FONTOS Ledobták a cafeteriabombát: így robbanthatja fel a lakáspiacot az új kormánydöntés
Megjött az új majomhimlő-teszt

Megjött az új majomhimlő-teszt

Az ENSZ Egészségügyi Világszervezete (WHO) jóváhagyta az első diagnosztikai tesztet az mpox (korábban majomhimlő) vírus kimutatására. A teszt lehetővé teszi a gyorsabb és pontosabb diagnózist, ami kulcsfontosságú lehet a járvány terjedésének megfékezésében, különösen az afrikai országokban, ahol a betegség a legsúlyosabban érint - számolt be a Deutsche Welle.

Nagy dobásra készül az IKEA

Nagy dobásra készül az IKEA

Az Ikea egy olyan peer-to-peer piacteret tesztel, ahol a vásárlók egymásnak adhatják el a használt bútoraikat. Ezzel a társaság többek között az Ebay, a Craigslist és a Gumtree orra alá törhet borsot.

Véget ért a NASA történelmi kísérlete

Véget ért a NASA történelmi kísérlete

Véget ért a NASA egyéves szimulációja, amely során négy önkéntes élt 12 hónapon keresztül egy marsi viszonyokat modellező környezetben - számolt be az AP News.

Megnyílhat az út a társasházi naperőművek energiamegosztása előtt, ez kell hozzá

Megnyílhat az út a társasházi naperőművek energiamegosztása előtt, ez kell hozzá

Az energetikai szabályozási tesztkörnyezet lehetővé tenné a társasházi napelemes rendszerek egyszerűbb, költséghatékony mérési és elszámolási megoldásainak tesztelését – hívja fel közleményében a figyelmet a Magyar Természetvédők Szövetsége. Emlékeztetnek rá, hogy a szabályozási tesztkörnyezetről szóló MEKH rendelet tervezete több mint egy éve elkészült, de a mai napig nem hirdették ki.

Mercedes EQB 300: nem minden digitális, ami fénylik

Mercedes EQB 300: nem minden digitális, ami fénylik

A Mercedes EQB kívül-belül egyaránt méltó a márka hírnevéhez, a menetteljesítménye pedig lenyűgöző, ráadásul hazánk terméke, Kecskeméten gyártják. A reálisan 350-400 kilométer hatótáv nem mondható rossznak, ezért a hosszabb utak sem okoznak gondot, igaz a hajtásrendszer előnyei inkább városi használat során domborodnak ki. Az autó ugyanakkor korántsem hibátlan: míg a hagyományos mérnöki tudás közel 140 éve halmozódó tapasztalata a legapróbb részletekben is tetten érhető, addig a UI (felhasználói felület), és UX (felhasználói élmény) terén korántsem látszik a közel másfél évszázad. Az alapok kiválóak, a minőség magas, de néhány területen még előre (vagy inkább hátra) kellene lépni. A márka új értékesítési modellje pedig nem biztos, hogy minden vásárlónak elnyeri majd a tetszését. Teszt következik.

Van még új a SUV alatt? – Teszten az új Mitsubishi ASX

Van még új a SUV alatt? – Teszten az új Mitsubishi ASX

Az új Mitsubishi ASX talán Európa legkedveltebb autószegmensébe, a kis-közepes SUV-ok zsúfolt mezőnyébe érkezett, a kérdés, hogy tud-e helyet csinálni magának a nagy tömegben. Legmagasabb felszereltségben mindent megad, amit egy autónak ma tudnia kell, az utcán pedig utána is fordulnak, mert nem hétköznapi látvány. A műszaki megoldásaival inkább (jóminőségű) aszfalton érzi jól magát, városban viszont beéri 6,5 literrel, a belső tér minősége feljebb pozícionálja kategóriatársainál. Aki városi rohangálós vagy második autót keres, annak tökéletes választás lehet, viszont a 13 millió forintos árcédulájához mérten magasak is lehetnek vele szemben az elvárások. Vajon megugorja őket? A tesztből kiderül.

Minden esélye megvan, hogy a budai utcák népautójává váljon

Minden esélye megvan, hogy a budai utcák népautójává váljon

Nagy, erős, kényelmes, hibrid, összkerékhajtású, tele van minden digitális luxussal és vezetéstámogató rendszerrel. Ezek a jelzők mára a piac számos típusára ráillenek, az elegancia, a nyugodt magabiztosság és a tapintat viszont már kevésbé. Mit tud az új Nissan X-Trail, amit mások nem, miként tudja megkülönböztetni magát az európai piac legnépesebb mezőnyében? Egy biztos: az árával mindenképp!

Milliós állami támogatásból Mercedest venni? Most ezt is lehet!

Milliós állami támogatásból Mercedest venni? Most ezt is lehet!

Világszerte indulnak állami programok azért, hogy a most még drága elektromos autókat vonzóbbá tegyék a vevőknek. Magyarországon is fut egy ilyen program, a cégek akár autónként 4 millió forint támogatást kaphatnak, az importőrök pedig igyekeznek minél több modelljüket bepréselni a 25,4 millió forintos korlát alá. A Mercedesnél az EQA és a Kecskeméten gyártott EQB mellett az egyébként alapból magasabb listaárú EQE-t is beleszuszakolták a programba, utóbbi két modellt próbáltuk ki, közben pedig a kecskeméti Mercedes-gyárat is meglátogattuk.

Recesszió, háború, természeti katasztrófák: vajon mennyire boldog 2023-ban egy átlag magyar?

Recesszió, háború, természeti katasztrófák: vajon mennyire boldog 2023-ban egy átlag magyar?

2021 és 2022 után idén is útjára indította a Pénzcentrum a Nagy Boldogságtesztet, melyből az év utolsó napjaira kiderül, mennyire boldog, elégedett nép a magyar 2023-ban. A kérdések próbálják lefedni az élet minden szegmensét: munka, magánélet, közélethez való viszony, no és persze az anyagi helyzetünk alakulása is egyre érdekesebb. Kérjük, a cikk végén töltsd ki a kérdőívet. Köszönjük!

Subaru Crosstrek - A különleges műszaki megoldások utolsó fellegvára?

Subaru Crosstrek - A különleges műszaki megoldások utolsó fellegvára?

Magyarországra is megérkezett a Subaru Crosstrek, a gyártó közepes SUV-ja, amely Amerikában már letette a névjegyét. Az állandó összkerék- és hibridhajtással a szalonokba kerülő modell az XV-t váltja, amelyhez képest kinézetben és méretben nem sokat változott, de a beltérben és a lemezek alatt jelentős a fejlődés. A Subaru Magyarországon különleges jelenség az utakon, a tengerentúl és Ázsia a meghatározó piacai, Európában mindössze 30 ezer darabot értékesítenek évente. A ritka, mára már kuriózumnak számító technológiai megoldásokat felvonultató autó nem a menetdinamikájával, annál inkább kényelmével, és az egészen kiemelkedő tereptulajdonságaival tűnik ki a sűrű mezőnyből. Míg méretben és árban sok a versenytárs, valójában nagyon kevés modell tud hasonló tulajdonságokat felvonultatni a piacon, mint a Crosstrek, igaz, ennek ára is van. Az autót Ausztriában próbálhattuk ki, és néhol a tesztpályán megremegett a lábunk, de az autó egyszer sem hagyott cserben, megmutatta igazi értékeit. A márka globális jelmondata: „Confidence in motion”, tükörfordításban: „Magabiztos a mozgásban”, de az olyan kis piacokon, mint Magyarország sokkal találóbb lenne a: „Különc autó, különc vásárlóknak”

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Mérgező víz folyik a csapból? Itt a térkép, több százezer magyart érinthet
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.