Tizennyolcan sérültek meg az Alsónemesapátinál szombat éjszaka történt balesetben, amikor a 76-os főúton egy személyautó és egy autóbusz frontálisan ütközött – közölte a Zala Vármegyei Rendőr-főkapitányság szóvivője vasárnap reggel az MTI-vel.
Szeptemberben a DataHouse adatai szerint 9 796 import használt személyautó kapott hazai rendszámot, ami az egy évvel ezelőtti 9 032-es mennyiséghez képest 8,5 százalékos növekedést jelent. Éves szinten a JóAutók.hu mérsékelt, 3-4 százalék közötti bővülésre számít.
Az M3-as autópálya országhatár fele vezető oldalán Mezőkövesd térségében, a 124-es kilométernél baleset történt - írja a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Áprilisban a DataHouse adatai szerint mintegy 80 900 személygépkocsi cserélt gazdát, 21 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Bár ez egy előzetes, becsült érték - a hónapban lezajlott adásvételeket követő átírások késleltetve jelennek meg a statisztikákban -, az eddigi 76 ezres havi rekordérték immár biztosan a múlté.
Ismét zavartalanul haladhat a forgalom az M7-es autópálya Budapest felé vezető oldalán, Törökbálintnál, megszűnt a korlátozás - közölte a Budapesti Rendőr-főkapitányság kedden a police.hu oldalon.
Az M1-es autópályán, a komáromi csomópont közelében, a Budapest felé vezető oldalon, a 71-es és a 81-es km között terelést építenek ki, a külső sávot lezárták. A torlódás meghaladta a 6 km-t - írja az
Azt javasolják az autósoknak, hogy a sztráda helyett térjenek le az 1-es főútra Óbaroknál Budapest felé.
Kis mértékben módosult a február elején induló, vállalati e-autó beszerzéseket támogató, 30 milliárd forintos keretösszegű pályázati kiírás – hívta fel a figyelmet Facebook-oldalán az Energiaügyi Minisztérium.
Bár az új autók piaca zsugorodott hazánkban tavaly, az elektromos autók eladása erőteljesen nőtt Magyarországon - írja cikkében a HVG. Kiemelik ugyanakkor azt is, hogy a környezetbarát járművek értékesítése relatíve alacsony szinten mozgott.
A decemberi számokkal teljessé vált a 2023-as újautó-piaci lista, így kiderült, hogy mely modellek voltak a magyarok kedvencei tavaly. A számokból az látszik, hogy a teljes piac összességében zsugorodott, így valószínűleg a magyar újautó-piac lesz az egyetlen az EU-ban, amely visszaesett tavaly (bár ezt még hivatalos EU-s számoknak meg kell erősíteniük). A két legkellendőbb márka japán volt tavaly a magyar piacon, így nem meglepő módon a Toyota és a Suzuki modelljei rendre a dobogóra kerültek az legnagyobb járműszegmensekben.
Elindult az év végi kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) kampány a hazai biztosítóknál: bár egyre kevesebb autós érintett, még így is több százezren vannak, akiknek a kötelező biztosításuk január elsején fordul (2010 óta az újonnan szerződő autókra nem az év első napja a forduló). A biztosítók számára hosszú évek után tavaly már jelentősen romlott a kötelezői biztosítási terület megtérülése, ezért szinte parancsoló szükségszerűség, hogy az inflációhoz hasonló mértékű díjemeléseket hajtsanak végre ott, ahol csak tudnak. A Magyar Nemzeti Bank adataiból csipegetve megnéztük, hogy áll a hazai kgfb-szektor az év végi hajrá előtt.
Szeptemberben már zsinórban 11. hónapja nőtt a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezetének (ACEA) adatai szerint. Különösen nagy kiugrást ért el az olasz és a francia piac is az időszak során, a magyar piac azonban szembemegy az uniós trendekkel.
Az Európai Parlament Közlekedési és Idegenforgalmi Szakbizottsága hétfői ülésén megvitatta a vezetői engedélyekre vonatkozó szakbizottsági jelentéstervezetet - számolt be az Infostart. A B kategóriás jogosítvány felosztását javasolják B és B+ kategóriákra, ami számos korlátozást vonna maga után a B kategóriás jogosítvány birtokosainak.
Aki már került kisebb vagy nagyobb autóbalesetbe, biztosan tudja, hogy a javítás költségei egészen jelentős összeggel tudják megrövidíteni a pénztárcákat. E problémát hivatottak orvosolni az autóbiztosítások, amelyekből már egyre szélesebb kínálat áll a gépjármű-tulajdonosok rendelkezésére. Alábbi cikkünkben összegyűjtöttük a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás és a casco alapvető jellemzőit, valamint megnéztük, mit lehet tenni akkor, ha a jármű kora miatt már nem tudjuk azt teljeskörűen bebiztosítani.
Az elmúlt évben mintegy 23 millió kilométert tettek meg az autómegosztó szolgáltatások használói, és a három carsharinggel foglalkozó társaság, a GreenGo, a ShareNow és a Mol Limo szolgáltatására már több százezer ember regisztrált a Jövő Mobilitása Szövetség összegzése alapján.
A városi közlekedés átalakulása Budapesten is érezhető, újabb és újabb cégek kínálnak innovatív mobilitási szolgáltatásokat: jelenleg már kettő bérelhető kerékpárokat (MOL Bubi, Donkey), négy bérelhető rollereket (Lime, Bird, Tier, Whoosh), egy bérelhető mopedeket (Blinkee) és három bérelhető autókat (MOL Limo, Share Now, GreenGo) üzemeltető vállalkozás összesen több mint 10000 járművel van jelen a fővárosban. Fogyasztói piackutatási eredmények alapján a városi közlekedők kombinálják a különféle közlekedési eszközöket, ugyanakkor valamilyen mértékben helyettesítői is egymásnak az egyes közlekedési módok. Ebben az írásban azt járjuk körül, hogy milyen kapcsolat fedezhető fel a különféle városi közlekedési módok között Budapesten, fókuszba helyezve a közösségi kerékpárrendszereket.
Legfeljebb 26 ezer aláírást adtak le.
A budapesti memorandumnak keserű tapasztalata van a kelet-európai ország számára.
Friss híreink a válságról percről percre.
Leszavazta a parlament a hadiállapot kihirdetését.
Több mint százan fertőződtek meg.
Megjöttek a részletes harmadik negyedéves GDP-adatok.
Érkeznek még hitelminősítői döntések.
Alakul az új magyar gazdasági vezetés.