Európa egyik legnagyobb ipari kibocsátója, a francia autógyártás 2024-ben új mélypontra süllyedt, mindössze 1,34 millió jármű készült az országban, ami az 1960-as évek szintjére vetette vissza a termelést. A visszaesés fő felelőse a Stellantis, amely francia üzemeiben 23%-kal kevesebb autót állított elő, mindössze 565 000 darabot, 172 000-rel kevesebbet, mint egy évvel korábban – számolt be a Les Echos.
Januárban az építőipari termelés volumene (szezonális hatásoktól igazítva) 1,6%-kal meghaladta az előző havi szintet. Ezzel az ágazat a negyedik egymást követő hónapban tudott bővülni, reményt adva, hogy közeleg a bő két éves vesszőfutás vége. A kilátások azonban még mindig ködösek, a rendelési mutatók nem alakultak jól.
2025 januárjában 2024 decemberéhez képest a szezonálisan kiigazított ipari termelés 0,8%-kal nőtt az euróövezetben és 0,3%-kal az Európai Unióban – derül ki az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat első becsléséből. 2024 decemberében az ipari termelés 0,4%-kal csökkent az euróövezetben (és 0,2%-kal az EU-ban), vagyis érdemi korrekciót látunk év elején az európi uniós iparban.
Az akkumulátorgyártás látványos zuhanása, valamint a szektor szinte összes ágazatára jellemző pangás miatt látunk nagyon gyenge ipari teljesítményt - derül ki a januári termelési adatokból. Januárban ugyan az ipari termelés volumene (szezonálisan és naptárhatással igazítva) 0,8 százalékkal emelkedett az előző hónaphoz képest, ám ez az előző hónapok visszaeséséhez képest csak gyenge korrekció, a termelés csökkenő trendje folytatódik. Éves alapon 3,9%-os visszaesésről számolt be a Központi Statisztikai Hivatal.
A német ipari termelés januárban a vártnál nagyobb mértékben nőtt, az elemzői várakozásokat 0,5 százalékponttal meghaladta - derül ki a német statisztikai hivatal adataiból.
A Thyssenkrupp német konszern bejelentette, hogy az autóipar tartós gyengélkedése miatt körülbelül 1800 munkahely megszüntetését tervezi, és további költségcsökkentő intézkedéseket vezet be.
Továbbra is szenved a hazai ipar. Januárban ugyan az ipari termelés volumene (szezonálisan és naptárhatással igazítva) 0,8 százalékkal emelkedett az előző hónaphoz képest, ám ez az előző hónapok visszaeséséhez képest csak gyenge korrekció, a termelés csökkenő trendje folytatódik. Éves alapon 3,9%-os visszaesésről számolt be a Központi Statisztikai Hivatal.
Donald Trump elnök Mexikóra és Kanadára kivetett 25%-os vámjai miatt az észak-amerikai járműgyártás harmada leállhat a következő héten. Az intézkedés napi 20 ezer járművel csökkentheti a termelést, miközben a vásárlók kivárnak az új autók beszerzésével - számolt be a CNBC.
A kávéárak történelmi csúcsra emelkedtek, miközben a brazil raktárak kiürültek. A termelők már a következő termés előtt eladták készleteik 90%-át, ami tovább fokozza az ellátási feszültségeket a globális kávépiacon - tudósított az ESM kiskereskedelmi szakportál.
A Lucid luxus elektromosautó-gyártó részvényei közel 10 százalékkal emelkedtek, miután a vállalat csökkentette negyedéves veszteségét, vezérigazgató-váltást jelentett be, és ambiciózus termelési célokat tűzött ki 2025-re - jelentette a MarketWatch.
Egyre több dolgozót küldenek el „szép csendben” az autóipari vállalatok, miközben a termelésük csökkenésével kell szembenézniük. A szakértők szerint idén sem vesz igazi lendületet a szektor.
Végleg leállt a Zalakerámia romhányi gyára, ahonnan az üzem eszközeit Romániába szállították át - írja a HVG. A bezárás következtében több mint 200 embert bocsátottak el.
Az amerikai ipari termelés éves alapon már 2%-kal emelkedik, azaz szinte már kijelenthető: itt a fordulat az amerikai feldolgozóiparban, közel két évnyi szenvedés után.
Az Eurostat legfrissebb jelentése alapján 2024 decemberében, a novemberi hónaphoz képest, az ipari termelés szezonálisan kiigazított adatok szerint 1,1%-kal csökkent az euróövezetben, és 0,8%-kal az EU-ban. Novemberben még növekedést mutattak az adatok: az euróövezetben 0,4%-os, az EU-ban 0,2%-os bővülést regisztráltak. Magyarországon teljesített a harmadik legrosszabbul az ipar az egész unióban.
Oroszország kénytelen visszafogni olajkitermelését, mivel az amerikai szankciók és az ukrán dróntámadások egyre súlyosabb kihívások elé állítják az orosz olajipart. A Reutersnek nyilatkozó iparági források szerint a csökkenő export, a finomítók elleni támadások és a szankciók miatti szállítási nehézségek következtében a következő hónapokban napi 9 millió hordó alá eshet a kitermelés. Moszkva eközben új alternatívákat keres a meglévő módszereken túl, például egy kisebb hajókból álló tankeres flotta létrehozásával.
Tavaly az ipari termelés volumene 4 százalékkal alulmúlta az előző évit, ezzel második egymást követő évben zsugorodott a teljesítmény. A ma megjelent részletes adatokból kitűnik, hogy az exportorientált szektornak alig volt olyan ágazata, amelyik érdemben bővülni tudott volna, és a megrendelések alakulása rövid távon nem ad okot a bizakodásra.
Működnek a büntetővámok.
Cikkünk folyamatosan frissül.
Szerinte Putyin fél közvetlenül vele tárgyalni.
Az Airbus is benne lehet.
Emelkednek a jegyárak, a bérletek ára változatlan marad.
Sok ínyenc a bárány fejét akarja, sőt igazi különlegességnek számít az állat szeme is.
Virovácz Péter a Checklist vendége volt.
Mi történik Törökországban?