedhetetlennek tűnik, de hosszútávon a technológia fejlődésével akár az elektromos autók is tárolhatják a megtermelt energiát.
Már Budapesten is járnak elektromos taxik, de miért jó üzlet ez a taxisoknak és az utasoknak? Az európai zöldtaxi-társaságok utasai a környezettudatosság mellett főképp a futurisztikus utazási élményt keresik, de az utasszállításnál az autók minél egyszerűbb karbantartása is fontos szempont. Mutatjuk, mit érdemes tudni az elektromos járművek szervizeléséről és gazdaságosságáról.
Világszerte fontos céllá vált az elektromos autók terjedésének támogatása, de sokan csak annyit tudnak, hogy ezek nem bocsátanak ki semmilyen légszennyező anyagot, esetleg még azt, hogy minimális zajjal működnek. Mit érdemes még tudni: mitől lesz egy elektromos autó piacvezető, és milyen gyakran kell szervizbe vinni?
Izrael szerint katonai célpontokat támadtak.
A Covidot jelölték meg a pénzügyi bajok egyik legfőbb forrásaként.
Fegyvereket és lőszert is küld a kijevi kormánynak a cseh kormány.
Az USA kirívó igazságtalanságnak tartja a bíróság döntését.
A Tesla-főnök korábban demokrata szavazó volt.
A vártnál gyászosabb GDP-adat a forintot is megütötte.
Hogy fog kinézni a Kongresszus?