A kínai BYD autógyártó vállalat első európai üzemének helyszínéül Szeged környékét választotta, az építkezés állásáról pedig most egy friss drónfelvétel is nyilvánosságra került - tudósított a Telex.
A német autipar versenyképességét és az elektromos járművek piacán zajló globális versenyt értékelte Olaf Scholz német kancellár egy új akkumulátor-újrahasznosító üzem megnyitóján. A kancellár optimista hangot ütött meg a német gyártók kilátásaival kapcsolatban, miközben elutasította az EU által tervezett védővámokat a kínai elektromos autókra.
A "Portfólió-ajánlók" sorozatunk keretében minden hónapban arról kérdezzük a hazai alapkezelőket, hogyan állítanának össze egy közepes kockázatvállalású, középtávra szóló, fiktív modellportfóliót. Az alábbiakban a VIG Alapkezelő írását olvashatják:
Vlagyimir Putyin elutasította Janet Yellen amerikai pénzügyminiszter aggályait a kínai túltermelés világgazdaságra gyakorolt hatásáról, állítva, hogy a piac magától kiegyensúlyozódik – írja a Reuters.
Az autóipar válságáról beszéltek a vállaltvezetők a Videoton konferenciáján Székesfehérváron. A kereslet visszaesése miatt szenved a legtöbb cég, amiben kulcsszerepe van az elektromos autók zuhanásának. Sinkó Ottó szerint "ma már egész Európa lett Európa beteg embere". A cégvezetők szerint a kontinens számos hibát követett el, amiben a legnagyobb az volt, hogy ráerőltetett egy iparágra egy trendet.
Az Európai Bizottság tavaly ősszel indított szubvenciós vizsgálatot a kínai e-autók gyártói ellen, az EP-választások előtt pedig szinte biztosan védővámok kivetéséről döntenek. Ursula von der Leyen bizottsági elnök szerda este már erős utalást tett a válaszlépéssel kapcsolatban. A Portfolio értesülései szerint mindez kihathat magyarországi üzletekre is a betelepülő kínai autógyártók miatt, ráadásul az akkuipar is hamarosan Brüsszel célpontjává válhat.
Már meghallgatható a Portfolio Checklist szerdai adása. A műsor első részében forintárfolyam volt a téma, mivel az elmúlt napokban a magyar fizetőeszköz jelentősen gyengült a főbb devizákkal szemben. A fő kérdést, hogy jön-e korrekció, vagy további gyengülésre számíthatunk, Nyeste Orsolya, az Erste Bank vezető makroelemzője válaszolta meg. A második blokkban a kínai autógyártók európai előretöréséről kérdeztük Kövesy Kártolyt, a Portfolio részvénypiaci elemzőjét, aki arra is válaszolt, hogy a jelenlegi, a globális politikától sem független helyzetben hozott egy-egy döntésnek milyen hosszútávú következményei lehetnek.
Az Európai Bizottság pénteken közölte, hogy öt évvel meghosszabbította a Kínából és Tajvanról származó rozsdamentes acélból készült termékekre kivetett dömpingellenes vámokat, és kiterjesztette azokat Malajziára is.
Az ukrán gabona behozatalát korlátozó megoldásokat szorgalmazzák az Ukrajnával szomszédos országok közös, az Európai Bizottságnak (EB) továbbítandó levelükben - jelentette be Mateusz Morawiecki kormányfő szerdai varsói sajtóértekezletén.
A magyar kormány is az Európai Bizottság álláspontján van a kibontakozó EU-USA kereskedelmi háborúban: az állami támogatások lazításával versenyezne a protekcionista amerikai lépésekkel szemben. Az Európai Bizottság által a Portfoliónak küldött adatok alapján az Orbán Viktor vezette kabinet ugyan bőséggel támogatta a cégeket, de Magyarország nem rúg labdába a nagyobb gazdaságokkal szemben.
Az Egyesült Államok és India átfogó szabadkereskedelmi tárgyalásokat folytattak a járvány előtt, amely a jövőben vélhetően folytatódik majd. A két ország kapcsolata aszimmetrikus, India jobban rá van utalva Amerikára, de utóbbi számára is nagy lehetőségeket rejt egy esetleges megállapodás. A két ország viszonyában a közös rivális Kína helyzete is döntő: az onnan esetlegesen távozó amerikai vállalatok Indiában új célpontra találhatnak, és ezért az indiai kormány minden lehetőséget meg is mozgat, 1000 vállalat betelepítését tűzték ki célul. Az érdekek együtt állnak, így nagy esély van rá, hogy a két ország viszonya felértékelődik. Buktatók viszont vannak, nem is kevés.
A Kína és az Egyesült Államok közötti kereskedelmi vita újabb fordulóponthoz ért: a két ország szeptember 1-től kölcsönösen újabb pótvámokat vetett ki számos termékre.
Donald Trump amerikai elnök meghosszabbíthatja az Európai Unió (EU) járműiparát sújtó védővámokról szóló döntés meghozatalára eredetileg május 18-án kijelölt határidőt - mondta az Európai Bizottság kereskedelempolitikáért felelős tagja egy hétfői német lapinterjúban. Cecilia Malmström a Süddeutsche Zeitung című lapban közölt interjúban ugyanakkor kiemelte: a brüsszeli bizottság "felkészült a legrosszabbra", és ketchuptól bőröndökig és traktoroktól repülőgépekig nagyjából 20 milliárd euró (6500 milliárd forint) értékű amerikai termékre vet ki úgynevezett megtorló vámot, ha Donald Trump védővámot vet ki az EU járműiparának termékeire.
Gyors és hatékony válaszlépéseket fog elrendelni az Európai Unió, amennyiben az Egyesült Államok védővámokkal sújtja a gépjárművek és autóalkatrészek importját - figyelmeztetett hétfőn az Európai Bizottság szóvivője. Az ügy részleteiről külön saját cikkünk:
Londoni pénzügyi elemzők szerint kedvezőtlen növekedési hatásai lehetnek a kínai és az amerikai gazdaságban a kínai importárukra kirótt újabb amerikai vámoknak, de az valószínűtlen, hogy az intézkedésnek katasztrofális következményei lennének, bár a kereskedelmi konfliktus további eszkalációját a kínai gazdaság jövőre már komolyabban megszenvedheti.
Donald Trump amerikai elnök hétfőn közleményben jelentette be, hogy 200 milliárd dollár értékű kínai importtermékekre készül 10 százalékos védővámot kivetni. Közleményében az elnök leszögezte: amennyiben Peking megtorló intézkedésekkel válaszol, Washington azonnal továbblép a harmadik szakaszba, amelyben hozzávetőlegesen 267 milliárd dollár értékű termékekre vetnek ki további védővámot.
Súlyos válságot hozott egy vitatott szabályozás.
Alapvetően jó a hangulat a tőkepiacokon.
Komoly reform készül Brüsszelben, Magyarország pórul járhat.
Eddig hibátlanul halad az elképzelés.
Cikkünk folyamatosan frissül.
Tovább erősödik a hazai fizetőeszköz?
Mit kell tudni a DeepSeek-ről?
Tanultunk egyáltalán valamit 2008-ból?